نظر منتقدین در مورد لایو اکشن Aladdin چیست؟

24 May 2019 - 22:00

استودیو دیزنی مدت زیادی است که مشغول بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک و خاطره‌انگیز خود است و به نوعی با این کار قصد زنده نگه داشتن یاد شخصیت‌های دوست داشتنی خودش و ایجاد یک نوستالژی برای مخاطبان را دارد که البته این کار سهم بسزایی در بازاریابی و فروش فیلم‌هایش نیز دارد. چندی پیش بازسازی انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۴۱ یعنی «دامبو» را شاهد بودیم که نمرات متوسطی هم دریافت کرد اما امروز با اکران فیلم Aladdin «علاءالدین»، با بازی ویل اسمیت (Will Smith)، نظر منتقدین در مورد آنرا برای شما آورده‌ایم. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

انیمیشن ۹۰ دقیقه‌ای کلاسیک «علاءالدین» به کارگردانی ران کلمنتس (Ron Clements) در سال ۱۹۹۲ اکران شد و شخصیت‌های این کامیک را به همگان شناساند. اما فیلم امسال را گای ریچی (Guy Ritchie) کارگردانی کرده است و در خلاصه‌ی آن آمده است که:« علاءالدین» داستان هیجان‌انگیزی از علاءالدین جذاب و شاهزاده خانم یاسمین (Jasmine) شجاع و خودمختار و جینی (Genie) [غول چراغ جادو] است که ممکن است کلید آینده‌ی آنها باشد.

بازیگران این فیلم نیز شامل آدام کولینز (Adam Collins)، آلان تادیک (Alan Tudyk)، آبری لین (Aubrey Lin)، برن کولاکو (Bern Collaco)، بیلی مگنوسن (Billy Magnussen)، فرانک ولکر (Frank Welker)، جوی آنسا (Joey Ansah)، کمیل لمیزسکی (Kamil Lemieszewski)، مروان کنزاری (Marwan Kenzari)، منا مسعود (Mena Massoud)، ناومی اسکات (Naomi Scott)، نسیم پدراد (Nasim Pedrad)، نوید نگهبان (Navid Negahban)، نیکیتا چادها (Nikkita Chadha)، نومن آ (Numan A)، اوشن ناوارو (Ocean Navarro)، پریانکا سامرا (Priyanka Samra)، تالیا بلیر (Taliyah Blair)، ویل اسمیت می‌گردند.

Aladdin اما این بار ۱۲۸ دقیقه مخاطبان را به دنبال خود می‌کشاند و با رتبه‌ی PG دارای ژانرهای ماجراجویی، فانتزی، کمدی، رومانتیک، خانوادگی و موزیکال است و از مجموع ۴۰ نقدی که تا کنون به آن وارد شده است، نمره‌ی متوسط ۵۴ از ۱۰۰ را در سایت متاکریتیکس بدست آورده است که از این تعداد ۱۷ نظر آنرا مثبت، ۲۱ نظر آنرا متوسط و ۲ نقد آنرا ضعیف توصیف کرده‌اند که از این حیث می‌توان نتیجه گرفت دیزنی در بازسازی فیلم آنقدر هم موفق نبوده است، زیرا فیلم سال ۱۹۹۲ نمره‌ی ۸۶ را کسب کرده بود. سرانجام تعدادی از نظرات منتقدین را در زیر برای شما همراهان گرامی سینما گیمفا آورده‌ایم:

«۸۰/۱۰۰  Film Threat  |  منتقد: الان ان جی»
بعنوان یک بازسازی از فیلم‌های کلاسیک دیزنی، همچنان Jungle Book «کتاب جنگل» در صدر جدول است. پس از آن Cinderella و Aladdin برای کسب مقام دوم رقابت دارند و بقیه هم با فاصله بعد از آنها هستند.
«۸۰/۱۰۰  The Guardian  |  منتقد: استیو روز»

این فیلم، پر جنب و جوش، پررنگ و خنده دار است و چیزی را از فیلم اصلی زیر سوال نبرده است.

«۷۵/۱۰۰  New York Post  |  منتقد: جانی اولکسینسکی»

مسعود و اسکات این لایو اکشن Aladdin را در سطحی که می‌تواند باشد و بعنوان یک داستان عاشقانه، موفق کردند. یک دنیای کاملا جدید که پر جنب و جوش‌تر از فیلم اصلی است.

«۶۷/۱۰۰  IGN  |  منتقد: تام جورجنسن»

 اسمیت کارش را به خوبی انجام داد و شخصیت او یعنی جینی به شدت تاثیر گذار بود و شما تعجب می‌کنید که این شخصیت از محدودیت‌های خودش فراتر می‌رود و مرزهای خلاقیت را جابجا می‌کند و ما را به یاد عملکرد به یادماندنی رابین ویلیامز (Robin Williams) می‌اندازد.

«۶۰/۱۰۰ Los Angeles Times  |  منتقد: جاستین چانگ»
هیچکس واقعا به این فیلم معمولی، مقداری خنده‌دار و ناخوشایند نیازی ندارد. خود فیلم هم از این حقیقت که شخصیت‌ها و موسیقی‌های فیلم سال ۱۹۹۲ را به طوری ماهرانه کپی کرده است آگاه است.
«۶۰/۱۰۰ Empire  |  منتقد: دن جولین»
یکی دیگر از محصولات سرگرم کننده‌ی دیزنی، کاری از مسعود و اسکات. اما اجرای نقش جینی توسط اسمیت به طور حیرت انگیزی قدرتمند و قابل توجه بود ولی فیلم به طور زیادی وابسته به فیلم اول بود.
« ۴۸/۱۰۰ The Verge  |  منتقد: کندرا جیمز»
فیلمسازان علاقه‌مند به گسترش و توسعه‌ی شخصیت‌های اصلی فیلم نیستند و پویایی شخصیت‌ها در فیلم ریتچی دیده نمی‌شود. در نتیجه همه‌ چیز ناتمام باقی ماند.
«۲۵/۱۰۰  Slant Magazine   |  منتقد: جیک کول»
لایو اکشن بازسازی شده‌ی گای ریتچی همان داستان فیلم اصلی را دارد به همراه یک بی‌تفاوتی بسیار زیاد!
منبع: متاکریتیکس

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • ohum says:

    خدایشش !! عالی بود این فیلم ، اصلا خسته کننده و حوصله سر بر نیست ..