آیا ابهامات پیرامون فیلم The Great Wall در کامیک‌کان نیویورک برطرف می‌شود؟

30 September 2016 - 21:00

فیلم اکشن تاریخی-افسانه‌ای پیش روی استودیوی Legendary Pictures، پروژه‌ای جاه طلبانه به نام The Great Wall «دیوار بزرگ» است. این همکاری سینمای چین و هالیوود، نگاهی جایگزین به علل ساخت دیوار بزرگ چین خواهد داشت. همچنین این فیلم مت دیمن (Matt Damon) را در نقش فرمانده سپاه چینی در مقابل ارتشی از موجودات عجیب و ناشناس نشان خواهد داد که تهدیدی برای بشریت هستند. کارگردانی این فیلم بر عهده ژانگ ییمو (Zhang Yimou) است و کارلو برنارد (Carlo Bernard)، داگ میرو (Doug Miro) و تونی گیلروی (Tony Gilroy) فیلم‌نامه آن را نوشته‌اند. همچنین رامین جوادی نیز آهنگسازی این عنوان را برعهده خواهد داشت. این پروژه اولین فیلم این کارگردان به زبان انگلیسی است که به طور کامل در کشور چین فیلم‌برداری شده‌است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در حالی که اطلاعات زیادی در مورد داستان کلی آن منتشر نشده‌است، تریلری مختصر از آن در مرداد امسال منتشر شد و در آن شاهد سکانس‌های اکشن جذاب و دارای سبک بودیم که مت دیمن را در قالب قهرمانی در حال رشد نمایش می‌داد. اما این تریلر تنها یکی از هیولاهای فیلم را به نمایش گذاشت و باعث شد به این موضوع فکر کنیم که در هنگام انتشار فیلم در سال آینده میلادی، قهرمانان بر روی دیوار، در مقابل چه نوع نیرویی مقاومت خواهند کرد.

شاید به بسیاری از سوالات در این مورد، زودتر از آنچه تصور می‌کردیم پاسخ داده شود، چرا که به گزارش Deadline، فیلم The Great Wall در تاریخ ۸ اکتبر (۱۷ مهر)، در کامیک کان نیویورک حضور خواهد داشت. بازیگران این سریال مانند مت دیمن، جینگ تیان (Jing Tian)، پدرو پاسکال (Pedro Pascal) و وانگ جونکای (Wang Junkai) در این مراسم حضور خواهند داشت و احتمالا بتوانند جزئیات بیشتری را در مورد این فیلم چند ملیتی به اشتراک بگذارند.

great-wall-2017-matt-damon

یکی از مسائلی که به احتمال بسیار زیاد در پنل این فیلم در نیویورک مطرح خواهد شد، جنجنالی است که در مورد بازیگران این فیلم به وجود آمده‌است. در تریلر شاهد ارتش عظیمی از چینی‌ها در سرزمین چینی‌ها هستیم که توسط مردی کاملا غیرچینی (مت دیمن) رهبری می‌شود. کانستنس وو (Constance Wu) یک از افرادی است که به استفاده از این بازیگر اعتراض کرده‌است و آن را حرکتی کلیشه‌ای از طرف هالیوود دانسته‌است که همیشه قصد دارد مردی سفید پوست را به عنوان قهرمان و ناجی معرفی کند. برخی دیگر از گفته‌ها به این موضوع اشاره دارند که استفاده از دیمن برای سفیدپوست بودن او نیست، بلکه حضور او به عنوان نماینده‌ای از سینمای هالیوود، باعث می‌شود که طرفداران در غرب با دیدن او، به خرید بلیط فیلم تمایل بیشتری داشته‌باشند. ییمو با رد کردن این اتهامات، کاراکتر دیمن را چهره‌ای دانست که از قبل برای حضور در این فیلم در نظر گرفته‌شده بود و فیلم خود را به دلیل «عمیق بودن در ریشه‌های فرهنگ چینی» و «یکی از بزرگترین فیلم‌های ساخته شده در چین»، مورد ستایش قرار داد.

جدا از این موضوع، چیزی که تقریبا حتمی است، عالی بودن این فیلم از لحاظ بصری است. اگر این موضوع با دیدن تریلر کوتاه فیلم بر شما ثابت نمی‌شود، باید بدانید که کارگردان فیلم تجربه‌ای شگفت انگیز در این مورد دارد. از جمله برنامه ریزی مراسم شگفت انگیز افتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۰۸ پکن و فیلم زیبای House of Flying Daggers «خانه خنجرهای پران».

The Great Wall برای موفقیت بین‌المللی خود نیاز به چیزی بیشتر از ظاهر خوب دارد و استودیو Legendary به طور قطع امید به آن دارد. شاید در مراسم کامیک کان نیویورک مشخص شود که آیا این فیلم توانایی رسیدن به این موفقیت را دارد یا نه.

فیلم The Great Wall در تاریخ ۲۹ بهمن امسال در آمریکا به نمایش در خواهد آمد و زودتر از آن در دی ماه در کشور چین اکران می‌شود.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    تنها فیلمى از یسمو رو که توى سینما دیدم، خانه خنجرهاى پران بود که عظمت بصرى فیلم شگفت انگیز بود. هرچند تماشاى ویدیویى تمام فیلمهاش لذت بخشه، امیدوارم این فیلم هم از نظر بصرى به اون شبیه باشه.