نظر منتقدین در مورد JOHN WICK: CHAPTER 3 – PARABELLUM چیست؟

15 May 2019 - 11:23
هر اکشن، تبعاتی دارد.! (Every Action Has Consequences) کیانو ریوز (Keanu Reeves) درست پس فردا روی صحنه‌ی سینماست تا این جمله‌ای که در مورد فیلم سوم از فرانچایز بسیار پر طرفدار «جان ویک» گفته شده است را معنا کند. اما امروز برای شما همراهان سینما گیمفا نظر منتقدین در مورد John Wick: Chapter 3 – Parabellum «جان ویک: قسمت سوم – پارابلوم» را آورده‌ایم اما قبل از ذکر نکاتی در مورد این فرانچایز خالی از لطف نیست. با سینما گیمفا همراه باشید.
وقتی در سال ۲۰۱۴، چاد استاهلسکی (Chad Stahelski) فرانچایز John Wick را کلید زد، نقش اول فیلم‌های معروف دنیای ماتریکس یعنی کیانو ریوز، جانی تازه به سبک اکشن داد و نوعی خشونت را با خلاقیت و احساسات درآمیخت تا یک فیلم خاطره‌انگیز پا به دنیای اکشن و هیجان‌انگیز بگذارد و عملکرد خوب در باکس آفیس و همچنین کسب نمره‌ی ۶۸ در متاکریتیکس، زمینه را برای ساخت فیلم سال ۲۰۱۷ فراهم کرد و این بار مجددا استاهلسکی فیلم بهتری ساخت که بازخورد‌های مثبتی را هم دریافت کرد و موفق به کسب نمره‌ی ۷۵ در وبسایت متاکریتیکس شد. فیلم اول جان ویک را به دنبال قاتلان همسرش کشاند و او را بعنوان یک آدمکش به شدت حرفه‌ای شناساند. در فیلم دوم (که به گفته‌ی عده‌ای شاهکاری به حساب می‌آید) جاناتان، به زندگی عادی برگشته است اما بازهم او را راحت نمی‌گذارند و مجبور به حلق حماسه‌ای دیگر می‌شود. اما امروز همان کارگردان فیلم سوم را ساخته و اینطور که پیداست موفق هم بوده است.
 در خلاصه‌ی رسمی که از فیلم John Wick: Chapter 3 آمده است، گفته شده: “در فیلم سوم این فرانچایز که آدرنالین را جابجا می‌کند، قاتل حرفه‌ای جان ویک (کیانو ریوز) با ۱۴ میلیون جایزه برای سرش و یک ارتش از قاتلانی که دنبالش می‌گردند، بازگشته است. پس از کشتن یکی از اعضای تبهکاران و تروریست‌های بین‌المللی در هتل کونتینانتال، جان ویک اکنون طرد شده است اما بی رحم‌ترین مردان و زنان دنیا تمام حرکات او را زیر نظر دارند.”
از بازیگران این قسمت می‌توان به آندریا سوچ (Andrea Sooch)، آنجلیکا هیوستون (Anjelica Huston)، آسیا کیت دیلون (Asia Kate Dillon)، کومن (Common)، کورتنی گونزالز (Courtney Gonzalez)، فیث لوگان (Faith Logan)، هیل بری (Halle Berry)، هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada)، یان مک شین (Ian McShane)، جیسون منتزوکاس (Jason Mantzoukas)، جروم فلین (Jerome Flynn)، جان لگویزامو (John Leguizamo)، کی دی (Kay Day)، کیانو ریوز، لنس ردیک (Lance Reddick)، لارنس فیشبرن (Laurence Fishburne)، مارک داکاسوس (Mark Dacascos)، پاول بونار (Paul Bonar)، رابی درافل (Robbie DeRaffele)،رابین تیلور (Robin Taylor)، رابی روز (Ruby Rose)، سعید تقیماوی (Saïd Taghmaoui)، استفان کوپفر (Stephen Koepfer) و توبیاس سگال (Tobias Segal) اشاره کرد.
در سخن آخر باید گفت که «جان ویک: قسمت سوم – پارابلوم»، یک فیلم در ژانر اکشن، درام، جنایی و هیجان‌انگیز است که ۱۳۰ دقیقه طول می‌کشد و دارای رتبه‌ی R (بزرگسال) است و توانسته است از مجموع ۲۶ رای به ثبت رسیده در سایت متاکریتیکس تا کنون نمره‌ی خوب ۷۵ از ۱۰۰ را از آن خود کند که از این نظرات، ۲۳ نظر آنرا مثبت و ۳ نظر آنرا متوسط ارزیابی کردند و نظر منفی هم به آن وارد نشد. در زیر اما نظر منتقدین را با هم می‌بینیم:
«۱۰۰/۱۰۰  RogerEbert.com | منتقد: پیتر سابزینسکی»
در فیلم لحظات غیر منتظره‌ای از طنز وجود دارد که شما را کور (غافلگیر) می‌کند!
