گیشه سینمای ایران| «متری شیش‌ و نیم» هم‌چنان پیشتاز است

10 May 2019 - 12:00

اکران سینماهای کشور در حالی این هفته سپری شد که شهاب حسینی و حمید فرخ‌نژاد هم با فیلم های «نبات» و «سامورایی در برلین» به جمع چهره‌های شاخص روی پرده اضافه شدند.

اکران سینماهای کشور در حالی این هفته هم به پایان رسید که شش فیلم تازه رنگ پرده نقره‌ای را به خود دیدند، فیلم‌هایی که از تنوع ژانری مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند رضایت مخاطبان را به خود جلب کنند.

همچنین فیلم سینمایی «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی همچون هفته پیش توانست بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص دهد و «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی را پشت سر بگذارد. فیلم «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد هم کمترین فروش را در این هفته داشت، البته این فیلم از روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت روی پرده رفته است.

فروش چهارمیلیاردی سینمای ایران

سینمای ایران این هفته توانست به رکورد فروش چهار میلیارد و ۶۹۰میلیون تومانی دست پیدا کند که دو میلیارد و ۶۹۷میلیون تومان آن به تهران اختصاص دارد، فروشی که نسبت به چند هفته‌ اخیر رشد امیدوارکننده‌ای داشته است.

همچنین در این هفته ۴۵۷ هزار و ۲۱۳ نفر به تماشای فیلم های روی پرده نشستند که از این میزان ۲۰۹ هزار و ۸۷۵ نفر شهروندان تهرانی بوده‌اند و این نشان می‌دهد که  همچنان مردم برای سینما رفتن پردیس‌های بزرگ را می‌پسندند و این می‌تواند یکی از دلایل فروش بالا در سینماهای دیگر باشد. با اینکه نمودار جمعیتی ایران ۵۰درصد جمعیت برای تهران نیست ولی ۵۰درصد فروش سینما، تئاتر و حتی مطبوعات در تهران است و این برمی‌گردد به الگوی زندگی شهری و تمرکز و امکاناتی که در تهران وجود دارد.

بازگشت شهاب حسینی به سینما

از روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با اضافه شدن شش فیلم جدید به چرخه اکران سینماها، فیلم‌های اکران نوروز آرام آرام به روزهای پایانی اکران خود نزدیک می‌شوند، اما نکته‌ای که در میان این شش فیلم توجه را به خود جلب می‌کند، حضور دوباره شهاب حسینی در قامت نقش اول یک فیلم در سینماست، اتفاقی که پس از چند سال رخ داده است. حسینی این بار با فیلم سینمایی «نبات» به کارگردانی پگاه ارضی در نقش مردی ظاهر شده که همسرش را در سانحه رانندگی از دست داده و با دخترش نبات زندگی می‌کند. البته این اولین‌بار نیست که شهاب حسینی در فیلمی بازی می‌کند که کارگردان سرشناسی ندارد. او برای کمک به کارگردان‌های جوان‌تر اگر فیلمنامه خوبی داشته باشند حاضر می‌شود در فیلم آنها با مبلغ کمتری بازی کند یا مثلا دستمزدش را با مشارکت در سود فیلم برداشت کند.


شهاب حسینی که این روزها «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را هم بعد از ۶سال توقیف به صورت اکران محدود روی پرده دارد و با آن فیلم هم توانسته فروش خوبی را کسب کند، این روزها مدتی است در ایران به سر می‌برد و سعی کرده در کارهای مختلف از تلویزیون و سینما حاضر باشد. او راوی انیمیشن «شکرستان» شده، جایی که برای مرحوم مرتضی احمدی بود و از سوی دیگر در یکی از مسابقه‌های استعدادیابی که قرار است با حمایت روبیکا ساخته شود نقش پررنگی داشته است.

نازنین فراهانی، ستایش محمودی، معصومه رحمتی و تینا اسدی دیگر بازیگران «نبات» را تشکیل می‌دهند که در دو روزی که روی پرده رفته است توانسته ۳۶ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان فروش داشته باشد، همچنین دو هزار و ۹۲۸ نفر هم این فیلم را دیده‌اند، با وجود آنکه این فیلم جنبه تجاری و گیشه‌ای ندارد اما به لطف حضور شهاب حسینی مطمئنا به فروش بهتری دست پیدا خواهد کرد.

 

حمید فرخ‌نژاد در قامت یک سامورایی

دیگر فیلمی که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته است، فیلمی کمدی با بازی چهره‌هایی چون حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله و هومن حاجی عبداللهی است، «سامورایی در برلین» به کارگردانی مهدی نادری.

