باکس‌آفیس هفته: رعشه Us بر گیشه سینماها| ژانر وحشت همچنان انتخاب اول است

25 March 2019 - 09:00

فیلم اکران شده‌ی استودیو یونیورسال، Us، ساخته جوردن پیل (Jordan Peele) باکس‌آفیس داخلی را تحت قلمرو خود درآورد و نه تنها بهترین عملکرد را برای چندمین بار از آن ژانر وحشت کرد بلکه دومین افتتاحیه بزرگ لایواکشن فیلم اصلی را با بیش از ۷۰ میلیون دلار فروش در اختیار گرفت. در نتیجه، باکس‌آفیس ۲۰۱۹ پیشرفت بهتری در ماه مارس داشته است. در کل این هفته شاهد سومین فروش بالای گیشه بودیم. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

صدرنشین جدول فروش آخر این هفته متعلق به Us با ۷۰.۲۵ میلیون دلار است که سومین افتتاحیه بزرگ تاریخ فیلم ترسناک را بعد از The Nun در سال گذشته داشت و جایگزین فیلم Halloween یونیورسال شد که اکتبر گذشته افتتاحیه ۷۶.۲ میلیون دلاری داشت. این فیلم حتی افتتاحیه فیلم قبلی پیل، Get Out، در سال ۲۰۱۷ با ۳۳.۳ میلیون دلار را نیز تحت شعاع قرار داد. Get Out به فروش داخلی ۱۷۶ میلیون دلار دست یافت و سومین فیلم بزرگ ترسناک تاریخ شد.

شایان ذکر است که با اینکه انیمیشن‌هایی همچون Inside Out (با ۹۰٫۴ میلیون دلار)، Zootopia (با ۷۵ میلیون دلار)، The Incredibles (با ۷۰.۴۶ میلیون دلار) و Finding Nemo (با ۷۰٫۲۵ میلیون دلار)، افتتاحیه ۷۰٫۲۵ میلیون دلاری Us، بزرگترین افتتاحیه فیلم اورجینال لایو‌اکشن بعد از آواتار با ۷۷ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ است. در بخش دنباله‌ها، این اتفاق بی‌نظیر است.

علاوه بر این، Us افتتاحیه بزرگی در بخش فیلم‌های محدود به رده سنی خاص داشته که صدرنشین آن Ted با ۵۴.۴ میلیون دلار بود خرچند نباید فراموش کنیم که بزرگترین افتتاحیه فیلم ترسناک اورجینال متعلق به A Quiet Place با ۵۰.۲ میلیون دلار بود. این فیلم امتیاز B سینمااسکور را دریافت کرد که پایین‌تر از امتیاز -A فیلم Get Out است. مخاطبین فیلم ۵۰-۵۰ زن و مرد ۲۵ سال و بالاتر بودند.

نمی‌توان گفت این فیلم در گیشه داخلی به چه فروشی دست می‌یابد، هرچند Get Out بیش از ۱۷۶ میلیون دلار فروخت و Halloween توانست ۱۵۹.۳ میلیون دلار بفروشد. انتظار می‌رود Us تا ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد. بطور متوسط، فیلم‌هایی که افتتاحیه‌ای بین ۶۵-۷۵ میلیون دلار دارند، ۳.۳۶ برابر افتتاحیه می‌فروشند و این یعنی فروش بیش از ۲۳۶ میلیون دلار برای Us.

در بازار بین‌المللی این فیلم در ۴۷ سینما اکران شد و ۱۶.۷ میلیون دلاد فروخت که ۳.۶۷ میلیون دلار آن متعلق به بریتانیا است و ۱.۹۸ میلیون دلار در فرانسه، ۱.۳۶ میلیون دلار در آلمان و ۱.۱۷ میلیون دلار در اسپانیا فروش داشت. این فیلم هفته آینده در کره، روسیه، استرالیا و سپس ایتالیا (۴ آوریل)، مکزیک (۳ مه) و ژاپن (۲۳ اوت) اکران می‌گردد.

فیلم کاپیتان مارول دیزنی در رده دوم جدول قرار گرفته و وارد سومین هفته اکران خود می‌شود و با افت ۴۸.۵ درصدی، ۳۵ میلیون دلار فروش داخلی داشته و به مجموع فروش ۳۲۱ میلیون دلار دست یافته است. این فیلم دهمین اکران بزرگ خانگی را برای دنیای سینمایی مارول به ارمغان آورده و بین ۲۰ فیلم برتر ابر قهرمانی قرار گرفته است.

کاپیتان مارول در بازار بین‌المللی، ۵۲.۱ میلیون دلار در ۵۴ سینما فروخته و به مجموع فروش بین‌المللی ۵۸۸.۸ میلیون دلار دست یافته و در مجموع ۹۱۰ میلیون دلار فروش جهانی داشته است. این فیلم در حال حاضر  هفتمین فیلم بزرگ دنیای مارول است.

رده سوم جدول متعلق به Wonder Park پارامونت است که با افت ۴۳ درصدی‌اش، ۹ میلیون دلار فروش داخلی داشت و به مجموع فروش داخلی ۳۰ میلیون دلار رسید. این فیلم ۵ میلیون دلار این هفته در بازار بین‌المللی فروخته و به مجموع فروش بین‌المللی ۱۰.۲ میلیون دلار دست یافته است.

فیلم‌های هفته آینده:

هفته آینده شاهد اتفاق کاملا جالبی هستیم، چون Us همانند Get Out با افت ۱۵ درصدی وارد هفته دوم اکران می‌شود اما علاقه‌مندان به سینما شاهد اکران فیلم Dumbo محصول دیزنی در بیش از ۴۰۰۰ سینما خواهند بود. فیلم The Beach Bum محصول Neon نیز در ۷۵۰ سینما و Unplanned محصول Pure Flix در ۱۰۰۰ سینما اکران خواهند شد.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش آخر هفته را از قسمت زیر مشاهده کنید:

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.