آشنایی با کارنیج شرور اصلی فیلم Venom 2 با بازی وودی هارلسون

29 March 2019 - 09:30

در اینجا تمام چیزهایی که باید درباره‌ی شخصیت کارنیج (Carnage)  – نقش منفی فیلم Venom 2 «ونوم ۲» با بازی وودی هارلسون (Woody Harrelson) – بدانید را برای شما شرح داده‌ایم. وقتی شخصیت ونوم اولین بار در سال ۱۹۸۸ معرفی شد، قرار بود خطرناک‌ترین دشمن مرد عنکبوتی (Spider-Man) باشد. اما محبوبیت او باعث شد برنامه‌های مارول از همان ابتدا خراب شود. این باعث شد نویسندگان کامیک‌های مرد عنکبوتی به این فکر کنند به ونوم هدف جدیدی به جز نابودی مرد عنکبوتی بدهند. در ادامه مطلب با سینماگیمفا همراه باشید.

در نهایت آن‌ها به این نتیجه رسیدند شرور جدیدی خلق کنند که آنقدر خطرناک باشد تا ونوم و مرد عنکبوتی برای مقابله با آن با یکدیگر متحد شوند. اینجا بود که کارنیج متولد شد – یک قاتل سریالی دیوانه با همان قدرت‌هایی که ونوم و مرد عنکبوتی دارند، به علاوه‌ی قدرت‌های دیگری که او را به یکی از خطرناک‌ترین شروران کامیک‌های مارول تبدیل کرده است. معرفی کارنیج همچنین باعث شد ونوم در شخصیت جدید خودش یعنی ضدقهرمان محبوبیت بیشتری کسب کند – همان محافظ مرگباری که به بی‌خانمان‌ها کمک کرده و برای محافظت از بی‌گناهان می‌جنگید اما هنوز از مرد عنکبوتی متنفر بود و او را تهدیدی برای مردم نجیب می‌دانست.

حالا که فیلم Venom 2 سال ۲۰۲۰ اکران خواهد شد، طرفداران بالاخره قرار است شخصیت کارنیج با بازی وودی هارلسون را در فیلمی سینمایی ببینند. اما کارنیج واقعا کیست؟ چه چیزی باعث می‌شود کارنیج به شرور ایده‌آل برای ادی براک/ ونوم با بازی تام هاردی (Tom Hardy) تبدیل شود؟

کارنیج اولین بار در کامیک Amazing Spider-Man #360 «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۳۶۰» حضور پیدا کرد، و پیتر پارکر با ارتباط دادن گزارشات خبری درباره‌ی یک قاتل سریالی جدید که شباهت‌های زیادی به ونوم دارد از وجود او باخبر شد. پیتر که فکر می‌کرده ادی براک و ونوم دوباره حالت وحشیگری به خود گرفته‌اند، با یک سیمبیوت دیوانه‌ی جدید به نام کارنیج روبرو می‌شود – موجودی به شدت خطرناک که باعث می‌شود مرد عنکبوتی برای مقابله با آن از ونوم کمک بگیرد.

بالاخره مشخص شد نام اصلی کارنیج کلیتوس کسدی است – یک بیمار روانی و قاتل سریالی که قبلا در کامیک Amazing Spider-Man #344 «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۳۴۴» حضور داشته است. کسدی در کودکی مادربزرگ خودش را با هل دادن از روی پله‌ها کشت و سگ مادرش را تا سرحد مرگ شکنجه داد. مثل خشونتی که جوکر در فیلم The Dark Knight «شوالیه تاریکی» داشت، کسدی فلسفه‌ی شخصی پوچ‌گرا و عقده‌ای برای گسترش آشوب از طریق کشتار و خونریزی داشت. این باعث شد او به ۱۱ فقره قتل محکوم شود، اگرچه خودش ادعا می‌کرد بیشتر از این‌ها آدم کشته است.

