تصاویر فصل سوم Outlander: جیمی به نبرد می‌شتابد!

30 September 2016 - 13:18

در سال‌های اخیر شبکه استاررز با سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی فوق‌العاده قوی که یکی پس از دیگری در میان طرفدارانش محبوب هستند با شبکه‌های بزرگی چون شوتایم و اچ‌بی‌او وارد رقابت شده است. از این سریال‌های قدرتمند می‌توان به Black Sails «بادبان‌های سیاه» و Power «قدرت» اشاره داشت. یکی دیگر از مجموعه‌های بسیار محبوب دو سال اخیر سریال Outlander – اقتباسی بسیار غنی از کتاب‌های دایانا گابالدون – است. اگر شما هم از طرفداران این مجموعه هستید، برای تماشای اولین تصاویر منتشر شده از فصل سوم که جیمی را در نبرد کالودن نشان می‌دهند صبر نکنید!

این مجموعه تخیلی و فانتزی و البته عاشقانه ماجرای کلر رندال (با بازی کترینا بلف) را نشان می‌دهد که از پرستاران جنگ‌ جهانی اول در سال‌های ۱۹۴۰ است اما تصادفی با سنگ‌های مرموز کریک‌نادون او را به قرن ۱۸ اسکاتلند می‌برد که در آن‌جا با معشوقه واقعی خود یعنی جیمی فریزر آشنا می‌شود. در فصل دوم این سریال که مورد ستایش منتقدین قرار گرفت دیدیم که کلر و جیمی سعی دارند از انقلاب استوارت‌ها برای تصاحب دوباره انگلستان به کمک اسکاتلندی‌ها جلوگیری کنند. تلاش‌ آن‌ها موفق نبود و در قسمت آخر جیمی، کلر را به آینده برگرداند و خود که راه دیگری نداشت به صحنه نبرد کالودن (Battle of Culloden) شتافت. بااینکه با توجه به ماجراهای قسمت پایانی می‌دانیم که جیمی از این نبرد جان سالم به در می‌برد، باید در نظر گرفت که چه بلایی سر بلک جک رندال (دشمن اصلی کلر و جیمی و از افسران انگلیسی) می‌آید!

همان‌طور که می‌دانید شخصیت‌های ما بلک جک رندال را باری دیگر در قسمت‌های پایانی فصل دوم ملاقات کردند. بااینکه فهمیدیم جیمی از نبرد کالودن زنده بیرون می‌آید، فصل سوم Outlander با این نبرد کار خود را آغاز خواهد کرد. در واقع، در چند قسمت اول ماجراهای موازی دو شخصیت جیمی و کلر را می‌بینیم و متوجه می‌شویم که در ۲۰ سال دوری از یکدیگر چه کارهایی کرده‌اند. در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از فصل سوم را ببینید که این نبرد و درگیری جیمی و کاپیتان رندال را به نمایش می‌گذارند:

outlander-season-3-sam-heughan

outlander-season-3-sam-heughan-tobias-menzies

outlander-season-3-tobias-menzies

outlander-caitriona-balfe

outlander-jamie-ew-cover

در واقع این تصاویر و کاوری که در بالا می‌بینید همگی بخشی از پوشش انترتینمنت ویکلی از فصل سوم Outlander هستند. باید در نظر گرفت که این مجموعه از همان فصل اول و با معرفی انقلابیون و افراد متعهد به پادشاهی یعقوبی مقدمه‌چینی کرد. در فصل دوم هم دیدیم که علیرغم تلاش‌های بسیار کلر و جیمی، آن دو به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند تاریخ را عوض کنند. پس مطمئن هستیم که قسمت اول از فصل سوم که این نبرد را به نمایش خواهد گذاشت بسیار از نظر ابعاد بزرگ خواهد بود که این همه مقدمه‌چینی برای آن انجام شده است. تهیه‌کننده اجرایی این سریال آقای رونالد مور (Ronald Moore) در مورد این تصمیم که نبرد را به تصویر بکشند – با توجه به اینکه در رمان‌ها خانم گابالدون به راحتی از آن می‌گذرد – گفت:

ما قرار است بیشتر با نبرد کالودن برروی دوربین بازی کنیم (آن را بیشتر به تصویر بکشیم!)‌ چرا که فکر می‌کنیم خیلی وقت است وقوع آن را [به طرفداران و تماشاگران] قول داده‌ایم. باید به مخاطب حداقل تاحدودی نشان دهیم که چه اتفاقی در آن دشت افتاد.

نبرد کالودن که با نام نبرد دشت کالودن (Battle of the Culloden Moor) هم معروف است شکست کامل اسکاتلندی‌ها و یعقوبی‌ها را که سپس منجر به نابودی تقریبی روش زندگی اسکاتلندی‌های زمین‌های بلند شد به ثبت رساند. خود سم هیوگان، بازیگر نقش جیمی، گفته است که عوامل خیلی برای پرداختن به این نبرد عجله داشتند چرا که بخشی از تاریخ و فرهنگ آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

فصل سوم Outlander در تاریخی نامشخص باری دیگر شمارا با ماجراهای این دو شخصیت افسانه‌ای همراه خواهد کرد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.