«۹۱/۱۰۰ Entertainment Weekly  |  منتقد: کریس ناشاواتی»
من نمی‌خواهم این حس را ایجاد کند که John Wick 3 چیزی فراتر از یک فیلم اکشن، هنرمندانه و خشن است. اما به لحاظ هنرمندانه بودن، هر چقدر که فیلم‌های اکشن پیش برود، این یک هنر متعالی است.
«۸۵/۱۰۰  IGN  |  منتقد: جیم وجوودا»
یک فانتزی بود پر از نوآوری‌ها و مهارت‌های کشتن، و در حالی که چیز‌های عجیب و غریب زیادی را برای هواداران این فرانچایز ارائه می‌کرد که لذت بخش است. John Wick: Chapter 3 – Parabellum شخصیت اصلی خود را به نقطه‌ی شکستن نزدیک می‌کند و در عین حال اطلاعات تازه‌ای را در مورد داستان‌های قدیمی او به مخاطب می‌دهد.
«۸۳/۱۰۰ The Playlist  |  منتقد: گریفین شیلر»
John Wick: Chapter 3 – Parabellum به طور قطع یک موفقیت بزرگ است و فیلم‌های قبلی را ادامه می‌دهد تا فقط از افنجار انرژی که پخش می‌کند، جلوگیری کند.
«۸۰/۱۰۰ Time Out  |  منتقد: جاشوآ روثکوف»
ما اینجاییم تا اکشن محکم، با اقتدار، درخشان و منسجم کارگردان چاد استاهلسکی را ببنیم.
«۸۰/۱۰۰  Uproxx  |  منتقد: مایک رایان»
شبیه خود جان ویک، این قسمت سوم مانند یک ماشین جنگی پرمعنی بود و بله این بهترین فیلم فرانچایز تا کنون است حتی از فیلم اول هم بهتر بود. در John Wick: Chapter 3 – Parabellum لحظاتی بود که خودم شخصا گفتم: “خوب، من تابحال این‌ها را ندیده‌ام”
«۸۰/۱۰۰ Empire  |  منتقد: نیک د سمیلن»
یک مبارزه با سنگین‌ترین حالت ممکن، این لذت ‎‌بخش‌ترین فیلم‌ آنها تا کنون است.
«۷۵/۱۰۰ The A.V. Club  |  منتقد: ایگناتی ویشنوتسکی»
اگرچه Parabellum  حداقل یک سری صحنه‌های اکشنی داشت که در بین فیلم‌های دیگر این سری طراز اول بودند، اما یک فرسودگی مشخصی را به دو فیلم قبل می‌افزاید که هم ویک و هم دشمنانش در میان موجهای زیادی از دست‌های پشت پرده گیر کرده‌اند. ویک غیر قابل توقف است. آیا فیلم‌ها می‌دانند که کجا باید متوقف شوند؟؟
«۶۸/۱۰۰  TheWrap  |  منتقد: رابرت آبل»
تبعات اکشن‌ها چگونه هستند؟ آنها سرگرم کننده هستند تا زمانی که حس آشنایی با بیننده ایجاد کنند و حتی پس از آن هم راه درازی در پیش دارند و باید انتظارات و توقع‌ها را براورده کنند.
«۶۳/۱۰۰  Movie Nation  |  منتقد: راجر مور»
ویک در John Wick, Chapter 3: Parabellum هنوز هم یک کار خونین را به اتمام رساند و هنوز هم شایسته‌ی این است که هر ضد قهرمانی که او را ملاقات می‌کند در ازای پاداش تصمیم به قتل او بگیرد.
«۶۰ Variety  |  منتقد: اندرو بارکر»
در زمینه‌ی هنر خالص، John Wick 3 بدون شک یک فیلم اکشن بی همتاست که مطمعنا از نظر تکنیکی بهترین فیلم فرانچایز تا کنون است و با صحنه‌هایی که فقط توسط یک کارگردان، یک تیم بدلکاری، یک ادیتور و بازیگران در سطح بالا ساخته می‌شود. اما همانطور که این‌ موارد استادانه انجام می‌شوند، دیدن بیش از دو ساعت ضرب و شتم و بدون هیچ نکته‌ی عاطفی یا دراماتیک، به طور قابل توجهی از جلوه‌ی آن می‌کاهد.
«۵۰/۱۰۰  (New York Magazine (Vulture  |  منتقد: دیوید ادلستین»
فیلم شایسته‌ی آن است که به آن بگوییم «واو!» اما نوعی احساس پوسیدگی، خود آگاهی با انتظار طولانی در میان چندین صحنه نبرد خیره کننده را منعکس می‌کند. اساسا بسیار خالی و بی محتوا است.
منبع: متاکریتیکس

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.