باکس‌آفیس هفتگی: صدرنشینی Toy Story 4 با فروش ۱۲۰ میلیون دلاری

24 June 2019 - 11:00

فیلم Toy Story 4 دیزنی و پیکسار، صدرنشین این هفته باکس‌آفیس شد و این بزرگترین افتتاحیه این فرنچایز است هرچند هنوز نتوانسته انتظارات استودیو و سینما را آنطور که انتظار می‌رفت، برآورده کند. فیلم Child’s Play محصول UA Releasing در رده دوم جدول قرار گرفته و پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده، در حالیکه Anna محصول لاینزگیت و Summit بین ده فیلم اول قرار گرفت. در ادامه خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

انیمیشن Toy Story 4 با ۱۱۸ میلیون دلار صدرنشین باکس‌آفیس آخر این هفته شد، هرچند ۱۴۰ میلیون دلار پایین‌تر از حد انتظار استودیو ظاهر شد. عملکرد این انیمیشن بهتر از دیگر سری‌های این فرنچایز بوده و بالاتر از Toy Story 3 با ۱۱۰.۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۰ قرار گرفته و چهارمین انیمیشن تاریخ با بیشترین میزان افتتاحیه است. شایان ذکر است که این سومین افتتاحیه بزرگ امسال محسوب می‌شود، و دیزنی را بین چهار افتتاحیه بزرگ ۲۰۱۹ قرار می‌دهد.

این انیمیشن بهترین نمرات فرنچایز را دریافت کرد و امتیاز A سینمااسکور را از مخاطبین خود دریافت کرد. این فیلم شرایط خوبی در پیش دارد و این در حالی است که انیمیشن شیر شاه نیز ۱۹ ژوئیه اکران خواهد شد. اواسط ماه اوت نیز The Angry Birds Movie 2 اکران می‌گردد، لذا Toy Story 4 حالا حالاها زمان برای نفس کشیدن دارد.

جدا از امتیاز خوبی که انیمیشن دریافت کرده، ۵۲ درصد مخاطبین آن زن و ۴۵ درصد ۲۵ سال یا بیشتر داشتند. با توجه به ده اکران آخر پیکسار، متوسط افزایش استودیو ۳.۴۴ برابر است که یعنی فروش داخلی داستان اسباب‌بازی‌های ۴ به ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسد و اکران‌های ماه ژوئن سال گذشته نشان می‌دهند که این افزایش ۳.۵۶ برابر شده و لذا بیش از ۴۲۰ میلیون دلار خواهد فروخت.

در بازار بین‌المللی، داستان اسباب‌بازی‌های ۴ تقریبا ۱۲۰ میلیون دلار در ۳۷ بازار فروش داشته که ۶۴ درصد از کل بازار است. بیشترین فروش مربوط به مکزیک با ۲۳.۴ میلیون دلار است و این فیلم سومین فروش بالای تاریخ را بعد از Avengers: Endgame و Avengers: Infinity War داشته است. دومین افتتاحیه بزرگ این انیمیشن متعلق به بریتانیا با ۱۵ میلیون دلار است و سپس چین با ۱۳.۴ میلیون دلار، برزیل با ۹.۶ میلیون دلار، کرده با ۸.۵ میلیون دلار، آرژانتین با ۶.۹ میلیون دلار و استرالیا با ۶.۱ میلیون دلار قرار گرفته‌اند. فرانسه و ایتالیا (هفته آینده) و سپس ژاپن (۱۲ ژوئیه) و آلمان (۱۵ اوت) مقصدهای بعدی این انیمیشن هستند.

فیلم Child’s Play دومین فیلم پر فروش این هفته با ۱۴ میلیون دلار بوده است. این فیلم به دنبال Ma محصول یونیورسال و بلوم‌هاوس که چند هفته پیش با ۱۸ میلیون کار خود را آغاز کرد، در جدول فروش بود. پیش‌نمایش فیلم در پنجشنبه شب با ۱.۶۵ میلیون دلار حاکی از افتتاحیه خوب آن بود اما برخلاف انتظار نتوانست خوب ظاهر شود و تنها ۱۶-۱۸ میلیون دلار فروخت. بودجه این فیلم ۱۰ میلیون دلار بوده و امتیاز +C را از سینمااسکور دریافت کرده است.

۵۲ درصد از مخاطبین Child’s Play مرد و ۶۱ درصد بیش از ۲۵ سال داشتند. این در حالی است که ۵۳ درصد از مخاطبین Ma زن بودند و ۵۳ درصد ۲۵ سال یا بیشتر داشتند. فیلم ترسناک Annabelle Comes Home چهارشنبه این هفته اکران می‌گردد و انتظار می‌رود مخاطبین‌اش همچون Ma باشند، البته کمی جوان‌تر و بیشتر خانم باشند.

رده سوم جدول فروش این هفته در اختیار Aladdin محصول دیزنی است که ۱۲.۲ میلیون دلار فروخته و افت ۲۹.۵ درصدی داشته و وارد هفته پنجم اکران خود با مجموع فروش داخلی ۲۸۸ میلیون دلار می‌شود. در بازار بین‌المللی این فیلم تقریبا ۳۳ میلیون دلار دیگر فروخته و مجموع فروش بین‌المللی‌اش ۵۲۲.۶ میلیون دلار شده و ۸۱۰ میلیون دلار فروش جهانی داشته است.

فیلم‌های هفته آینده:

هفته آینده را با اکران روز چهارشنبه فیلم مورد انتظار Annabelle Comes Home در ۳۵۰۰ سینما آغاز خواهیم کرد و سپس روز جمعه فیلم Yesterday محصول یونیورسال در بیش از ۲۶۰۰ سینما روی پرده نقره‌ای می‌رود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش این هفته را از قسمت زیر مشاهده کنید:

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.