محمد احمدی: «به دنیا آمدن» فیلم گیشه نیست

21 May 2019 - 08:00

محمد احمدی تهیه‌کننده «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب از شرایط اکران این اثر گفت.

محمد احمدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «به دنیا آمدن» به کارگردانی محسن عبدالوهاب که این روزها روی پرده سینماهاست در گفتگو با  مهر درباره نحوه اکران این فیلم گفت:

این فیلم از جشنواره سی و چهارم فیلم فجر باقی مانده بود و شرایط ما را مجبور کرد که در این بازه زمانی «به دنیا آمدن» را به نمایش بگذاریم چون می‌دانستیم که در آن زمان خوب اکران نمی‌شود و فیلم را نگه داشتیم اما بعد متوجه شدیم دیگر برای اکران آن دیر است و مجبور شدیم هرچه زودتر «به دنیا آمدن» را در این شرایط بد به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد:

البته من اعتقادی به فصل مرده اکران ندارم هرچند چنین شائبه‌ای وجود دارد ولی هر فیلمی اگر از شرایط خوبی برخوردار باشد می‌تواند حتی در این زمان هم بفروشد. برای مثال در حال حاضر «سامورایی در برلین» در همین زمان توانسته فروش خوبی داشته باشد. یعنی فیلمی که به قصد گیشه ساخته شده باشد هر موقعی که اکران شود تماشاگران خاص خود را دارد.

احمدی تأکید کرد:

واقعیت این است که «به دنیا آمدن» فیلم گیشه نیست هرچند باور دارم که فیلم خوب و سالمی است و ساختار، کارگردانی، بازی‌ها خوب و… دارد و همه ارکان آن استاندارد هستند اما مساله این است که پتانسیل فروش بالا را ندارد. البته مطمئنم که اگر مخاطب به تماشای آن بنشیند حتماً از آن راضی خواهد بود چرا که یک فیلم اجتماعی جدی خوب است اما در مجموع فیلمی نیست که بگوییم هر زمان که اکران شود می‌تواند به فروش خوبی برسد و ما به این مساله آگاه بودیم به همین دلیل این فیلم حدود سه سال باقی ماند.

وی افزود:

فیلم‌های اجتماعی جدی شرایط اکران خوبی ندارند و شاید این موضوع نشأت گرفته از جامعه، سلیقه سینمادار، مخاطب و… باشد و در چنین شرایطی این فیلم‌های طنز هستند که می‌توانند به فروش خوبی برسند. البته قصد ما تنها این بود که فیلممان تنها رنگ پرده به خود بگیرد بلکه دوست داشتم شرایط خوبی برای فیلم مهیا کنیم چنانچه در حال حاضر مشغول انجام تبلیغات خوبی برای «به دنیا آمدن» هستیم چراکه دوست داریم فیلم دیده شود. من اگر می‌خواستم فیلم تنها رنگ پرده به خود بگیرد در این مدت ۳ مرتبه اکران آن را به تعویق نمی‌انداختم به طوری که ما ۲ بار با گروه سینمایی ماندانا قرارداد داشتیم و یک بار هم خواستیم در گروه آزاد آن را به نمایش بگذاریم ولی چون دیدیم شرایط خوبی بر اکران حاکم نیست انصراف دادیم. چون معتقد بودم این فیلم باید در فضای خوبی اکران شود و قطعاً شرایط خاص خود را خواهد داشت.

احمدی عنوان کرد:

ما فکر کردیم ممکن است این زمان شرایط خوبی برای اکران باشد به ویژه این‌که سرگروه ما سینما فرهنگ است که باعث می‌شود این نوع فیلم‌ها بهتر بتوانند مخاطبان خود را جذب کنند به همین دلیل در این زمان برایاکران آن اقدام کردیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به تبلیغات «به دنیا آمدن» اظهار کرد:

ما در فضای مجازی تبلیغات نسبتاً خوبی داریم، پخش تیزرهای این فیلم در تلویزیون هم آغاز شده است اما به دلیل کم لطفی شهرداری، تبلیغات شهری و بیلبورد نداریم. ضمن این‌که توان این را هم نداریم که بیلبورد تهیه کنیم نداریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.