باکس‌آفیس هفتگی: دنباله فیلم گودزیلا، شاه باکس‌آفیس شد

3 June 2019 - 13:00

فیلم Godzilla: King of the Monsters محصول برادران وارنر، پادشاه باکس‌آفیس آخر هفته شده، هرچند پایین‌تر از انتظارات استودیو ظاهر شده است. با این‌حال، فیلم Rocketman محصول پارامونت و Ma محصول یونیورسال و بلوم‌هاوس فراتر از انتظار استودیو ظاهر شدند و این در حالی است که Ma تنها با ۵ میلیون دلار ساخته شده است. روی هم رفته، آخر این هفته، ۱۲ فیلم اول جدول، ۱۷۰ میلیون دلار فروخته‌اند و بیش از ۱.۱۳۷ میلیارد دلار به باکس‌آفیس تابستان کمک کرده‌اند، هرچند باکس‌آفیس امسال نسبت به سال قبل افت ۸.۵ درصدی داشته است. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم گودزیلا با فروش ۴۹ میلیون دلاری خود، پایین‌تر از انتظار استودیو برای فروش ۵۰-۵۵ میلیون دلاری ظاهر شد و روز افتتاحیه ۱۹.۶ میلیون دلار فروخت. این فیلم پایین تر از افتتاحیه ریبوت سال ۲۰۱۴ با ۹۳.۲ میلیون دلار و افتتاحیه ۶۱ میلیون دلاری Kong: Skull Island در مارس ۲۰۱۷ ظاهر شده است. گودزیلا امتیاز +B سینمااسکور را روز افتتاحیه توسط مخاطبین دریافت کرد که ۶۷ درصد مرد و ۵۹ درصد افراد ۲۵ سال یا بالاتر بودند.

حالا باید منتظر ماند و دید این فیلم هفته به هفته چگونه عمل می‌کند. فروش گودزیلا را ۲.۱۵ برابر می‌کنیم، چون Skull Island توانست ۲.۷۵ برابر بفروشد.

با در نظر گرفتن این دو عملکرد، فروش داخلی کل ۱۰۵ تا ۱۳۵ میلیون دلار برای تولید ۱۷۰ میلیون دلاری فیلم است، بدین معنی که استودیو تاکید بیشتری روی عملکرد بین‌المللی فیلم خواهد داشت. اعلام شده که این فیلم در بازار بین‌المللی در ۷۵ سینما اکران شده و ۱۳۰ میلیون دلار افتتاحیه جهانی داشته و در کل ۱۷۹ میلیون دلار فروخته است. این فیلم ۷۰ میلیون دلار در چین فروخته و در ژاپن ۸.۴ میلیون دلار، مکزیک ۴.۶ میلیون دلار، ایالت بریتانیا ۴.۴ میلیون دلار، تایوان ۴.۱ میلیون دلار، اندونزی ۳.۵ میلیون دلار، فرانسه ۲.۶ میلیون دلار، روسیه ۲.۵ میلیون دلار، هند ۲.۵ میلیون دلار، تایلند ۲.۳ میلیون دلار، کره جنوبی ۲.۲ میلیون دلار و مالزی ۲.۲ میلیون دلار فروش داشته است. اکران فیلم در چند کشور دیگر باقی مانده و ۲۱ ژوئن در اسپانیا روی پرده می‌رود.

فیلم علاءالدین محصول دیزنی با افت ۵۳ درصدی خود این آخر هفته ۴۲.۳ میلیون دلار فروخته تا فروش خالص آن ظرف ده روز به ۱۸۵ میلیون دلار برسد. در بازار بین‌المللی این فیلم این آخر هفته، ۷۸.۳ میلیون دلار فروش داشته و به مجموع فروش ۲۶۱ میلیون دلار دست یافته و فروش جهانی‌اش به ۴۴۶ میلیون دلار رسیده است.

فیلم Rocketman محصول پارامونت در رده سوم با ۲۵ میلیون دلار قرار گرفته است. این فیلم فراتر از انتظار استودیو برای فروش ۱۸-۲۰ میلیون دلاری ظاهر شده، هرچند پایین‌تر از Mojo با ۳۰ میلیون دلار قرار گرفته است.

این فیلم از نظر مخاطبین موفق بوده اما از نظر منتقدین امتیاز -A سینمااسکور دریافت کرده که مخاطبین‌اش ۵۱ درصد زن هستند و ۵۵ درصد آنها ۳۰ سال و بالاتر داشتند. در کل، این عملکرد، Rocketman را چهارمین فیلم بزرگ شرح حال موسیقی کرده و آن را بعد از All Eyez Me با اختلاف ۲۶.۴ میلیون دلار قرار داده، هرچند پارامونت امیدوار است این فیلم عملکرد بهتری نسبت به آن فیلم با فروش داخلی ۴۴.۹ میلیون دلار داشته باشد.

در بازار بین‌المللی، راکت‌من در دومین اکران آخر هفته خود قرار دارد چون هفته گذشته در بریتانیا اکران شده است. این فیلم این هفته در ۳۹ سینما جدید اکران شده و ۱۹.۲ میلیون دلار فروخته و در مجموع ۳۱.۲ میلیون دلار فروش داشته است. راکت‌من در بریتانیا ۱۵.۳ میلیون دلار، در استرالیا ۳.۹ میلیون دلار، در فرانسه ۱.۸ میلیون دلار، در آلمان ۱.۵ میلیون دلار و در برزیل ۱.۱ میلیون دلار فروخته است. این فیلم آخر هفته آینده در کره و روسیه و سپس ژاپن اکران می‌شود.

اکران‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران Dark Phoenix محصول فاکس در ۳۵۰۰ سینما به همراه The Secret Life of Pets 2 در بیش از ۴۴۰۰ سینما هستیم.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش آخر هفته را در قسمت زیر مشاهده کنید:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.