باکس‌آفیس هفته: صدرنشینی Dumbo و ادامه فروش عالی Us و کاپیتان مارول

31 March 2019 - 22:30

فیلم Dumbo کمپانی دیزنی قادر به برآورده کردن انتظارات استودیو و صنعت سینما نبوده هرچند همچنان صدرنشین جدول فروش آخر هفته است و باکس‌آفیس متفاوتی در میان صدرنشینان داشت. با اینحال فیلم‌هایی همچون Us و Captain Marvel به عملکرد قوی خود ادامه داده و درام کمپانی Pure Flix به نام Unplanned که به مسئله ضد سقط جنین پرداخته فراتر از انتظارات ظاهر شده و جزو ۵ فیلم بالای جدول قرار گرفته است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم Dumbo افتتاحیه را با فروش ۴۵ میلیونی شروع کرد و این خلاف تصورات مبنی بر فروش ۶۰ میلیونی فیلم بود. با اینکه عملکرد فیلم آنچنان هم بد نبوده جایی که Christopher Robin, Alice Through the Looking Glass, Pete’s Dragon زیر ۳۰ میلیون فروخته‌اند، اما کمتر از سیندرلا با ۶۷.۹ میلیون دلار فروخته است.

دامبو در روز افتتاحیه امتیاز -A سینمااسکور دریافت کرده که ۵۳ درصد زن و ۵۴ درصد مرد بالای ۲۵ سال بوده‌اند. با نگاهی بر دیگر لایواکشن‌های دیزنی، می‌بینیم فیلم‌ها ۳.۲ برابر می‌فروشند، لذا فروش داخلی‌اش به ۱۴۵ میلیون می‌رسد. با توجه به بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری‌اش، بار سنگین فروش بر دوش بازار بین‌المللی می‌افتد.

دامبو در بازار بین‌المللی ۷۱ میلیون دلار فروخته و فیلم شماره یک سینماهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، انگلیس آرژانتین، برزیل و مکزیک و چین و ژاپن شده است. این فیلم ۱۰.۷ میلیون دلار در چین فروخته و سپس ۷.۴ میلیون دلار در انگلیس، ۷.۲ میلیون دلار در مکزیک، ۴.۴ میلیون دلار در روسیه، ۳.۸ میلیون دلار در ایتالیا، ۳.۶ میلیون دلار در فرانسه، ۳.۶ میلیون دلار در اسپانیا، ۲.۵ میلیون دلار در برزیل، ۲.۴ میلیون دلار در ژاپن و ۲.۱ میلیون دلار در استرالیا فروش داشته است.

فیلم Us محصول یونیورسال با افت ۵۳ درصدی‌اش در هفته دوم نشان می‌دهد این فیلم همچنان ژانر انتخابی مخاطبین است. این فیلم این سه روز ۳۳.۶ میلیون دلار فروخته و فروش داخلی‌اش ظرف ۱۰ روز به ۱۲۸ میلیون دلار رسیده است. با اینکه فیلم عملکرد خوبی داشته اما هفته آینده رقابت‌ها جذاب‌تر می‌شود چون فیلم ترسناک Pet Sematary محصول پارامونت اکران می‌شود.

فیلم Us در بازار بین‌المللی در ۱۴ کشور اکران شده و ۲۲.۶ میلیون دلار در ۶۰ بازار خارجی فروخته که به مجموع فروش ۴۶.۳ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در کره ۶.۹ میلیون دلار، ۲.۷ میلیون دلار در استرالیا، ۱.۴ میلیون دلار در روسیه فروش داشته است. هفته آینده Us در ایتالیا و سپس در مکزیک و ژاپن اکران می‌شود.

فیلم کاپیتان مارول محصول دیزنی، با افت ۴۰ درصدی وارد هفته چهارم شد و ظرف این سه روز ۲۰.۵ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم به فروش داخلی ۳۵۳ میلیون دلاری دست یافته و تبدیل به هشتمین فیلم بزرگ دنیای سینمایی مارل شده است.

کاپیتان مارول در بازار بین‌المللی ۲۶.۴ میلیون دلار در ۵۴ بازار فروخته و به مجموع فروش بین‌المللی ۶۳۶.۸ میلیون دلار دست یافته و به مجموع فروش خالص ۹۹۰ میلیون دلار رسیده است. این فیلم به زودی به فروش یک میلیارد دلار می‌رسد و هفتمین فیلم پر فروش دنیای سینمایی مارول و سی و هشتمین فیلم تاریخ سینما می‌شود.

فیلم‌های هفته آینده:

هفته آینده فیلم مورد انتظار استودیو نیولاین، Shazam! در بیش از ۴۱۰۰ سینما به همراه جدیدترین فیلم اقتباسی استفان کینگ، Pet Sematary محصول پارامونت در بیش از ۳۴۰۰ سینما اکران می‌شوند. کمپانی STX فیلم The Best of Enemies را با بازی سم راکول (Sam Rockwell) و تاراجی پی هنسون (Taraji P. Henson) در بیش از ۱۶۰۰ سینما روی پرده نقره‌ای می‌رود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش آخر هفته را در قسمت زیر مشاهده کنید:

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.