هوگو ویوینگ از شخصیت رد اسکال تمجید می‌کند

25 September 2016 - 10:00

یکی از انتقاداتی که دائماً به فیلم‌های دنیای سینمایی مارول وارد می‌شود؛ کمبود شخصیت منفی قوی و به یادماندنی است که حضور مداومی داشته باشد. غیر از لوکی (Loki ) با بازی تام هیلدستون (Tom Hiddleston) و تانوس (Thanos) با بازی جاش برولین (Josh Brolin) هیچ شخصیت منفی‌ای برای بار دوم در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا نکرده‌ است. البته این موضوع می‌تواند با حضور دوباره‌ی بارون زمو (Baron Zemo) و بارون موردو (Baron Mordo) تغییر کند؛ ابته اگر سازنده‌ها به کتاب‌های مصور مربوط به آن‌ها وفادار باشند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

بسیاری از شخصیت منفی در پایان فیلم‌های دنیای سینمایی مارول مرده‌اند، ولی سرنوشت رد اسکال (Red Skull) با بازی هوگو ویوینگ (Hugo Weaving) در پایان Captain America: The First Avenger «کاپیتان امریکا: اولین انتقام‌گیر» نامشخص ماند. با اینکه طرفداران از ایفای نقش عالی هوگو ویوینگ در نقش بزرگترین دشمن کاپیتان آمریکا راضی بودند، اما خود هوگو ویوینگ چندین بار از عدم رضایت از شخصیت خود حرف زده بود. بسیاری از طرفداران باور داشتند که دیگر رد اسکال را در دنیای سینمایی مارول نخواهیم دید؛ چون ویوینگ صریح بیان کرد که از نقش خود ناراضی است و به خصوص بعد از اینکه خود ویوینگ بیان کرد که دوباره این کار را انجام نخواهد داد. حداقل طرفداران انتاظر نداشتند که هوگو ویوینگ بار دیگر نقش رد اسکال را بازی کند. به تازگی در یک اتفاق غیر منتظره هوگو ویوینگ بیان کرد که از بازی در نقش رد اسکال به شدت لذت برده است.

Yahoo به تازگی یک مصاحبه با هوگو ویوینگ داشت که از او درباره‌ی تمامی نقش‌هایش در فیلم‌های مختلف سوال کرد و زمانی که به Captain America: The First Avenger «کاپیتان امریکا: اولین انتقام‌گیر» رسید؛ نکاتی که ویوینگ به آن‌ها اشاره داشت به طور عمده مثبت بودند. ویوینگ از نقش خود و چالشی که به عنوان یک بازیگر آن را پشت سر گذاشت لذت برده بود.

برای من بازی در این نقش لذت بخش بود. من از خشونتی که در لهجه آلمانی قرار داده بودم به همراه ماسک، صحنه و لباس‌های فوق العاده لذت بردم؛ با وجود اینکه داخل لباس بسیار گرم بود و تحمل این گرما بسیار سخت. از کار با ماسک لذت بسیاری بردم و سعی کردم به آن روح بدهم و چیزهای خاصی را نشان دهم که ماسک به تنهایی قادر به انجام آن نبود. در فیلم V for Vendetta «وی مثل وندتا» می‌توانید مثال کاری که کردم را ببینید، ولی در آن فیلم تحریک کمتری را نسبت به رد اسکال می‌بینید.

در مارول این قانون وجود دارد: معامله را قبول کن و از کار لذت ببر. در این صورت چالش زیادی برای بازیگر وجود ندارد و تلاش زیادی هم نیاز نیست که  انجام دهد. سختی کار در این است که در میان دنیای بزرگی از فنآوری فوق‌العاده‌ی تصاویر کامپیوتری (computer-generated imagery) با بعد انسانی خود ارتباط برقرار کنی. در جواب به این سوال که آیا بار دیگر ر این نقش بازی خواهم کرد باید بگوییم که نمیدانم. من مطمئن نیستم که مارول قصد دارد با رد اسکال چه کار کند.

redskull

دلیل واضحی برای این تغییر رفتار از جانب ویوینگ وجود ندارد؛ مگر اینکه درک کرده باشد یک فرصت استثنایی را از دست داده است. در این باره نمی‌توان به طور حتم صحبت کرد و نظر داد، ولی احتمال این نیز وجود دارد که مارول یک پیشنهاد دیگر به او برای بازگشت به نقش رد اسکال داده است. بزرگریتن سوال این است که چه بر سر رد اسکال در پایان Captain America: The First Avenger «کاپیتان امریکا: اولین انتقام‌گیر» آمد. احتمال بازگشت او در فیلم بعدی امکان‌پذیر است و شاید دلیل تغییر موضع هوگو ویوینگ نیز همین باشد.

اگر قرار باشد رد اسکال به دنیای سینمایی مارول بازگردد؛ باید منتظر بمانیم که مارول در فرصت مناسب و زمانی که آمادگی لازم را دارد این موضوع را تایید کند. به سختی می‌توان یک دلیل دیگر برای تغییر موضع ویوینگ و گفتن اینکه از فیلم و لباس‌هایش لذت برده است پیدا کرد. اگر او با مارول به توافق کرده باشد مارول می‌تواند او را مجبور کند تا بر خلاف صحبت های خود عمل کند و تندی لحن را کم کند؛ هر چند به نظر نمی‌رسد که مارول بازیگر خود را مجبور به همچین کار کند و به راحتی می‌توانست به سراغ او نروند.

به احتمال زیاد مارول همچین کاری قبلا انجام داده است؛ زمانی که ناتالی پورتمن (Natalie Portman) اعلام کرد که دیگر با مارول همکاری نمیکند جین فاستر (Jane Foster) به راحتی از دنیای سینمایی مارول کنار گذاشته شد. کار راحت‌تر برای مارول این بود که به سراغ بازیگر دیگری برای این نقش برود و کار آن‌ها با یک ماسک بر چهره بازیگر جدید آسان‌تر می‌شد. محتمل‌ترین فرضیه می‌تواند این باشد که مارول ایده‌های خود درباره‌ی رد اسکال را با ویوینگ در میان گذاشته و ویوینگ از آن ها خوشش آمده است. بعد به او گفته‌اند که دوست دارند که او نقش را بازی کند، ولی در غیر این صورت به راحتی می‌توانند سراغ بازیگر دیگری روند یا اصلا از این شخصیت استفاده نکنند. از آن جایی که ویوینگ بیشتر به مسیری شخصیت خود طی می‌کند اهیمت می‌دهد تا ظاهر خودش؛ این پیشنهاد را پذیرفته است.

منبع: screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.