ابرقهرمانی که رادکلیف آرزوی بازی در نقشش را داشت

2 October 2016 - 09:00

در این دوره و زمانه، دو نوع بازیگر در هالیوود وجود دارد، کسانی که در فیلم‌های ابرقهرمانانه حضور دارند و کسانی که قرار است حضور داشته‌باشند. با این حال به نظر می‌رسد دنیل رادکلیف (Daniel Radcliffe) در دسته سوم قرار داشته‌باشد، چرا که نقش مورد علاقه او، در دسترس نیست و به احتمال زیاد هرگز نخواهد بود. ستاره سری فیلم‌های Harry Potter «هری پاتر»، گفته‌است که علاقه دارد در فرنچایزی بزرگ حضور داشته‌باشد، ولی آن نقش رویایی کامیک‌بوکی‌اش به احتمال زیاد هیچوقت نصیبش نخواهد شد، چرا که Spider-Man بارها بازسازی شده‌است. با سینماگیمفا همراه باشید.

[این موضوع] به هیچ وجه ممکن نخواهد بود، فقط در طول زندگی من سه بار این شخصیت به نمایش در آمده‌است. [اما] اگر کسی برای من از این سبک پیشنهادها داشته‌باشد و برای من مناسب باشد، به طور قطع آن را قبول خواهم کرد. ولی می‌توانم این موضوع را درک کنم که آنها نخواهند کسی مانند من با چهره‌ای آشنا در فیلم آنها حضور داشته‌باشد.

a32d447b33143c437d953da440c78a8a96e59edb

همه ما دوست داریم اسپایدرمن باشیم. این قهرمان همواره معلق، در کنار سوپرمن و بتمن، یکی از محبوب‌ترین و شناخته ‌شده‌ترین ابرقهرمانان در سطح دنیاست که تا کنون خلق شده‌است. همانطور که رادکلیف در گفتگو با Loaded به آن اشاره کرد، حتی اگر این نقش نیز در دسترس باشد، امکان دارد سازنده فیلم نخواهد چهره‌ای جهانی مانند رادکلیف در پشت ماسک قرار داشته‌باشد. این بازیگر در یکی از بزرگترین و مشهورترین فرنچایزهای تاریخ سینما نقش اصلی را داشته‌است. با انتشار هشت فیلم از این فرنچایز در یک دهه، چهره او حتی از کتاب‌های منتشر شده نیز به شخصیت هری پاتر نزدیک‌تر است.

شاید به همین دلیل است که دو بازیگر اخیر حاضر در نقش اسپایدرمن، چهره‌های کاملا ناشناخته در دنیای سینما بودند. نه اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) و نه تام هالند (Tom Holland) قبل از حضور در نقش‌هایشان، چهره‌های شناخته شده‌ای نبودند. البته توبی مگوایر (Tobey Maguire) قبل از تبدیل شدن به مرد عنکبوتی نامی آشنا بود ولی او نیز تجربه حضور در فرنچایزی بزرگ را نداشت.

با تمام این صحبت‌ها، هنوز هم مشاهده دنیل رادکلیف در دنیای سینماتیک مارول یا دیگر فرنچایزهای نام آشنا، کاملا دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. شبکه این فیلم‌ها به قدری گسترده‌ شده‌است که امکان ندارد بازیگری در نقش اصلی یک فیلم حضور داشته‌باشد و به فیلم بعدی راه پیدا نکند. مثلا Ant-Man «مرد مورچه‌ای»، که او را در فیلم سولوی خودش دیدیم و بلافاصه شاهد حضورش در جنگ داخلی بودیم. در حال حاضر رادکلیف بعد از اتمام هری پاتر، در فرنچایزی بزرگ حضور نداشته‌است و عمدتا در فیلم‌هایی با بودجه کم و عمدتا مستقل نقش‌آفرینی کرده‌است. ولی او این موضوع را بر همه روشن کرد که اگر پیشنهاد حضور در فیلمی بزرگ به او ارائه شود، به طور قطع نگاهی مثبت به آن خواهد داشت. با این وجود حضور طولانی مدت در نقش «پسری که زنده ماند»، باعث عدم رسیدن او به نقش رویاهایش شد.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.