نظر منتقدین در مورد فیلم Once Upon a Time in Hollywood چیست؟

22 May 2019 - 18:03

Once Upon a Time in Hollywood «روزی روزگاری در هالیوود» عنوان فیلمی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است و از حیث تعدد بازیگران سرشناس هالیوودی در آن، بسیار حائز اهمیت است. این فیلم قرار است جمعه ۴ مرداد ۹۸ یا ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹ روی پرده‌ی سینماها برود اما امروز و تقریبا دو ماه قبل از رسیدن این تاریخ، همراه با تجلیلی که از بازیگران این فیلم شد، نظر منتقدین در مورد آن هم منتشر شده است که در ادامه‌ی خبر نگاهی بر آن خواهیم داشت. با سینما گیمفا همراه باشید.

در خلاصه‌ی رسمی برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» آمده است که این فیلم در سال ۱۹۶۹ و در لس آنجلس به وقوع می‌پیوندد، جایی که همه چیز در حال تغییر است؛ ریک دالتون (Rick Dalton) با بازی لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) یک ستاره‌ی تلویزیون است که به همراه بدلکار خود کلیف بوث (Cliff Booth) با بازی برد پیت (Brad Pitt) به دنبال راهی برای ساخت یک فیلم موفق در هالیوود هستند. این فیلم، نهمین فیلم بلند نویسنده و کارگردان آن یعنی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) است و شامل تعداد زیادی بازیگر و داستان‌های متفاوت هم است و می‌خواهد آخرین لحظات عصر طلایی هالیوود را به نمایش بگذارد.

از بازیگران فیلم Once Upon a Time in Hollywood می‌توان به آل پاچینو (Al Pacino)، آندریا اسمیت (Aundrea Smith)، آستین رابرت باتلر (Austin Robert Butler)، برت پیت، برت رینولدز (Burt Reynolds)، کلیفتون کولینز جونیور (Clifton Collins Jr)، داکوتا فانینگ (Dakota Fanning)، دومین لویس (Damian Lewis)، دیمن هریمان (Damon Herriman)، امیل هیرش (Emile Hirsch)، اتان هاک (Ethan Hawke)، جیمز مارسدن (James Marsden)، جیمز رمار (James Remar)، کورت راشل (Kurt Russell)، لنا دانهام (Lena Dunham)، لئوناردو دی کاپریو، لسلی بگا (Leslie Bega)، لورنزو ایزو (Lorenza Izzo)، لوک پری (Luke Perry) مارگارت کوآلی (Margaret Qualley)، مارگو رابی (Margot Robbie)، مارتین کو (Martin Kove)، مایا هاک (Maya Hawke)، مایکل مدسن (Michael Madsen)، میک مو (Mike Moh)، نیکولاس هومند (Nicholas Hammond)، ربکا ریتنهاوس (Rebecca Rittenhouse)، رامر ویلیس (Rumer Willis)، سامانتا رابینسون (Samantha Robinson)، اسکات مک نیری (Scoot McNairy)، سیدنی سویینی (Sydney Sweeney)، تیم راث (Tim Roth)، تیموتی اولیفانت (Timothy Olyphant)، ویکتوریا پدرتی (Victoria Pedretti)، زو بل (Zoë Bell) اشاره کرد.

این فیلم بزرگ از کوئنتین تارانتینو، ۱۵۹ دقیقه مخاطبان را در سالن سینما نگه می‌دارد و ژانرهای متعدد آن درام، تاریخی، رازآلود، هیجان انگیز، کمدی و جنایی هستند. از مجموع ۱۲ نقدی که به آن تا کنون وارد شده است، همگی آنرا مثبت ارزیابی کرده‌اند و از مجموع نمرات به ثبت رسیده برای آن، نمره‌ی بسیار خوب ۸۶ از ۱۰۰ را در وبسایت متاکریتیکس برای خودش به ثبت رسانید. تا اینجای کار Once Upon a Time in Hollywood هفتمین فیلم سال ۲۰۱۹ است و باید منتظر ماند و عملکرد آنرا در باکس آفیس هم دید. در زیر نظر تعدادی از منتقدین در مورد این فیلم را با هم می‌بینیم:

«۱۰۰/۱۰۰  CineVue  |  منتقد: جان بلیزدیل»

Once Upon a Time in Hollywood جسور، زیبا و وحشی است. این فیلم بهترین کار تارانتینو از زمان Kill Bill است و شاید هم از زمان Pulp Fiction.

« ۱۰۰/۱۰۰  The Guardian  |  منتقد: پیتر بردشاو»

بسیار ساده است، من هر کسی که خون در رگ‌هایش جاری باشد و به این فیلم دیوانه کننده از تارانتینو واکنشی نشان ندهد، فراموش خواهم کرد، و این فقط به خاطر لحظه به لحظه لذتی است که می‌توان از این فیلم برد.

 «۹۰/۱۰۰  (New York Magazine (Vulture   |  منتقد: بیلگ ابیری»
این کیفیت همراه با ظرافت بزرگترین نقطه‌ی قوت فیلم است. در فیلم چندین ویژگی بارز وجود دارد، بعضی اوقات طنز، گاهی بدجنسی و گاهی و هم خشونت، اما شاید قوی‌ترین موضوع طولانی بودن آن است. به ظاهر بی هدف است اما در میانه به چیزی که باید می‌رسد.
«۹۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: جاستین چانگ»
آخرین واکنش به Once Upon a Time in Hollywood، خنده دار، ترسناک، ناامید کننده و هیجان انگیز است. ساختار عجیب و غریب فیلم وقتی تارانتینو داستان آنرا نوشته است در آن نمود پیدا می‌کند.
«۸۰/۱۰۰ Variety  |  منتقد: لوون گلیبرمن»
دی کاپریو و برد پیت، آنچنان نقش‌های خود را به خوبی ایفا می‌کنند که ما خوشحالیم که می‌توانیم عقب بایستیم و تماشا کنیم که تارانتینو در هر جهتی که می‌خواهد فیلم را ببرد.
«۷۵/۱۰۰  IndieWire   |  منتقد: ارک کوهن»
تمایل تارانتینو برای ایجاد یک داستان خلاقانه باعث ایجاد جذابیت در سینمای آمریکا می‌شود و نهمین فیلم او نشان می‌دهد که او باید بیشتر از اینها کار کند.
«۷۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: دیوید رونی»
Once Upon a Time… in Hollywood ناهموار، غول پیکر از لحاظ ساختار و دارای اندکی تکه‌های نرم است. اما در عین حال یک نامه‌ی عاشقانه برای الهام گرفتن از آن است.

منبع: متاکریتیکس

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.