درگذشت هنرپیشه معروف: جورجیا انجل

16 April 2019 - 16:30

جورجیا انجل (Georgia Engel)، هنرپیشه معروف نقش جورجت در سریال کمدی The Mary Tyler Moore Show (نمایش مری تایلر مور) و اسپین آف Rhoda (رودا)، در سن ۷۰ سالگی درگذشت. با توجه به خبری که دوست و وکیل انجل، جان کوییلتی، به مجله خبری نیویورک تایمز داده است، این هنرپیشه که نقش‌آفرینی‌های قابل توجه دیگری در فیلم هایی از قبیل Passions (هیجانات)، Everhbody Loves Raymond (همه ریموند را دوست دارند)، Coach (مربی)، و Hot in Cleveland (داغ در کلیولند) نیز داشته است، روز جمعه در پرینستون، در نیوجرسی درگذشت. با توجه به اظهارات کوییلتی، علت مرگ وی هنوز مشخص نیست زیرا این هنرپیشه هیچ وقت به دکتر مراجعه نمی‌کرد. صدای خاص و استعدادش در کمدی، انجل را به مدت تقریباً ۵۰ سال به یکی از شخصیت‌های جاودانی سینمای هالیوود تبدیل کرده بود. آخرین نقش آفرینی جزئی اش هم در سریال پرطرفدار One Day At A Time (روزی روزگاری) از شبکه نتفلیکس بود، که فعلا پخشش از این شبکه کنسل شده است و ظاهراً به دنبال شبکه دیگری برای نمایش آن می‌باشند. در ادامه خبر با سینما گیمفا همراه باشید.

در طول زندگی حرفه‌ای طولانی مدت خود، انجل در فیلم‌های دیگری از قبیل؛ The Love Boat (قایق عشق)، Mork and Mindy (مورک و مایندی)، و The Office (اداره) نیز به ایفای نقش پرداخت. صدای منحصر به فرد و جذابش نیز ویژگی برجسته‌ای بود که وی را به صدا پیشگی در طول سال‌های متمادی نیز فراخواند، و از جمله فیلم‌های انیمیشنی که در آن‌ها به صداپیشگی پرداخت عبارت‌اند از: Hey Arnold (سلام آرنولد) و Open Season (فصل شکار).

او نامزد دریافت پنج جایزه امی نیز شد- دو جایزه برای ایفای نقش جورجت در The Mary Tyler Moore Show، و سه تای دیگر در سه دهه بعد تر هم برای ایفای نقش پت مکدوگال، که مادر زن شخصیت برد گارت در فیلم Everhbody Loves Raymond، بود.

انجل که متولد سال ۱۹۴۸ بود، علاوه بر این‌که در رقصندگی از مهارت ویژه‌ای برخوردار بود، موفق به اخذ مدرک تئاتر از دانشگاه هاوایی نیز شد، و نزدیک به اواخر فیلم Hello Dolly! (سلام دالی) به عنوان هنرپیشه جایگزین حضور یافت. علی‌رغم موفقیت در عرصه سینما و تلویزیون، هرگز صحنه تئاتر را کاملا ترک نکرد، و در سال‌های اخیر کم و بیش برای کارهایی مثل Drowsy Chaperone، Middletown، و John به روی صحنه حضور یافت.

طی مصاحبه‌ای که انجل در سال ۲۰۰۷ با مجله خبری The Toronto Star انجام داد، در مورد بازی‌اش در The Mary Tyler Moore Show عنوان کرد که:

در ابتدا قرار بود فقط در یک اپیزود، آن هم در حد گفتن چندین خط، در صحنه یک مهمانی به ایفای نقش بپردازم. اما آن‌ها نقش‌های بیشتر و بیشتری را به من محول کردند.

به علاوه رابطه میان انجل و تد نایت (Ted Knight)- که نقش تد باکستر: هواشناس مسخره در همان فیلم را بازی می‌کرد- اصلا قابل انکار نبود، و این دو نفر در فصل ششم سریال با هم ازدواج کردند.

منبع: Comicbook

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.