چرا هیچ یک از انتقام‌جویان در Captain America: Civil War کشته نشدند؟

28 September 2016 - 16:00

در طی زمان ساخت فیلم Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» حدس و گمان‌های زیادی وجود داشت که در آخر فیلم یک یا چند ابرقهرمان کشته می‌شوند. دلیل وجود این حدسیات این بود که در کتاب مصوری که فیلم بر اساس آن ساخته شده بود، چندین ابرقهرمان کشته شدند که مهمترین آن‌ها خود کاپیتان آمریکا بود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در واقع در کتاب مصور کاپیتان آمریکا بعد از تحویل دادن خود به دولت، مرگ خودش را جلع کرده بود. با وجود اینکه هیچ کدام از شخصیت‌های اصیل فیلم نمردند، ولی ساختار انتقام‌جویانی که طرفداران با آن‌ها خو گرفته بودند در فیلم شکسته شد. استیو راجرز (Steve Rogers) دیگر کاپیتان آمریکا نیست به همراه هاک‌آی (Hawkeye)، اسکارلت ویچ (Scarlet Witch)، انت‌من (Ant-Man) و فالکون (Falcon) مخفی شده است. بیوه‌ی سیاه (Black Widow) بعد از خیانت کردن به تیم آیرون‌من (Iron Man) در حال فرار است. باکی (Bucky) در جمهوری واکاندا (Wakanda) پناه گرفته است. تونی استارک (tony stark)، ویژن (Vision) و رودی (Rhodey) فلج تنها اعضای باقی مانده از انتقامجویان هستند. اینگونه بود که تمام اعضای انتقامجویان زنده ماندند. برادارن روسو (Russo brothers) ،کارگردان‌های فیلم، به همراه مدیر عامل دنیای سینمایی مارول (MCU)، کوین فیج (Kevin Feige)، به این سوال که چرا تمامی اعضا زنده ماندند جواب دادند.

در آخرین همایش مارول در هالیوود، به حضار اجازه داده شد تا هر سوالی که دارند از برادارن روسو و کوین فیج بپرسند. هیت فیکس (HitFix) یکی از رسانه‌های حاضر در مراسم بود و توضیحی در رابطه‌ی‌ سناریوی کشته شدن یا نشدن شخصیت‌ها دریافت کرد. با توجه به گفته‌های کوین فیج و برادران روسو، موضوع مهم شکسته شدن ساختار گروه انتقامجویان بود نه کشتن آن‌ها.

آنتونی روسو (Anthony Russo): ما هیچ وقت درباره‌ی کشتن کاپیتان آمریکا صحبت نکردیم؛ مگه نه؟

جو روسو (Joe Russo): در ایتدا در این باره صحبت کردیم. ما درباره‌ی همه چیز حرف زدیم.

آنتونی روسو: من فکر می‌کنم چیزی که باید به یاد داشته باشیم این است که ما درباره‌ی همه چیز برای چندین بار و طی چندین ماه صحبت کردیم. درباره‌ی کشتن کاپیتان آمریکا نیز صحبت کردیم، ولی هیچ موقع این دیدگاه راه خودش را برای تبدیل شدن به یک طرح و سناریوی واقعی پیدا نکرد.

کوین فیج: چون پایان فیلم برای این بود که تیم انتقامجویان را از هم جدا کنیم تا برای حضور پیدا کردن در Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت» آماده شوند.

جو روسو: ما درباره‌ی مرگ خیلی از شخصیت‌ها در پایان فیلم صحبت کردیم؛ اما متوجه شدیم که مرگ یکی از شخصیت‌ها تنش موجود میان آن‌ها را کم می‌کرد. Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» همانند فیلم Kramer vs Kramer «کرامر علیه کرامر» درباره‌ی جدایی است. مرگ یکی از شخصیت‌ها باعث ایجاد حس همدردی می‌شد که در نهایت به بهبود رابطه‌ها می‌انجامید، ولی این چیزی نبود که ما می‌خواستیم.

کوین فیج: در کتاب مصور که فیلم بر اساس آن ساخته شده است در نبرد نهایی تعداد قهرمانان زیادتر است و در آخر یکی از آن‌ها کشته می‌شود. ما در این باره صحبت کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اتفاقی که برای رودی می‌افتد به اندازه‌ی کافی ناراحت کننده خواهد بود و نیاز به مرگ شخصیتی نیست.

آنتونی روسو: تراژدی فیلم این بود که تیم از هم می‌پاشد نه اینکه بعد از جدایی تیم یکی از شخصیت‌ها کشته شود.

civil-war-comic-captain-america-death

با مرگ یکی از شخصیت‌ها مسیری که مارول باید طی می‌کرد متفاوت می‌شد و همچنین با مشکل مرده نگه داشتن قهرمان نیز روبرو می‌شد. بعضی از طرفداران به مارول انتقاد می‌کنند که در کشتن شخصیت‌ها یا جلع مرگشان مشکل دارد و تا به حال تنها کوئیک‌سیلور (Quicksilver) با بازی آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor-Johnson) در دنیای سینمایی مارول کشته شده است. با وجود این که بعضی از طرفداران فکر می‌کردند که برای آخرین بار کریس اوانز (Chris Evans) را در نقش کاپیتان آمریکا می‌بینند، ولی تصمیم مارول برای زنده نگه  داشتن کاپیتان؛ بهترین نتیجه را در پی داشت.

با وارد شدن به فاز سوم دنیای سینمایی مارول و همچنین نزدیک شدن به فاز چهرم، زمان آن رسیده است که مارول  چند شخصیت اصلی خود را از داستان خارج کند. به زودی ابرقهرمان‌های جدیدی مثل دکتر استرنج (Doctor Strange)، پلنگ سیاه (Black Panther)، مرد مورچه‌ای (Ant-Man)، مرد عنکبوتی (Spider-Man) و کاپیتان مارول (Captain Marvel) به فاز چهارم دنیای سینمایی مارول وارد می‌شوند و این تعداد بالای شخصیت برای پیشبرد داستان بسیار زیاد خواهد بود. از طرف دیگر مارول فرصت این را پیدا می‌کند تا شخصیت‌هایی که داستان آن‌ها روایت شده است را بکشد. طرفداران باید مواظب باشند که خواهان بیرون رفتن کدام شخصیت هستند چون با کشته شدن یک قهرمان بازگشت او غیرممکن خواهد بود.

«دکتر استرنج»در ۴ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۴ آبان ۱۳۹۵)، Guardians of the Galaxy Vol. 2 «نگهبانان کهکشان ۲» ۵ ماه می ۲۰۱۷ (۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶)، Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در ۷ جولای ۲۰۱۷ (۱۶ تیر ۱۳۹۶)، Thor: Ragnarok «ثور: پایان جهان» در ۳ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۲ آبان ۱۳۹۶)، Black Panther «پلنگ سیاه» در ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ (۲۷ بهمن ۱۳۹۶)، Avengers: Infinity War «انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت» در ۴ ماه می ۲۰۱۸ ( ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) و Ant-Man and the Wasp «مرد مورچه ای و زنبور» در ۶ جولای ۲۰۱۸ ( ۱۵ تیر ۱۳۹۷) اکران خواهند شد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.