نظر منتقدین در مورد فیلم «شزم!» چیست؟

24 March 2019 - 20:00

دی‌سی کامیکس سرانجام هفتمین محصول ابرقهرمانی خود یعنی Shazam! «شزم!» را منتشر کرد (البته اکران عمومی فیلم پنجم آوریل است) و باید گفت این اکران موفق هم بوده است! اگر سراغ شزم را از پدرها و مادرها بگیرید، حتما به شما جزئیاتی قابل توجه از این شخصیت را خواهند گفت چرا که شزم سابقه‌ی دیرینه‌ای در دنیای کامیک بوک‌ها داشته و کارتون‌های زیادی از آن به نمایش درآمده است. امروز اما اوج حضور این شخصیت در دستان زکری لوی (Zachary Levi) بازیگر ۳۸ ساله‌ایست که به نظر خوب هم از پس ایفای این نقش درامده است. در ادامه‌ی مطلب نظر منتقدین را درباره‌ی «شزم!» خواهیم دید. با سینما گیمفا همراه باشید.

در خلاصه‌ی فیلم آمده است:

همگی ما یک ابرقهرمان درون خودمان داریم اما تنها به کمی جادو نیاز است تا نمایان شود. اما در مورد بیلی بستون (Billy Batson) با بازی آشر انجل (Asher Angel)، با داد زدن کلمه‌ی SHAZAM! این اتفاق می‌افتد. این بچه‌ی ۱۴ساله می‌تواند به یک ابرقهرمان بزرگسال (با بازی زکری لوی) تبدیل شود. اما قلب این انسان خوش هیکل، هنوز همان نوجوان ۱۴ ساله است و کارهایی می‌کند که یک بچه در آن سن انجام می‌دهد اما به طور ابرقهرمانانه این کارها را انجام می‌دهد: با این چیزها خوش بگذرانید! آیا می‌تواند پرواز کند؟ آیا دید ایکس ری دارد؟ آیا از دستانش صاعقه بیرون می‌آید؟ می‌تواند امتحانات مدرسه‌اش را بپیچاند؟! شزم اینهمه قدرت را با مغز یک بچه در اختیار دارد و او باید بتواند این مقدار قدرت را به سرعت مدیریت کند تا با دکتر تادس سیوانا (Dr. Thaddeus Sivana) با بازی مارک استرانگ (Mark Strong) که قدرت‌های شیطانی دارد مبارزه کند.

اما بازیگران این فیلم شامل آدام برودی (Adam Brody)، اندی اوشو (Andi Osho)، آشر انجل، کاساندرا ابنر (Cassandra Ebner)، کوپر اندروز (Cooper Andrews)، دی جی کورتونا (D.J. Cotrona)، دیوید جی مک‌نیل (David J. MacNeil)، جایمون هانسو (Djimon Hounsou)، فیث هرمن (Faithe Herman)، گریس فالتون (Grace Fulton)، یان چن (Ian Chen)، جک گریزر (Jack Grazer)، جوان آرماند (Jovan Armand)، لووینا یاواری (Lovina Yavari)، مارک استرانگ، مارتا میلانز (Marta Milans)، میگان گود (Meagan Good)، مایکل بورث (Michelle Borth)، ناتالیا ژاروزیک (Natalia Jaroszyk)، رون سی جونز (Ron C. Jones)، راس باتلر (Ross Butler) و زکری لوی هستند.

کارگردان «شزم!» دیود اف سندبرگ (David F. Sandberg) است و ژانر این فیلم نیز اکشن، ماجراجویی، فانتزی و علمی تخیلی گزارش شده است. رتبه‌ی PG-13 گرفته است و مخاطبان را برای مدت نسبتا طولانی ۱۳۲ دقیقه در سینما نگه می‌دارد. از مجموع ۱۸ نظری که تا کنون منتقدین برجسته‌ی سینما به این فیلم داده‌اند، ۱۶ نظر مثبت و ۲ نظر متوسط بوده است و هیچ نظر منفی در مورد «شزم» تا این لحظه به ثبت نرسیده است. لذا شزم نمره‌ی بسیار خوب ۷۶/۱۰۰ را از منتقدین دریافت کرده است. برای مشاهده‌ی تعدادی از این نظرات با سینما گیمفا همراه باشید.

