تهیه‌کننده Transformers از آینده‌ی فیلم‌های دنباله‌ای صحبت می‌کند

24 September 2016 - 18:00

امروزه هالیوود را می‌توان در فرانچایز خلاصه کرد و هر استدیویی به دنبال یک یا چند فرانچایز است. همچنین از ایده‌هایی برای ساخت فیلم استفاده می‌شود که ساخت چند دنباله نیز از آن امکان پذیر باشد. یک سوال اینجا پیش می‌آید؛ آیا امکان دارد بینندگان از میزان زیاد دنباله خسته شوند؟ یک تهیه‌کننده‌ی هالیوود اینگونه فکر نمی‌کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

لورنزو دی بوناونتورا (Lorenzo di Bonaventura) یکی از تهیه‌کننده فرانچایز Transformers «تبدیل شوندگان»، می‌گوید که نگرانی خاصی درباره‌ی این موضوع ندارد و این اتفاق قبلاً نیز رخ داده است و ما همچنان به ساخت و دیدن دنبال‌ها ادامه می‌دهیم.

Transformers 19 «تبدیل شوندگان ۱۹»— باید ده سال دیگر در این باره صحبت کرد (با خنده) و من خوشحالم که طرفداران از فرانچایز راضی هستند. من نمی‌خواهم به فیلمی در این تابستان اشاره کنم پس اینطور حرف خودم را می‌زنم: کیفیت دنباله بسیار مهم است و اگر شما در بالا بردن کیفیت دنباله‌ی خود شکست بخورید کل پروژه محکوم به شکست است. موضوع جالب این است که وقتی من ۲۵ سال پیش وارد این حرفه شدم؛ در یک تابستان تمامی دنباله‌ها با شکست مواجه شدن و مردم گفتند که ساخت دنباله کافی است، ولی ۲۵ سال بعد از آن موقع ما می‌بینم که تعداد زیادی دنباله ساخته شده است.

Transformers: The Last Knight «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» در حال فیلمبرداری است و بعد از آن دو فیلم دیگر و یک اسپین آف که بامبلبی (Bumblebee) شخصیت اصلی آن است ساخته خواهد شد. با توجه به اینکه ساخت فیلم‌های Transformers «تبدیل شوندگان» در هالیوود مدرن هزینه‌ی زیادی به همراه خواهد داشت از این فیلم انتظار زیادی برای موفقیت می‌رود. پس اگر علاقمندان به سینما از رفتن به سینما و تماشای دنباله‌ها دست بکشند؛ تهیه‌کنندگان Transformers «تبدیل شوندگان» ضرر زیادی را متقبل می‌شوند.

 در انتها باید گفت که صحبت‌های لورنزو دی بوناونتورا با هالیوود ریورتر (Hollywood Reporter) درست است. مدیران و تهیه‌کنندگان در هالیوود همیشه به دنبال الگوهای و معادلات مختلف هستند تا با استفاده از آن‌ها فیلم‌هایی که مردم تماشا خواهند کرد را پیش بینی کنند. بعضی اوقات مدیران و تهیه‌کنندگان در هالیوود تصمیم می‌گیرند که دیگر هیچ دنباله‌ای ساخته نشود و چند سال بعد می‌بینیم که تصمیم می‌گیرند که تا می‌توانند دنباله بسازند.

در واقع چیزی به نام خستگی از دنباله‌ها یا فرسوده شدن دنباله‌ها وجود ندارد، ولی خستگی از دیدن فیلم‌های بد وجود دارد. مردم به تماشای Transformers: The Last Knight «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» نمیروند؛ چون که پنجمین فیلم از فرانچایز Transformers است. اگر افراد از فیلم‌های قبلی راضی باشند و از آن ها لذت برده باشند به تماشای فیلم پنجم نیز می‌روند و اگر از فیلم‌های قبلی ناراضی باشند به تماشای این فیلم نیز نمی‌روند؛ این نکته ای است که مهم است نه چیز دیگری. اگر Transformers: The Last Knight «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» خوب نباشد مردم می‌گویند که فرانچایز بد است نه اینکه تمام فیلم های دنباله‌ای خوب نیستند.

با توجه به احساسی که درباره‌ی فراچایز Transformers  دارید؛ آیا Transformers 19 تماشا خواهید کرد؟ آیا دلیلی وجود دارد که ساخت دنباله‌هایی میلیاردها دلار سود به همراه دارند را متوقف کنند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    فیلم آخرى که اسمش رو یادم نمى یاد، واقعاً خسته کننده و بد بود. فیلم نه مناسب بچه ها بود و نه بزرگترها با داستان بسیار چند پاره و مارک والبرکى که اصلاً متقاعد کننده نبود. امیدوارم این یکى به اون بدى نباشه.