معرفی فیلم: آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟

13 June 2019 - 22:00

در این قسمت از معرفی فیلم و سریال برای آخر هفته، به سراغ یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ و یکی از کالت‌ترین، متفاوت‌ترین و بهترین سیتکام‌های تاریخ رفته‌ایم. اولی قدرتش را از فیلمنامه تکان‌دهنده و بازی‌های درجه یکش می‌گیرد و دومی آنقدر در خلق صحنه‌های خنده‌دار و شوخی‌های سیتکامی متفاوت است که شما را به خود جذب کند. علاوه بر آن با نمره ۸٫۸ در وبسایت IMDB، از برترین سریال‌های تاریخ از این منظر نیز هست. با این اوصاف بدون حرف اضافه به سراغ معرفی دو آثاری می‌رویم که می‌توانید در این آخر هفته خود را با آن‌ها سرگرم کنید. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

  • فیلم سینمایی “کلاس هشتم”
    نام به زبان انگلیسی: “The Eighth Grade”
    سال تولید: ۲۰۱۸ میلادی
    کارگردان: بو برنهام (Bo Burnham)
    نویسنده: بو برنهام
    کمپانی ناشر: A24
  • کشور تولیدکننده: ایالات متحده‌ی آمریکا
    بازیگران: السی فیشر (Elsie Fisher)، جاش همیلتون (Josh Hamilton)، امیلی رابینسون (Emily Rabinson)

«کلاس هشتم»، آغازی طوفانی برای کارنامه فیلمسازی بو برنهام به شمار می‌آید. آنقدر طوفانی که از اینکه یک کمدین و موزیسین سابق، که در ایام جوانی‌اش است، چطور توانسته با چنان دقتی نقطه نظر یک دختر کلاس هشتمی را درک و آن را با چنین احساسی به تصویر بکشد، متعجب می‌شوید. داستان برنهام در مورد دختری ۱۴ ساله و منزوی یکی از جذاب‌ترین، غم‌انگیزترین و زیباترین فیلم‌های تین‌ایجری سینما است. البته، نباید از بازی خیره‌کننده السی فیشر هم گذشت که حتی ذره‌ای در مقابل فیلمنامه منسجم برنهام کم نمی‌آورد و هر چه بیشتر به تبدیل شدن کاراکتر کیلا (Kayla) به یک شخصیت واقعی کمک می‌کند. بازی فیشر احتمالا صادقانه‌ترین نقش‌آفرینی است که در چند سال اخیر، در هالیوود دیده‌اید.

برنهام در «کلاس هشتم» نگاهی به تاثیر روز افزون اینترنت بر روی ارتباطات و رفتارهای انسانی نیز می‌اندازد و باید گفت، در به تصویر کشیدن این موضوع هم توی خال می‌زند. اینکه کیلا با این همه مشکلات در زندگی‌اش در یک کانال یوتیوب توصیه‌هایی برای زندگی بهتر داشته باشد ته طعنه‌آمیز است و خب، طعنه‌آمیز برچسب این روزهای شبکه‌های اجتماعی شده است.

  • سریال “فیلادلفیا همیشه آفتابی است”
    نام به زبان انگلیسی: “It’s Always Sunny In Philadelphia”
    سال تولید: ۲۰۰۵- ادامه دارد
    خالقان: راب مک‌الهنی (Rob McElhenney)
    تعداد اپیزودها: تا کنون ۱۴۴
    شبکه:FX
  • کشور تولیدکننده: آمریکا
    بازیگران: راب مک‌الهنی، چارلی دی (Charlie Day)، گلن هاورتون (Glenn Howerton)

سریال Sunny را باید یکی از متفاوت‌ترین (اگر نه متفاوت‌ترین) کمدی‌های ارائه شده در تاریخ تلویزیون دانست. سریالی که پس از پخش فصول یک و دو، کم کم جان گرفت و تبدیل به اثر کالت و مورد بحثی در میان گیک‌های تلویزیونی شد. بهترین توصیف برای Sunny شاید «ضد Friends» باشد. یادتان می‌آید چگونه در آن سریال فیبی، چندلر، جوئی، راس، ریچل و مانیکا تحت هر شرایط حامی یکدیگر بودند و از هیچ تلاشی برای کمک به هم صرف نظر نمی‌کردند؟ خب، آن را فراموش کنید چرا که در Sunny از این خبرها نیست. در این سریال با چند تن از پست‌ترین و کثیف‌ترین و نهیلیستی‌ترین انسان‌های دنیا طرف هستیم که تمام روز در بارشان می‌نشینند و فقط به راه‌هایی برای کسب پول بیشتر یا رسیدن به موقعیت بهتر، فکر می‌کنند. نمی‌دانم چطور، اما سریال توانسته به طرز استادانه‌ای چنین کاراکترهای رذلی را دوست‌داشتنی بیافریند. در Sunny مانند همه سیتکام‌ها، فصل به فصل شخصیت‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان را پیدا می‌کنند و پس تماشای چند اپیزود از فصل سه، به خودتان می‌آیید و می‌فهمید شدیدا جذب دنیای سریال و کاراکترهایش شده‌اید.

از دستاورد‌های آماری سریال هم می‌توان به این نکته اشاره کرد که Sunny با پخش فصل چهاردهمش در سال آینده، تبدیل به طولانی‌ترین سیتکام تاریخ تلویزیون خواهد شد. در سال ۲۰۱۴، مجله معتبر Entertainment Weekly این سریال را در رتبه هفتم کالت‌ترین سریال‌های تاریخ قرار داد و فصل ششم این سریال هم با کسب امتیاز ۸۵ در وبسایت متاکریتیک، تبدیل به یکی بهترین فصول سریال‌های سیتکام در این وبسایت شده است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.