کارگردان Dark Phoenix: مقصر اصلی ناکامی فیلم من هستم

16 June 2019 - 21:01

سایمون کینبرگ‌(Simon Kinberg)، نویسنده و کارگردان Dark Phoenix، خود را مقصر اصلی شکست فیلم می‌داند. این خبر چند روز بعد از اینکه تولید کننده فیلم، لورن شولر دانر (Lauren Shuler Donner) بصورت عمومی اعلام کرد که در این سری دخالت چندانی نداشته، منتشر شد. سری آخر فرنچایز مردان ایکس، ۷ ژوئن اکران شد و با واکنش‌های منفی مواجه شد و مخاطبین را ناامید کرد و توانست تنها ۳۲.۸ میلیون دلار بفروشد که پایین‌ترین افتتاحیه این مجموعه فیلم بود. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

گرچه Dark Phoenix اولین کارگردانی کینبرگ بود، او از سال ۲۰۰۴ در این فرنچایز در مقام نویسنده X-Men:  The Last Stand حضور داشت که با شکست مواجه شد. از آن زمان به بعد، او تولید کننده X-Men: First Class، نویسنده و تولید کننده Days of Future Past و Apocalypse و دو فیلم Deadpool و فیلم جدید New Mutants بوده است.

کینبرگ در مصاحبه با KCRW اظهار داشت که شماری از مشکلات سر راه اکران فیلم قرار داشتند مانند تاریخ اکران تابستانی: “فیلم بعنوان فیلم ابر قهرمانی کلاسیک ساخته نشده و بیشتر دراماتیک، کوچک و دوستانه بود،” و بهتر بود اگر همان نوامبر سال گذشته اکران می‌شد. او همچنین گفت که برای یک فیلم کمیک، دنباله انتقام‌جویان: پایان بازی بودن سخت است. گرچه، خود را مقصر اصلی شکست فیلم دانسته و گفت:

این فیلم با مخاطبانی که آن را ندیدند ارتباط ندارد و با آن‌هایی هم که دیدند ارتباط برقرار نکرد. این تقصیر من است… می‌خواهم بگویم وقتی فیلمی موفق نمی‌شود، تقصیر من است. من نویسنده و کارگردان هستم و فیلم با مخاطبین ارتباط برقرار نکرده. این بخاطر من است.

کینبرگ برخلاف عدم تجربه کارگردانی‌اش، این فیلم را ساخت و این چیز عجیبی نیست. این افزایش گرایش به کارگردانان در خیلی از اکران‌های مهم و فرنچایزها بعد از موفقیت‌های ابتدایی و حتی در مقیاس کوچک‌تر وجود داشته است. گارث ادواردز (Gareth Edwards) فیلم گودزیلا را در سال ۲۰۱۴ بعد از ساخت فیلم Monsters با بودجه پایین برای SFX کارگردانی کرد و کالین تروورو (Colin Trevorrow) فیلم Jurassic World را بعد از Safely Not Guaranteed ساخت.

این بسیار عجیب است که کارگردانی تسلیم شود و اعتراف کند که مسئول شکست فیلم است. گرچه تولید فیلم، آن هم فیلمی مثل Dark Phoenix، نتیجه کار صدها نفر است و مسئولیت نهایی آن با کارگردان است چون این کارگردان است که در نهایت تصمیم می‌گیرد. بیشتر اوقات آن‌ها عوامل دیگری مانند رقابت افتتاحیه، نگرش‌های متفاوت درباره ژانر فیلم یا نامهربانی مخاطب را بهانه می‌کنند. هرچه باشد، کینبرگ آنقدر شجاعت داشته که اعتراف کند اشتباه کرده است.

منبع: اسکرین رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.