زک اسنایدر: فیلمنامه‌ی اصلی فیلم ابرقهرمانی Justice League هرگز فیلمبرداری نشد

25 March 2019 - 23:00

می‌توان درباره‌ی فیلم ابرقهرمانی Justice League «لیگ عدالت» محصول برادران وارنر یک مستند ساخت و این موضوع را بررسی کرد که اگر این فیلم به روش دیگری ساخته می‌شد نتیجه چه بود. تا زمانی که چنین اتفاقی بیفتد، ما باید به اطلاعاتی که در این زمینه درباره‌ی اتفاقات پشت‌صحنه‌ی این فیلم منتشر می‌شود بسنده کنیم. امروز یکی از تکه‌های بزرگ این پازل نمایان شد، وقتی زک اسنایدر (Zack Snyder) کارگردان این فیلم درباره‌ی نقشه‌های اصلی برای ساخت Justice League و دلیل تغییر آن‌ها صحبت کرد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

اسنایدر سال ۲۰۱۳ دنیای گسترده‌ی دی‌سی (DCEU) را با فیلم تاریک خودش یعنی Man of Steel «مرد پولادین» با حضور سوپرمن در نقش اصلی پایه‌گذاری کرد، که پس از آن بلک‌باستر Batman v Superman: Dawn of Justice «بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت» اکران شد. Batman v Superman ویژگی‌های خشن فیلم قبلی را چندبرابر کرد، و نسخه‌ای خشن و ناگوار از این ابرقهرمان‌های بزرگ ارائه کرد، اما وقتی این فیلم در سینماها اکران شد، با واکنش بدی از طرف منتقدین و مخاطبان روبرو شد. با اینکه این فیلم فروش کلی ۸۷۴ میلیون دلاری را تجربه کرد، اما با توجه به اینکه در آن برای اولین بار شاهد حضور همزمان دو ابرقهرمان نمادین کامیک‌بوکی بودیم، Batman v Superman به یک شکست بزرگ برای برادران وارنر تبدیل شد.

این به مشکل بزرگی برای Justice League مبدل شد که قرار بود تولید آن کمتر از یک ماه پس از اکران Batman v Superman آغاز شود. به هرحال استودیوی برادران وارنر که تمام شانس خودش را با نسخه‌ی اسنایدر از شخصیت‌های دی‌سی امتحان کرده بود، به دلیل واکنش بد نسبت به Batman v Superman دچار نگرانی شد، و متوجه شد Justice League برای موفقیت به مسیر جدیدی نیاز دارد. پس از آن تولید فیلم همچنان ادامه داشت، اما فیلمنامه‌ی اصلی فیلم کنار گذاشته شد.

ماه مه ۲۰۱۷ اسنایدر به دلایل شخصی از کارگردانی این پروژه کناره‌گیری کرد، البته شایعه شده بود احتمالا اسنایدر قبل از آن از کارگردانی این پروژه اخراج شده بود. برادران وارنر تصمیم گرفت جاس ویدون (Joss Whedon) را برای نظارت بر فیلمبرداری‌های مجدد و مراحل پس از تولید فیلم انتخاب کند، و مشارکت او آنقدر زیاد بود که نام او به عنوان یکی از نویسندگان فیلم اعلام شد. اما در نهایت این استودیو بود که تصمیم نهایی را می‌گرفت.

فیلم Justice League بالاخره ماه نوامبر ۲۰۱۷ اکران شد، و با شکست بزرگی در باکس‌آفیس و نقدهای متوسط از طرف منتقدین روبرو شد و حالا استودیوی برادران وارنر وانمود می‌کند این فیلم هرگز وجود نداشته است – بن افلک (Ben Affleck) دیگر نقش بتمن را بازی نمی‌کند، روزهای حضور ازرا میلر (Ezra Miller) در نقش فلش شاید رو به اتمام باشند، و شخصیت‌های موفقی مثل زن شگفت‌انگیز با بازی گل گدوت (Gal Gadot) و آکوامن با بازی جیسون موموآ (Jason Momoa) فعلا مشغول حضور در فیلم‌های مستقل خودشان هستند.

