باز هم تاخیر در اکران دنباله‌های آواتار – این بار به دلیل تصاحب فاکس توسط دیزنی!

8 May 2019 - 13:57

یک بار دیگر اکران دنباله‌های فیلم Avatar «آواتار» با تاخیر مواجه شد و این بار به دلیل خرید کمپانی ۲۰th Century Fox «فاکس قرن بیستم» توسط دیزنی این اتفاق افتاده است. برنامه‌های اصلی ازین قرار بود که Avatar 2 در سال ۲۰۱۴ روی پرده‌ی سینما برود اما تغییرات روی فیلمنامه مانع از آن شد و بعد از آن هم جیمز کامرون (James Cameron) از برنامه‌هایش برای ساخت دو تا چهار دنباله برای آواتار سخن گفت. نهایتا تولید Avatar 2 و ۳، سال گذشته آغاز گشت و قرار شد که در سال ۲۰۲۰ اولین دنباله از آن اکران شود اما اکنون دیزنی که صاحب فاکس است، بیان کرد که تعداد زیادی از تاریخ‌های اکران تغییر کرده است و این موضوع روی دنباله‌های آواتار هم تاثیر خواهد گذاشت. برای آگاهی از جزئیات خبر در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

با این تغییر، اکران فیلم «آواتار ۲» یک سال تمام به تعویق افتاد، از دسامبر ۲۰۲۰ به ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ و به جای اینکه Avatar 3 پس از آن در سال بعد اکران شود، دیزنی تصمیم گرفت که تغییراتی در این تاریخ اکران و تاریخ اکران فرانچایز Star Wars هم ایجاد کند که بنابراین به جای آنکه Avatar 3 در کریسمس ۲۰۲۲ اکران شود، فیلم بدون عنوان Star Wars در آن تاریخ اکران خواهد شد. پس از آن و در کریسمس ۲۰۲۳، ما آواتار ۳ را خواهیم دید و به همین ترتیب باقی دنباله‌ها اکران خواهند شد. لذا تاریخ‌های اکران به ترتیب زیر خواهند شد:

  • آواتار ۲ – ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱
  • آواتار ۳ – ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳
  • آواتار ۴ – ۱۹ دسامبر ۲۰۲۵
  • آواتار ۵ – ۱۷ دسامبر ۲۰۲۷

بنابراین باید گفت که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرانچایز آواتار حتی نزدیک ۲۰ سال پس از اکران اولین فیلمش هم به پایان نخواهد رسید.

برنامه‌ی اصلی برای اکران «آواتار ۲» و «آواتار ۳»، اکران آنها در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ بود که پس از آنها «آواتار ۴» و «آواتار ۵» در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ اکران شوند. این نه تنها به کامرون (که هر چهار فیلم را کارگردانی خواهد کرد) فرصت ساخت فیلم‌ها را می‌‌داد، بلکه با برنامه‌ی زمانی اکران فیلم‌های دیگر نیز منافاتی نداشت. بعلاوه اینکه مقداری از فرایند فیلمبرداری «آوار ۲» و ۳ نیز سال گذشته پیش رفته است. امسال اما، کامرون مشغول تصویر برداری از لایو اکشن‌ها خواهد بود. اما آن برنامه اکنون تغییر کرده است و ۴ سال دیگر تا اکران فیلم سوم فرصت باقی است.

کامرون اخیرا خاطر نشان کرد که اگر «آواتار ۲» و ۳ به خوبی ندرخشند، هیچ ضمانتی برای اینکه دو دنباله‌ی بعدی ساخته شود، وجود نخواهد داشت. اما اکنون که دیزنی صاحب این پروژه است، این انتظار می‌رود که این فرانچایز به خوبی عمل کند و در واقع باید آماده باشیم، چون کار دیزنی تازه شروع شده است!

منبع: کالیدر

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.