ریچ مور: کارگردان Wreck-It Ralph دیزنی را ترک می‌کند و به سونی پیکچرز انیمیشن می‌پیوندد

9 April 2019 - 14:30

ریچ مور (Rich Moore): کارگردان کارهای موفق کمپانی دیزنی از جمله Wreck-It Ralph (رالف خرابکار) و Zootopia (زوتوپیا)، به استودیوی سونی پیکچرز انیمیشن (Sony Pictures Animation) پیوست. در ادامه خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

مور قصد دارد به ساخت و تولید و کارگردانی فیلم‌های انیمیشن اورجینال برای کمپانی SPA (سونی پیکچرز انیمیشن) بپردازد، و در مقام مشاور نیز در ساخت پروژه‌های سریالی و فیلم‌های سینمایی پیش‌روی کمپانی فعالیت خواهد کرد.

برای کمپانی خوش آتیه SPA، به ویژه بعد از فیلم تحسین شده ی Spider-Man: Into Spider-Verse (مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی) که برنده اسکار هم شد، مور سرمایه بزرگی به شمار می‌رود. این فیلم نشان داد که این استودیو، حداقل در بعضی موارد، مشتاق حمایت از تصاویر خلاقانه منحصر به فرد و همین‌طور تهیه‌کنندگان و کارگردانان مطمئن و مجرب می‌باشد.

مدیر کمپانی SPA: کریستین بلسون (Kristine Belson) در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که:

ریچ قصه‌گویی جهانی است و با خودش گنجینه‌ای از تجربه و قریحه و استعداد بی‌نظیری در داستان‌پردازی، کمدی، و تراژدی به همراه می‌آورد. ما بسیار خوشحالیم که شاهد حضور وی در تیم فیلم‌سازان خود در استودیوی سونی پیکچرز انیمیشن هستیم، و ما هم‌چنان به ساختن فیلم‌های انیمیشن موفق و برجسته‌ای که تماشاچیان را حیرت‌زده خواهد کرد ادامه می‌دهیم.

مور در طول ده سال اخیر در کمپانی دیزنی مشغول فعالیت بوده است، و توسط جان لاستر (John Lasseter) و سپس توسط مدیر کمپانی دیزنی انیمیشن به این کمپانی دعوت شده است. مور در سال ۲۰۱۲ فیلم Wreck-It Ralph را کارگردانی کرد که به عنوان یک کار موفق شگفت‌انگیز، به فروشی معادل ۴۷۱ میلیون دلار دست یافت و نامزد دریافت جایزه اسکار هم شد. سپس Zootopia را به همراه بایرون هووارد (Byron Howard) و جرد بوش (Jared Bush) کارگردانی کرد که به فروش کلان میلیارد دلاری رسید و جوایز متعددی از جمله اسکار را هم دریافت نمود. مور هم‌چنین در کارگردانی  Ralph Breaks the Internet (رالف اینترنت را خراب می‌کند) هم همکاری نمود.

مور در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که:

ده سال زمان زیادی است- اما وقتی که مشغول کار کردن بر فیلم های فوق العاده، آن هم در کنار افرادی که دوستشان داری باشی، همان‌طور که در تمام این سال‌ها برای من چنین بوده است- زمان برایت مثل برق می‌گذرد. من همیشه خاطرات روزهایی که در کمپانی والت دیزنی انیمیشن داشته‌ام را محترم و عزیز می‌شمارم، و ایمان دارم که این استودیو در دست افراد مطمئنی است. همیشه جزو طرفداران این کمپانی خواهم ماند و مشتاقانه منتظر فیلم‌هایی هستم که خلاقانه در آینده خواهند ساخت.

پیش از فعالیت در کمپانی دیزنی، مور به علت همکاری با مت گرونینگ (Matt Groening) در فیلم The Simpsons (سیمپسون ها) معروف بود. او هم‌چنین یکی از سه کارگردان اصلی اول این نمایش ادامه‌دار بود. به علاوه در ساخت و تولید Futurama (فیوچراما) هم نقش داشت.

منبع: Hollywood Reporter

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.