فرخ‌نژاد پس از «تگزاس ۲»، بار دیگر در قامت نقش اول یک فیلم کمدی روی پرده سینماهای کشور ظهور کرده است و همچون فیلم «خوب، بد، جلف» با امیرمهدی ژوله همبازی شده است. فیلمی دیگر از جنس کمدی‌هایی که فرخ‌نژاد با بازی در آنها توانست سال گذشته سومین بازیگر پول‌ساز سینمای ایران باشد. حمید فرخ‌نژاد که سعی می‌کند با رضا عطاران به عنوان پول‌سازترین بازیگر سینمای ایران رقابتی داشته باشد، امسال نیز شروع کار خود را بر روی پرده سینما با یک فیلم طنز داشته است. هرچند جواد عزتی یعنی دومین بازیگر پول‌ساز سینمای ایران در سال گذشته با «چهارانگشت» شروع خوبی را در سال۹۸ داشته است. باید دید در ادامه سال این رقابت به کجا خواهد رسید.

 

ترکیب بازیگران و همچنین موضوع این فیلم حاکی از آن است که نادری در کنار پیامی که می‌خواهد به مخاطب منتقل کند، نیم‌نگاهی هم به گیشه داشته و روی فروش این فیلم حساب باز کرده است، اتفاقی که فروش دو روزه این فیلم هم مهر تاییدی بر آن می‌زند و «سامورایی در برلین» در میان شش فیلمی که به تازگی روی پرده رفته‌اند با ۱۳۳ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان، بیشترین میزان فروش را داشته است و انتظار می‌رود که این فیلم به رقیب جدی برای «تگزاس ۲» در صدر گیشه هفتگی بدل شود.

نگاهی به سایر فیلم‌های جدید روی پرده

«وکیل مدافع» دیگر فیلمی است که به تازگی روی پرده رفته است، فیلمی به کارگردانی سلما بابایی، دختر شهید عباس بابایی که براساس آنچه پیشتر اعلام شده بود، موضوعی مشابه با «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی دارد، با این تفاوت که شخصیت اصلی این قصه به اختیار به جبهه رفته است.

ایمان افشاریان، کوروش تهامی، محمود عزیزی، مجید یاسر، شهرام قائدی و بهناز جعفری بازیگران این فیلم هستند که در دو روز اول اکران، یک میلیون و ۶۳۴ هزار تومان فروش داشته است.

«خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی هم که نخستین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، از روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه اکرانش را در سینماهای کشور آغاز کرد، فیلمی اجتماعی که در آن پژمان بازغی، لیلا زارع، گوهر خیراندیش، ناصر هاشمی و … به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم هم تا به امروز هفت میلیون و ۲۳۸ هزار تومان فروش داشته است و باید دید که در ادامه مسیر اکران چه جایگاهی را برای خود دست و پا می‌کند.

«به دنیا آمدن» ساخته محسن عبدالوهاب و «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی‌نژاد هم دیگر فیلم های جدیدی هستند که اکران شان در سینماهای سراسر کشور آغاز شده است. «به دنیا آمدن» با بازی هدایت هاشمی و الهام کردا سوژه‌ای اجتماعی دارد و به زندگی یک زوج در آستانه بچه‌دار شدن می‌پردازد. این فیلم در این دو روز چهار میلیون و ۹۹۱ هزار تومان فروش داشته است.

«تولدت مبارک» هم که از حضور بازیگرانی چون اکبر عبدی و محمدرضا فروتن بهره برده است، فیلمی در حوزه کودک و نوجوان است که در دو روز نخست اکران با وجود آنکه از تبلیغات تلویزیونی هم بهره‌مند است نتوانسته به فروش خوبی دست پیدا کند.

تگزاس ۲ به صدرنشینی در گیشه ادامه داد

در میان هفت فیلم دیگر روی پرده، «تگزاس ۲» با یک میلیارد و ۹۷۱ میلیون تومان و همچنین ۱۹۶ هزار و ۷۴۸ نفر تماشاگر صدرنشینی خود را بر جدول فروش هفتگی تداوم بخشید و فروش کلی خود را هم به هفت میلیارد و ۸۳۴ میلیون تومان رساند.

در مقابل «متری شیش و نیم» که پرفروش‌ترین فیلم سال ۹۸ تا به امروز است، این هفته توانست یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون تومان بفروشد و ۱۱۲ هزار و ۳۱۴ نفر را به سینماها کشاند، فیلم روستایی البته در آستانه عبور از مرز ۲۴ میلیارد تومان فروش است.

ترتیب سایر فیلم‌ها هم همچون گذشته تداوم دارد و فیلم های «چهار انگشت» ساخته حامد محمدی و «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در رتبه های بعدی جدول فروش هفتگی قرار دارند. حال باید دید که با اضافه شدن شش فیلم جدید به چرخه اکران از هفته آینده جدول فروش دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

منبع: خبرانلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.