IMDB در پروفایل بازیگران تغییر بزرگی ایجاد کرده است

28 September 2016 - 20:23

اگر تا به حال به سایت IMDB سر زده باشید؛ پس درک واضحی از طرح و لایه‌های مختلف آن نیز دارید. در سایت IMDB پروفایل بازیگران و فیلمسازان با دقت و جزئیات نوشته شده و شامل لیست تمامی فیلم‌های آن‌ها و اطلاعات شخصی خاصی است. سن یک بازیگر یکی از نکات برجسته‌ی پروفایل‌های بازیگران محسوب می‌شود. یک قانون جدید در ایالت کالیفرنیا وب‌سایت‌هایی مانند IMDB مجبور می‌کند که با درخواست بازیگر سن آن‌ها را از پروفایلشان حذف کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با توجه به گزارش هالیوود ریپورتر (hollywoodreporter) فرماندار ایالت کالیفرنیا، جری براون (Jerry Brown)، به تازگی قاونی را امضا کرده است که وب سایت‌های سرگرمی مانند IMDB مجبور می‌کند که با درخواست بازیگر سن آن‌ها از پروفایلشان حذف کند و اگر یک سایت سن بازیگر را منتشر نکرده باشد با درخواست بازیگر این قانون مانع انتشار سن خواهد شد. هدفی که این قانون به دنبال آن است کاهش تبعیض بین بازیگران بر اساس سن است. با وجود اینکه تبعیض بر اساس سن در همه‌ی صنایع مختلف غیرقانونی است، ولی چند وقتی است که در هالیوود در حال گسترش یافتن هست.

پس از تصویب این قانون، مناظره‌های داغی در سراسر ایالت کالیفرنیا برگزار شده‌اند که در آن‌ها درباره‌ی مناسب یا نامناسب بودن این عمل بحث می‌شود. کسانی که از این قانون طرفداری می‌کنند؛ بیان می‌کنند که این قانون برای مبارزه با تبعیض سنی در هالیوود ضروری است. مخالفین قانون نیز بیان می‌کنند که این قانون نقض متمم اول حقوق برای سانسور اطلاعات واقعی مانند سن در اینترنت است. در نهایت این موضوع پیچیده‌ای است که به نظر نمی‌رسد که جواب درستی داشته باشد.

تبعیض سنی در هالیوود برای انتخاب بازیگران در چند سال گذشته رواج پیدا کرده است و این قانون امیدوار است در جهت مبارزه با تبعیض سنی در هالیوود مثبت عمل کند و گامی رو به جلو بر دارد. این موضوع زمانی سروصدای بیشتری به پا کرد و حساس شد که مگی جیلنهال (Maggie Gyllenhaal) بیان کرد که او در سن ۳۷ سالگی برای به تصویر کشیدن معشوق یک بازیگر مرد ۵۵ ساله “خیلی مسن” خطاب شده است. تبعیض سنی شایسته سالاری را نیز از هالیوود جدا می‌کند و برای بازیگران جوان تنها برای اینکه سن کمتری دارند فرصت شغلی بیشتری ایجاد می‌کند.

چند وقتی است که تبعیض سنی مورد توجه بازیگران هالیوود به خصوص زنان قرار گرفته است. ساندرا بولاک (Sandra Bullock) و هلن میرن (Helen Mirren) صراحتاً در مخالفت با این موضوع صحبت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این دو بازیگر موافق اجرای این قانون هسند. نابرابری بین بازیگر زن و مرد از لحاظ سنی غیر قابل انکار است. بازیگرانی مانند بن افلک (Ben Affleck)، دانیل کریگ (Daniel Craig) و متیو مکاناهی (Matthew McConaughey) با این که بیش از چهل سال سن دارند، ولی هنوز در نقش قهرمانان را بازی می‌کنند و نماد جذابیت در فیلم‌ها محسوب می‌شوندغ اما بازیگران زن در این مورد محدودیت زمانی بیشتری دارند و با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

نظر شما رد این باره چیست؟ آیا سایت IMDB باید از این قانون پیروی کند تا از اتهام تبعیض سنی جلوگیری کند یا راه دیگری برای مبارزه با تبعیض سنی وجود دارد؟

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.