واکنش دیزنی به لباس‌های جنجالی شخصیت‌های انیمیشن Moana

24 September 2016 - 23:00

انیمیشن جدید کمپانی دیزنی با نام Moana، طی چند ماه آینده در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود. متاسفانه انیمیشن از جهاتی از لحظه معرفی بحث‌برانگیز بوده است.

مسئله بر سر لباس یکی از شخصیت‌های این انیمیشن است! شخصیت Maui که حقیقتا اصلا لباسی نپوشیده است! این شخصیت به‌جای لباس از مقداری برگ برای پوشاندن بخشی از بدن خود استفاده کرده و بخش عمده‌ای از بدنش برهنه است و خالکوبی‌های بسیاری روی پوستش دیده می‌شود.

این شخصیت که توسط دواین جانسون (Dwayne Johnson) صداگذاری شده است، در زمینه پوشش جنجال‌های بسیاری را برای دیزنی به‌همراه داشته‌است. استفاده از برگ به‌عنوان لباس و خالکوبی‌های فراوان روی بدن نمی‌تواند گزینه مناسبی برای انیمیشن باشد، انیمیشن‌هایی که عمده مخاطبشان کودکان و نوجوانان هستند. شاید در نگاه اول این نوع لباس برای کودکان جذاب باشد اما مطمئنا آثار مخربی را به‌همراه دارد. به‌عنوان مثال فرض کنید که در جشن هالووین کودکان این نوع لباس و خالکوبی را برای خود انتخاب کنند!

از طرفی دیگر وقایع این انیمیشن در یک جزیره واقعی اتفاق می‌افتد و اعتراضات اهالی این منطقه هم به‌همراه داشته است. ساکنین این منطقه فرهنگی متفاوت با این نوع لباس‌ها دارند و نسبت به استفاده از این لباس‌ برای اهالی این منطقه شکایت کرده‌اند. به‌هر حال دیزنی کمپانی جهانی است و می‌تواند به‌راحتی فرهنگ جوامع مختلف را در قالب هنر به‌نمایش بگذارد.

اما واکنش دیزنی به این مسئله چیست؟ خوشبختانه تیم سازنده به انتقادات مطرح شده اهمیت داده‌اند و تصمیم بر حذف و جایگزینی لباس دارند. یکی از عوامل دیزنی در گفتگو با Huffington Post، تاکید کرد که تیم سازنده به فرهنگ مردم جزیره نمایش داده شده در انیمیشن احترام می‌گذارد و لباس مناسب با فرهنگ این اهالی را جایگزین لباس قبلی می‌کند.

انیمیشن Moana در ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶ (چهارشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۵) در سینماهای آمریکا اکران می‌شود.

منبع: CINEMABLEND

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Ali Danger says:

    پس احتمال داره که سر این تغییرات یکم تاریخ انتشار انیمیشن عقب بیوفته درسته؟
    درضمن تریلرش این ماه اومده من شانسی همون روز انتشار تریلر تو یوتوب دیدم. واقعا متعجبم که دیدم تا الان هیچ سایت خبری ای تریلرش رو نذاشته.
    برین یوتوب هست.