باکس‌آفیس هفتگی: Detective Pikachu رکورد افتتاحیه فروش آخر هفته اقتباس‌ بازی‌های ویدئویی را زد

12 May 2019 - 23:00

فیلم Avengers: Endgame کمی بیشتر از آنچه تصور می‌شد این سه روز با افت فروش مواجه شد، هرچند هنوز توانست صدرنشینی خود را حفظ کند و جلوی صدرنشینی اقتباس بازی ویدئویی Pokemon: Detective Pikachu را بگیرد. با این‌حال، The Hustle فراتر از انتظارات ظاهر شد اما Poms محصول STX و eOne و درام Tolkien محصول Fox Searchlight هر دو با اکران آخر هفته به مناسبت روز مادر، با مشکل مواجه بودند. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم انتقام‌جویان: آخر بازی با ۶۳ میلیون دلار برای سومین هفته متوالی صدرنشین باکس‌آفیس شد تا به مجموع فروش داخلی ۷۲۳.۵ میلیون دلاری دست یابد. آخر بازی سومین فیلمی است که به فروش داخلی بالای ۷۰۰ میلیون دلار رسیده، درحالیکه Black Panther (پلنگ سیاه) سومین فیلم پرفروش داخلی تاریخ شد.

در بازار بین‌المللی، آخر بازی ۱۰۲.۳ میلیون دلار دیگر فروخت تا به مجموع فروش بین‌المللی ۱.۷۶ میلیارد دلار و مجموع فروش کل ۲.۴۸۵ میلیارد دلار دست یابد. این فیلم دومین فیلم پرفروش بین‌المللی و جهانی است و پشت سر Avatar قرار گرفته و با اختلاف ۳۰۲ میلیون دلار فروش جهانی و ۲۶۵ میلیون دلار فروش بین‌المللی، رقابت تنگاتنگی با این فیلم دارد.

فیلم Detective Pikachu برادران وارنر با ۵۸ میلیون دلار در رده دوم جدول قرار گرفته است. این اقتباسِ بازی ویدئویی سال ۲۰۱۶ به همین نام، که براساس فرنچایز محبوب Pokemon است، افتتاحیه بزرگی در پایان هفته داشت که در بین اقتباس‌های ویدئویی بی‌نظیر بوده است. این فیلم امتیاز -A سینمااسکور را از مخاطبین دریافت کرد. تاکنون شش فیلم اقتباس بازی ویدئویی از B بالاتر امتیاز گرفته که سه تا آن‌ها فیلم‌های قبلی Pokemon هستند که امتیاز -A گرفتند و دو تا دیگر، Mortal Kombat و Rampage با امتیاز -A هستند.

این فیلم جا پای اقتباس‌های قبلی گذاشته و انتظار می‌رود فروش داخلی ۱۴۵-۱۶۵ میلیون دلاری داشته باشد. فیلم‌های Hitman, Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life و Prince of Persia سه برابر این مقدار فروختند که به ۱۷۵ میلیون دلار نزدیک است اما عملکرد Rampage و The Angry Bird Movie کمی منطقی‌تر است و این یعنی فروش ۱۶۰ میلیون دلاری. هرچند داریم درباره فیلمی حرف می‌زنیم که به زودی پرفروش‌ترین اقتباس بازی ویدئویی تاریخ می‌شود.

این فیلم در بازار بین‌المللی ۱۰۳ میلیون دلار فروخته و به مجموع فروش ۱۱۲.۴ میلیون دلار بعد از اکران در ژاپن در هفته گذشته با فروش ۱۳ میلیون دلار، دست می‌یابد. عملکرد بین‌المللی فیلم در چین با ۴۱ میلیون دلار در صدر است. دیگر اکران‌ها عبارتند از: انگلیس با ۶.۶ میلیون دلار، آلمان با ۵ میلیون دلار، مکزیک با ۴.۹۷ میلیون دلار، فرانسه با ۴.۸ میلیون دلار، استرالیا با ۳.۵ میلیون دلار، کره با ۳.۲ میلیون دلار، کره با ۳.۲ میلیون دلار، ایتالیا با ۲.۸ میلیون دلار، اسپانیا با ۲.۲ میلیون دلار، اندونزی با ۲.۱۴ میلیون دلار و تایوان با ۲.۰۶ میلیون دلار. این فیلم ۱۶ مه در روسیه اکران گسترده‌ای خواهد داشت.

فیلم The Hustle محصول UA Releasing رده سوم جدول را با ۱۳.۵ میلیون دلار در اختیار گرفته که فراتر از حد انتظارات از بازسازی کمدی با بازی آن هاتاوی (Anne Hathaway) و ربل ویلسون (Rebel Wilson) ظاهر شده است. این فیلم روز افتتاحیه امتیاز B سینمااسکور را از مخاطبینی دریافت کرد که ۷۲ درصد آن‌ها زن و ۶۶ درصد زیر ۳۵ سال بودند.

این فیلم در بازار بین‌المللی در ۳۶ سینما اکران شد و ۱۳.۷ میلیون دلار فروخت که روسیه با ۲.۴ میلیون دلار پیشتاز افتتاحیه بود. دیگر افتتاحیه‌ها در آلمان با ۱.۸ میلیون دلار، استرالیا با ۱.۸ میلیون دلار و انگلیس با ۱.۵ میلیون دلار بودند. این فیلم ۲۸ ژوئن در فرانسه و برزیل اکران می‌شود.

فیلم‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران فیلم بسیار مورد انتظار John Wick: Chapter 3 – Parabellum در بیش از ۳۶۰۰ سینما به همراه A Dog’s Journey در ۳۲۰۰ سینما و The Sun is Also a Star برادران وارنر در بیش از ۲۱۰۰ سینما خواهیم بود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش آخر هفته را در قسمت زیر مشاهده کنید:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.