اما چه اتفاقی برای Justice League افتاد؟ قبل از اینکه استودیو مسیر جدیدی برای فیلم پیش بگیرد، زک اسنایدر چه رویکردی نسبت به فیلم داشت؟ شب گذشته او طی یک جلسه‌ی پرسش و پاسخ به سوالات مهمی در این زمینه پاسخ داد. به طرز عجیبی هیچ‌کس از او نپرسید آیا نسخه‌ی اسنایدر از فیلم وجود دارد یا خیر، اما او افشا کرد از فیلمنامه‌ی اصلی Justice League که او همراه کریس تریو (Chris Terrio) نوشته بود هرگز استفاده نشد. اسنایدر در توئیتر در این باره گفته است:

وقتی Batman v Superman اکران شد، من و کریس تریو نوشتن فیلمنامه‌ی Justice League را تمام کرده بودیم. بعضی از مردم آن فیلم را دوست نداشتند. یک گروه اقلیت. پس استودیو به ما گفت چیزهای زیادی هست که نمی‌خواهیم در این فیلم اتفاق بیفتند و ما هم آن فیلمنامه را بازنویسی کردیم.

بنابراین نسخه‌ی اصلی Justice League یعنی نسخه‌ی ترسناک آن هرگز فیلمبرداری نشد. چون پس از واکنش‌ها نسبت به Batman v Superman نگرانی‌های زیادی به وجود آمد.

البته کاملا غیرمنصفانه است که مخالفان Batman v Superman را گروه اقلیت نامید – این فیلم در باکس‌آفیس به آن موفقیتی که از فیلمی با حضور دو شخصیت بتمن و سوپرمن انتظار می‌رفت نرسید، و نقدهای صورت گرفته به آن اکثرا منفی بودند.

اما این همچنین پاسخی به وجود نسخه‌ی اسنایدر از Justice League بود، که اسنایدر گفته هرگز نسخه‌ی او از فیلم فیلمبرداری نشده است. فیلمی که او ساخته بود نسخه‌ی بازنویسی شده از داستان اصلی بود، و بدون شک این فیلم حین تولید دچار تغییراتی هم شده است.

اسنایدر همچنین جزئیاتی از برنامه‌های اصلی خودش برای Justice League را افشا کرد که به نظر خیلی تاریک می‌آیند:

حقیقت این است که سکانس کابوس در فیلم همیشه چیزی بود که قصد داشتم آن را توضیح دهم. ما وارد زمین در آینده می‌شویم جایی که سوپرمن از معادله‌ی ضدزندگی شکست خورده و اعضای کمی از لیگ عدالت زنده مانده‌اند، و سایبورگ شکست‌خورده می‌خواهد با همکاری بتمن فلش را به گذشته بفرستد تا به بروس وین در این باره هشدار دهد. در تریلر صحنه‌ای وجود داشت، که در فیلم نهایی استفاده نشد، جایی که بروس می‌گوید فلش به او گفته لوییس کلید حل ماجراست و چیزی تاریک و شیطانی در حال ظهور است.

آن‌ها فرمول سفر در زمانی پیچیده طراحی کردند. اما زمین باید در جایگاه درستی باشد وگرنه وقتی فلش در زمان سفر می‌کند در زمان گیر می‌افتد.

بین این دو صحنه سایبورگ از بتمن می‌پرسد می‌خواهد فلش را به کجا بفرستد. بتمن می‌گوید «اگر تو بودی او را به کجا می‌فرستادی؟» و به سایبورگ می‌گوید عکس آن کار را انجام دهد. قرار بود دارک‌سید وارد غار بتمن شده و لوییس را بکشد!

بنابراین قرار بوده دارک‌سید لوییس را بکشد، و بتمن فلش را برای نجات او به گذشته بفرستد. البته به نظر می‌آید اسنایدر برنامه‌های خودش برای سوپرمن را توضیح نداده، و کنجکاویم بدانیم در مورد سوپرمن قرار بوده چه مسیری را پیش بگیرد. کوین اسمیت (Kevin Smith) قبلا گفته بود قرار بوده دنباله‌ی Justice League ساخته‌ی اسنایدر وارد فضای کیهانی و آپوکولیپس شود، و تمرکز Justice League 3 روی آخرین ایستادگی در برابر دارک‌سید قرار بگیرد. البته همه‌ی این‌ها شایعه است و اسنایدر آن‌ها را تایید نکرده است.

من طرفدار اسنایدر نیستم، اما به نظرم تلاش استودیوی برادران وارنر برای تغییر Justice League آن هم در چنین مرحله‌ای از تولید کار اشتباهی بوده است. بهتر بود آن‌ها نسخه‌ی اسنایدر از این فیلم را چه خوب و چه بد تولید کنند. شاید آن فیلم در مقابل این Justice League که دیدیم و هیچ هویت و جذابیتی نداشت بیشتر موردتوجه قرار می‌گرفت.

منبع: Collider

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.