باکس‌آفیس هفتگی: درخشش علاءالدین در گیشه این هفته

27 May 2019 - 13:00

فیلم Aladdin (علاءالدین) دیزنی این هفته شروع طوفانی داشت و توانست بیش از ۸۵ میلیون دلار ظرف سه روز بفروشد و انتظار می‌رود طی چهار روز بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بفروشد. با این‌حال فیلم‌های جدید Brightburn و Booksmart فراتر از انتظارات استودیو ظاهر شدند و Avengers: Endgame دومین فیلمی شد که تا پایان تعطیلات آخر هفته توانسته ۸۰۰ میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

با احتساب فروش ۸۶.۱ میلیون دلاری علاءالدین طی سه روز تعطیلات آخر هفته، این فیلم سه روز افتتاحیه خوب Solo: A Star Wars Story سال گذشته را تجربه کرد. برای دیزنی این یک بُرد بزرگ محسوب می‌شود. دیزنی پیش‌بینی می‌کند که این فیلم ۱۸۰ میلیون دلاری بتواند ظرف چهار روز آخر هفته ۱۰۵ میلیون دلار بفروشد، گرچه دیگران انتظار دارند که فروش کل این فیلم بالاتر برود و بیش از ۱۱۰ میلیون دلار بفروشد که کافی است تا این فیلم را یکی از پنج فیلم برتر تعطیلات روز یادبود کند. علاءالدین روز افتتاحیه امتیاز A سینمااسکور را از مخاطبین دریافت کرد در حالیکه مخاطبین آن ۵۴ درصد زن و ۵۴ درصد ۲۵ سال و بالاتر دارند.

در بازار بین‌المللی، علاءالدین شروع بزرگی در ژاپن داشته که ۷ ژوئن اکران شد و ۱۲۱ میلیون دلار افتتاحیه جهانی داشت و ظرف سه روز ۲۰۷ میلیون دلار فروخت. بهترین بازار این هفته متعلق له چین بود که افتتاحیه ۱۸.۷ میلیون دلاری داشت و سپس مکزیک با ۹.۲ میلیون دلار، ایالت بریتانیا با ۸.۴ میلیون دلار، ایتالیا با ۶.۶ میلیون دلار، کره با ۶.۵ میلیون دلار، روسیه با ۶.۴ میلیون دلار، استرالیا با ۵.۴ میلیون دلار، اندونزی با ۴.۹ میلیون دلار، اسپانیا با ۴.۸ میلیون دلار، برزیل با ۴.۶ میلیون دلار، فرانسه با ۳.۸ میلیون دلار، آلمان با ۳.۶ میلیون دلار و فیلیپین با ۳.۴ میلیون دلار قرار گرفته‌اند.

رده دوم جدول متعلق به John Wick: Chapter 3 – Parabellum با فروش ۲۴.۳۵ میلیون دلار برای سه روز است که بعد از ۱۰ روز به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری رسیده است. انتظار می‌رود جان ویک ۳ امروز ۶ میلیون دلار دیگر بفروشد و طی چهار روز تعطیلات به ۳۰ میلیون دلار فروش داخلی و مجموع ۱۰۷ میلیون دلار برسد. با توجه به عملکرد این فیلم در آخر هفته، جان ویک ۳ پرفروش‌ترین فیلم این فرنچایز بوده که جای تعجب ندارد استودیو مه ۲۰۲۱ را برای جان ویک ۴ در نظر گرفته است. در حقیقت اگر رکورد جدول را نگاه کنید، می‌بینید این فیلم همگام با Mission: Impossible – Rogue و Jason Bourne در یک نقطه قرار گرفته است.

جان ویک در بازار بین‌المللی این هفته ۲۴.۸ میلیون دلار در ۷۴ سینما فروخته و مجموع فروش بین‌المللی آن به ۷۴.۴ میلیون دلار رسیده و ۱۷۵ میلیون دلار در مجموع فروخته است. این فیلم آخر این هفته در آلمان (۳.۵ میلیون دلار)، و فرانسه (۲.۲ میلیون دلار) اکران شد و قرار است هفته آینده در اسپانیا و نروژ اکران گردد.

موفقیت دیزنی این هفته با حضور انتقام‌جویان: پایان بازی در رده سوم ادامه دارد، جایی که این فیلم ۱۶.۸ میلیون دلار ظرف سه روز فروخت و انتظار می‌رود ۲۲ میلیون دلار طی این تعطیلات ۴ روزه بفروشد. عملکرد این فیلم باعث فروش ۸۰۰ میلیونی آن در بازار داخلی شده تا به Star Wars: The Force Awakens برسد.

پایان بازی در بازار بین‌المللی ۱۵.۳میلیون دلار در ۵۴ سینما این هفته فروش داشته و حالا به مجموع فروش بین‌المللی ۱.۸۷۹ میلیارد دلار و فروش کل ۲.۶۷۷ میلیارد دلار رسیده است. این ارقام این فیلم را ۱۱۱ میلیون دلار تا زدن رکورد فیلم آواتار عقب قرار داده‌اند.

فیلم‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران فیلم Godzilla: King of the Monsters برادران وارنر در بیش از ۴۱۰۰ سینما هستیم و یونیورسال Ma را در ۲۷۵۰ سینما اکران می‌کند، درحالیکه فیلم Rocketman پارامونت در ۳۵۰۰ سینما اکران می‌شود که اکران هفته گذشته‌اش در بریتانیا، ۶.۴ میلیون دلار فروخته است.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش آخر هفته را در قسمت زیر مشاهده کنید:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.