«۹۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |  منتقد: کیث اولیچ»

به طور کاملا محسوسی حس می‌کنید که گاز خنده در سالن سینما پخش شده است. این فیلم دوستانه‌ترین فیلم دی سی تا به اکنون بوده است و بسیار هم سرگرم کننده بود.
« ۹۰/۱۰۰ Variety  |  منتقد: اوِن گلیبرمن»
یک فیلم نرم، خنده دار، و بر پایه‌ی یک اکشن کمدی و بسیار لذتبخش بود.
«۸۸/۱۰۰  The Associated Press  |   منتقد: لیندسی بار»
 شزم یک رعد و برق از شادی و خنده‌ی غیر منتظره است که قطعا به پول و زمانی که صرف دیدن آن می‌کند، می‌ارزد.
«۸۸/۱۰۰  IGN   |   منتقد: جیم وجوودا»
Shazam! پر از موارد سرگرم کننده است و در پی موفقیت فیلم‌های  Wonder Woman «واندر وومن» و Aquaman «آکوامن» برای آینده‌ی دی سی لازم به نظر می‌رسید. زکری لوی به دنیا آمده است تا این نقش را بازی کند. او نقش یک مرد در عین حال کودک را با قدرت‌های خارق‌العاده بازی کرد و در کنار او جک گریزر هم به خوبی ایفای نقش کرد.
«۸۸/۱۰۰  The Verge  |  منتقد: کیث فیپس‌مار»
کاپیتان مارول (یا همان شزم یا Thundercrack یا هر چه که اسمش را می‌گذارید) ممکن است یکی از ساده‌ترین ابرقهرمان‌هایی باشد که تا کنون ساخته شده است اما این سادگی باعث می‌شود که Shazam! بسیار جذاب باشد و قدرت‌هایی را تصور کنید که نمی‌دانید چطور آنها را کنترل کنید.
«۸۰/۱۰۰ Uproxx  |  منتقد: مایک رایان»
پس از اتمام فیلم شزم! من فریاد زدم: “چقدر در حین دیدن این فیلم خوش گذشت”. می‌دانید این تمام چیزی است که بعضی وقت‌ها به آن نیاز داریم؟  دلیلی برای ترک خانه و همچنین پشیمان شدن از ترک خانه؟ این یک ترکیب عجیب است… از آن فیلم‌هایی است که احساس می‌کنید یک اتفاق اجتماعی است. در نهایت در مورد خانواده است. این یک فیلم عالی برای دیدن است اما اگر با دیگران آنرا تماشا کنید.
«۸۰/۱۰۰  Total Film  |  منتقد: مت مایتوم»
همانقدر جذاب و سرگرم کننده که یک فیلم ابرقهرمانانه باید باشد.
«۸۰/۱۰۰  The Telegraph  |  منتقد: رابی کولین»
تیم بازیگری قوی است و به درستی انتخاب شده است. حتی شخصیت‌های وابسته نیز به خوبی دیده می‌شوند و عالی هستند.
«۸۰/۱۰۰  TheWrap  |  منتقد: آلونسو دورالد»
این محصول جدید دی سی به خوبی درخشید، هم در لحن هم در جلوه‌های بصری.
«۷۵/۱۰۰ Entertainment Weekly  |  منتقد: کریس ناشاواتی»
شزم! در اصل دو فیلم در یک فیلم است. یکی با لوی و برادر کوپکترش (جک گریز جوان) و دیگری با استرانگ و تمام گرفتاری‌ها و داستان‌هایش. و آنها هر دو به مبارزه می‌پردازند تا روح داستان شکل بگیرد.
«۶۰/۱۰۰ The Guardian  |  منتقد: بنجامین لی»
این فیلمی است که نیاز به ادیت و ویرایش در فیلمنامه‌اش دارد تا یک مقدار دقیق‌تر دنبال شود. با وجود پیشرفت چشم‌گیری که دی سی داشته است نواقصی در آن وجود دارد.
«۵۰/۱۰۰ Screen International  |  منتقد: تیم گریرسون»
مخلوطی که در کل کارا نیست و کمدی آن بیش از حد است و خیلی هم ناپایدار است و در عین حال شیرین دنبال می‌شود و همچنین یک تلاش واقعی برای تبدیل شدن به یک فیلم کامیک بوکی دیگر بود.
منبع: متاکریتیکس
برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.