کسدی در زندان فوق‌امنیتی والت (The Vault) هم‌سلولی ادی براک می‌شود. براک درنهایت با کمک سیمبیوت ونوم از زندان فرار می‌کند، که بدون اطلاع ادی می‌خواهد بچه‌ای به دنیا بیاورد که او را در زندان جا می‌گذارد. موجودات سیمبیوتی هیچ وابستگی احساسی به فرزند خودشان ندارند، پس او لازم نمی‌دانست به ادی اطلاع دهد قرار بوده فرزندی به دنیا بیاورد یا اینکه درست پس از پیوستن به ادی این بچه را به دنیا آورده است. این بچه‌ی سیمبیوتی سپس به اولین کسی که پیدا کرد متصل شد، که اتفاقا کلیتوس کسدی بود و این اتصال باعث خلق کارنیج شد.

کارنیج از ونوم خیلی خطرناک‌تر بود، و قدرت‌های جدیدی به دست آورد که والدش آن‌ها را نداشت. با توجه به صحبت‌های سیمبیوت ونوم، دلیل این اتفاق تشکیل سیمبیوت کارنیج در اتمسفری بیگانه بود، که باعث تفاوت قدرت‌های او با ونوم شد. به همین دلیل، کارنیج از نظر فیزیکی از ونوم و مرد عنکبوتی در کنار هم قویتر است. کارنیج همچنین این قابلیت را دارد تا بخش‌هایی از فرم سیمبیوتی خودش را تغییرشکل دهد و آن‌ها را به شکل سلاح‌های پرتابی درآورد که تا ۱۰ ثانیه پس از جدا شدن از بدنش به همان شکل باقی می‌مانند. او همچنین می‌تواند افکار و خاطرات مردم را تغییر دهد، البته اگر بتواند از طریق یک پیچک به مغز آن‌ها متصل شود.

علاوه بر این، کارنیج تمام قدرت‌های استاندارد سیمبیوتی را هم دارد، که شامل تغییرشکل و خوب شدن سریع می‌شود. او می‌تواند ظاهر خودش را به هر شکلی درآورد تا توجه دیگران به او جلب نشود، اما کارنیج خیلی کم این کار را می‌کند چون همیشه می‌خواهد توجه دیگران را به خودش جلب کند. کسدی همچنین از قدرتش برای رشد بال و اعضای اضافی بدن استفاده می‌کند – قدرت منحصر به فرد دیگری که فقط سیمبیوت کارنیج آن را در اختیار دارد. همچنین اینکه پیوستگی سیمبیوت کارنیج و کلیتوس کسدی قویترین و کامل‌ترین اتصال بین سیمبیوت‌ها در تاریخ کامیک‌های مارول است. این سیمبیوت وقتی به عنوان لباس زرهی عمل نمی‌کند در جریان خون کسدی زندگی می‌کند و می‌تواند از یک قطره خون کسدی دوباره خلق شود.

کارنیج همچنین تمام قدرت‌هایی که سیمبیوت ونوم از پیتر پارکر کپی کرد را دارد، که به او اجازه می‌دهد به هر سطحی چسبیده و روی دیوارها و سقف‌ها حرکت کند. کارنیج همچنین شکلی از حس عنکبوتی (اسپایدر سنس) را دارد، و می‌تواند حملات فیزیکی را قبل از وقوع پیش‌بینی کند. کارنیج هم مثل ونوم در برابر حس عنکبوتی مرد عنکبوتی مصون است، چون آنقدر به پیتر پارکر نزدیک است که به عنوان تهدیدی برای او در نظر گرفته نمی‌شود. کارنیج با وجود این همه قدرت اصلا شکست‌ناپذیر نیست. او همچنان نقاط ضعف استاندارد سیمبیوتی شامل ضعف در برابر گرمای شدید را دارد و ارتباط او با میزبانش توسط فرکانس‌های صوتی خاصی از هم می‌پاشد. همچنین قابل توجه است که کارنیج نسبت به ونوم آسیب‌پذیری بیشتری در برابر گرما و آتش دارد، اما در برابر حملات صوتی نسبت به والد خودش قویتر است، چون ارتباط قویتری با میزبانش کلیتوس کسدی برقرار کرده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.