رولینگ:‌ هری‌ پاتر دیگر به پایان رسیده‌است

31 July 2016 - 22:00

چند هفته گذشته، دنیل ردکلیف (Daniel Radcliffe – بازیگر نقش هری‌ پاتر در مجموعه‌ فیلم‌های آن)‌ در مورد بازگشت خود به فرنچایز Harry Potter یک پاسخ هوشمندانه و حساب شده داد. او گفت که هیچ‌وقت در را برروی احتمال بازگشت به این مجموعه نمی‌بندد و اگر یک فیلم‌نامه خوب با عوامل قدیمی دوباره در کنار یکدیگر جمع شوند، با همکاری برای خلق هری‌ پاتر بیشتر مشکلی نخواهد داشت؛ اما وقتی بحث این موارد می‌شود، شاید بازگرداندن فرنچایزی مثل هری پاتر از قدرت بازیگر آن خارج باشد. نویسنده محبوب این سری، جی. کی. رولینگ، در جدیدترین مصاحبه‌اش با RadioTimes آن هم در گشایش نمایش زنده Harry Potter and the Cursed Child اعلام کرد که پس از این نمایش و داستان دو قسمتی این نمایش‌نامه، هری پاتر به پایان خود می‌رسد.

او در این باره گفت:

هری در این دو نمایش در ماجرایی بزرگ قرار می‌گیرد، و بعد از آن، فکر می‌کنم که دیگر به پایان خود می‌رسد. این نسل بعدی [دنیای هری پاتر] است، و خیلی خوشحالم که انقدر زیبا به تصویر کشیده می‌شود اما نه، کار هری دیگر تمام شده‌است!

این یعنی ما دیگر فیلم‌ها، کتاب‌ها و نمایش‌های هری پاتر را نمی‌بینیم؟ در دنیایی زندگی می‌کنیم که هیچ فرنچایزی (آن هم به این بزرگی!)‌ کاملا از صفحه روزگار محو نمی‌شود! مثلا در نظر بگیرید که چطور هریسون فورد (Harrison Ford) سال گذشته به دنیای Star Wars بازگشت، چهارمین فیلم Jason Bourne با بازی مت دیمون (Matt Damon) ساخته شد و جورج میلر (George Miller) بعد از سه‌دهه به سراغ Mad Max رفت! اگر یک فیلم‌نامه خوب باشد و حقوق خوبی هم به بازیگران پیشنهاد شود، همه هنرمندان بازگشت به فرنچایزی که محبوبشان کرد را در نظر می‌گیرند.

اما وقتی رولینگ می‌گوید که کارش با سری Harry Potter تمام شده، شاید منظور خود داستان مختص به شخصیت هری پاتر باشد؛ چرا که می‌دانیم فیلم Fantastic Beasts and Where To Find Them که یک اثر مستقل محسوب می‌شود امسال به عنوان اولین فیلم در یک سه‌گانه جدید این دنیای جادوگری بزرگ برروی پرده سینماها خواهد رفت.

نظر شما در مورد این مسئله چیست؟ آیا می‌توانید با هری پاتر خداحافظی کنید؟!‌

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • mohammadreza says:

    حدودا یک سال پیش بود که اولین تریلر این فیلم دوست داشتنی رو دیدم و باز هم دیدم که اروزی دیرینه ی من مبنی بر مجموعه ادامه ی این فیلم یعنی هری پاتر باز شد و تنها از چیزی که ناراحت شدم این بود که دیگه اون بازیگر ها ایفای نقش نمیکنن.

  • Hanna says:

    دیروز کتاب جدیدش اینجا توزیع شد. من که نخریدم ولى صف هاش مخصوصاً تو یکى از فروشکاه هاى زنجیره اى که به مناسبت روز اوا انتشار با ۴٠ درصد تخفیف مى فروختش تمام مرکز خرید رو گرفته بود. بخونیمش ببینیم هنوز جادوى رولینگ و پاتر کار مى کنه یا نه.