HBO به دنبال داستان و گزینه مناسب برای مجموعه فرعی Game of Thrones است

30 September 2016 - 13:48

تاریخ صنعت تلویزیون با سریال‌های فرعی از مجموعه‌های جهانی و محبوب آشنا است. مثلا در همین چند سال گذشته سریال‌هایی مثل Fear the Walking Dead «از مردگان متحرک بترسید» و Better Call Saul «بهتر است با ساول تماس بگیرید» یا قبل‌تر از آن Torchwood را در نظر بگیرید که از مجموعه‌های غول‌پیکر تلویزیون ساخته شدند و البته بسیار هم در نوع خود طرفداران را راضی نگه داشتند. حال اگر حتی برای یک لحظه در نظر بگیریم که اچ‌بی‌او دو سال دیگر با پایان فصل هشتم و پایانی Game of Thrones «بازی تاج و تخت» آن را رها می‌کند، از طرفداران واقعی این مجموعه نیستیم و به خوبی سوءاستفاده‌های رایج در تلویزیون را نمی‌شناسیم!

در مرحله اول باید در نظر داشته باشید که اگر همه شخصیت‌های گیم آو ترونز – به رسم و سنت همیشگی سریال – تا پایان آن کشته شوند دیگر کسی باقی نمی‌ماند که سریال فرعی بر اساس آن و در آینده این مجموعه ساخته شود. حتی اگر بحثمان این هم نبود، فکر نمی‌کنیم که بعد از کتاب A Dream of Spring «رویای بهاری» که آخرین رمان این مجموعه است دیگر به داستان‌های آن پرداخته شود. Game of Thrones در فصل هفتم با ۷ قسمت در تابستان سال آینده مارا با ماجراهای نهایی وستروس همراه می‌کند و فصل هشتم (که آخرین فصل این سریال است) در سال ۲۰۱۸ با ۶ قسمت به این دنیای عظیم و این کارخانه پولسازی و عظمت دنیای تلویزیون پایان می‌دهد!

پس باید گفت اگر سریال یا مجموعه‌ای فرعی ساخته شود، داستان آن مربوط به وقایع قبل از سریال و تاریخ غنی وستروس یا حتی دیگر منطقه‌های دنیای جرج آر. آر. مارتین (George Martin) خواهد بود. مدیر برنامه‌ریزی شبکه اچ‌بی‌او، آقای کیسی بلویز، در مورد آغاز سریال Westworld (مجموعه علمی-تخیلی جدید اچ‌بی‌او که توسط جوناتان نولان و جی.جی. آبرامز ساخته شده است) صحبت کرد و وقتی از او در مورد مجموعه فرعی یا اسپین‌آف مجموعه گیم آو ترونز سوال شد، چنین پاسخی داد:

داستان‌ها و نقاط زیادی [از این دنیا] وجود دارند که می‌توانیم به سراغ آن برویم. موضوع اصلی برای ما انتخاب انتخاب آن داستان درست و نویسنده مناسب برای آن است.

۵۳۳۰۵e5d7686d86f77010e54_benioff-weiss-tout

البته این نویسنده یا نویسنده‌ها ممکن است دیوید بنیف (David Benioff) یا دیوید ویس (D.B. Weiss) تهیه‌کنندگان اجرایی گیم آو ترونز نباشند چرا که قبل‌تر در مصاحبه‌های خود اعلام کردند که پس از پایان یافتن این مجموعه با این دنیا خداحافظی خواهند کرد. بااین‌حال، آقای بلویز امیدوار است که بعد از گذشت مدتی و وقتی استرس و فشار ساخت این سریال از دوش آن‌ها برداشته شد، نظرشان را عوض خواهند کرد:

این برای آن‌ها یک تعهد بزرگ است و من حتی در مورد کار سخت ساخت سریال صحبت نمی‌کنم بلکه [سریال برروی] زندگی خانواده‌های آن‌ها هم تاثیرگذار است. بعضی وقت‌ها ماه‌ها از خانواده خود دور می‌شوند. اما به هرحال باید یک گزینه (از نظر داستانی) برای این اسپین‌آف پیدا کنیم. من از آن‌ها توقع ندارم که مسئولیت آن را بر عهده بگیرند چرا که بعد از پایان سریال باید برای یک مدت طولانی استراحت کنند. اما حضور داشتن آن‌ها و دخالتشان حتی در حد کم می‌تواند خوب باشد.

با توجه به صحبت‌های ایشان، می‌توانیم نتیجه بگیریم که یک اسپین‌آف و سریال فرعی بر اساس Game of Thrones بسیار اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و دیر یا زود آن را خواهیم دید.

هم‌اکنون بازیگران (باقی‌مانده!) این مجموعه در بلفاست مشغول فیلم‌برداری فصل یکی مانده به آخری Game of Thrones هستند که سال آینده با تاخیر در تابستان پخش خواهد شد. نظر شما در مورد این چیست؟‌ آیا علاقه‌ و هیجانی برای به تصویر کشیده شدن خط‌های زمانی چون انقلاب رابرت باراتیون و شاهان زمستان (استارک‌ها) و حتی ماجراهای تارگرین‌ها دارید؟ برای مشاهده تمامی اخبار مربوط به گیم آو ترونز با سینماگیمفا همراه باشید.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.