نظر منتقدین در مورد فیلم Annabelle Comes Home چیست؟

28 June 2019 - 13:51

دو روز از اکران فیلم سوم یک فرانچایز مشهور در ژانر وحشت گذشته است و نظرات و نقدهای متعددی پیرامون آن در دنیای مجازی پخش شده است. Annabelle Comes Home «آنابل به خانه بازمی‌گردد» روز ۲۶ ژوئن اکران شد تا دنباله‌ای بر فیلم‌های Annabelle «آنابل» محصول ۲۰۱۴ و Annabelle: Creation «آنابل: آفرینش» محصول ۲۰۱۷ باشد. گری دابرمن (Gary Dauberman) که نویسنده‌ی دو فیلم قبلی آنابل بوده است، این بار خود اقدام به نویسندگی و کارگردانی فیلم سوم کرده است که البته اولین تجربه‌ی کارگردانی او به حساب می‌آید و با تهیه کنندگان قبلی یعنی پیتر سفرن و جیمز وان محصول ترسناک دیگری را روانه‌ی سینماهای آمریکا کرده است. در ادامه‌ی خبر نظرات منتقدین را نسبت به این فیلم برای شما آورده‌ایم. در سینما فارس بخوانید.

در خلاصه‌ی رسمی که برای فیلم آمده است داریم:

اد (Ed) و لورین ورن (Lorraine Warren) سعی می‌کنند عروسک آنابل را برای جلوگیری از ویرانی‌های بیشتر در محفظه‌ی شیشه‌ای که در خانه‌شان برای اشیاء این چنینی دارند نگهداری کنند تا خیالشان راحت شود. اما یک شب شوم و ترسناک در انتظار است، چرا که آنابل همه‌ی ارواح شوم و شیطانی را در اتاق بیدار می‌کند تا همگی روی یک هدف متمرکز باشند، جودی (Judy) دختر ده ساله‌ی ورن‌ها و دوستانش.

اما بازیگران فیلم Annabelle Comes Home نیز عبارتند از: بریتانی هوزا (Brittany Hoza)، ادی جی فرناندز (Eddie J. Fernandez)، امیلی بروبست (Emily Brobst)، جیمز ویلیام بولارد (James William Ballard)، جوآنا بارتلینگ (Joanna Bartling)، کتی سارفی ( Katie Sarife)، کنزی کاپلان (Kenzie Caplan)، لوکا لوهان (Luca Luhan)، مدیسون ایسمن (Madison Iseman)، مک کنا گریس (Mckenna Grace)، مایکل سیمینو (Michael Cimino)، مایکل پاتریک مک گیل (Michael Patrick McGill)، پاتریک ویلسون (Patrick Wilson)، پاول دین (Paul Dean)، سید کاترینا (Sade Katarina)، سامارا لی (Samara Lee)، استفن بلک هارت (Stephen Blackehart)، استیو کولتر (Steve Coulter)، ورا فارمیگا (Vera Farmiga).

اما نهایتا باید گفت که فیلم Annabelle Comes Home، اثری در ژانر رازآلود، هیجان انگیز و البته ترسناک است که ۱۰۶ دقیقه مخاطبان را میخکوب صحنه‌ی سینما می‌کند. رتبه‌ی آن R است و از مجموع ۳۱ نقدی که تا کنون در وبسایت متاکریتیکس از آن به ثبت رسیده است، ۱۶ نقد آنرا مثبت، ۱۵ نظر آنرا متوسط و ۳ نقد آنرا منفی ارزیابی کرده‌اند که از مجموع ۱۰۰ نمره، نمره‌ی متوسط ۵۳ را کسب کرده است و باید منتظر بود تا ببینیم این فیلم در باکس آفیس چه خواهد کرد. لذا در ادامه تعدادی از نظرات منتقدین را با هم نگاه می‌کنیم:

«۷۵/۱۰۰ (The Globe and Mail (Toronto |  منتقد: برد ویلیر»
چیزی که دنبال می‌کند عالی است، بدون نقص و خسته کننده نیست و یک اثر خوب از ژانر وحشت است با یک پیامد در مورد خود کفایی. این اولین تجربه‌ی کارگردانی گری دابرمن است اما نگران نباشید، پدرها و مادرها، بچه‌های شما فیلم خوبی را تماشا می‌کنند.
«۷۵/ ۱۰۰  San Francisco Chronicle  |  منتقد: مایک لاسل»
یک فیلم هوشمندانه و کنترل شده که با یکپارچگی قابل توجهی ساخته شده است. این فیلم سعی نمی‌کند تا شما را با صداهای بلند یا تهدید کننده بترساند و نمی‌خواهد تا با اتقاقات غیر منتظره فریب دهد. به جای آن، تعداد انگشت شماری شخصیت را در یک وضعیت ساده قرار می‌دهد و این شرایط را در عمق بررسی می‌کند.
«۷۵/۱۰۰ IGN  |  منتقد: جولیت بنت ریلا»
Annabelle Comes Home حس شوخ طبعی بیشتری دارد بعلاوه یک ترور ماورالطبیعه که فرانچایز Conjuring بخاطر آن مشهور است.
«۶۳/۱۰۰ Washington Post  |  منتقد: مایکل او سالیوان»
اگر این فیلم به خوبی داستان اصلی Creation نبوده است، اما حداقل از فیلم‌های قبلی خودش بامزه‌تر بود.
«۵۸/۱۰۰ Entertainment Weekly  |  منتقد: دارن فرانیچ»
Annabelle Comes Home کمی ترسناک است و بیش از حد مذهبی است و لحظات زیادی از فیلم را به صحنه‌های طنز اختصاص دادند. اما بهترین صحنه‌های این فیلم کم کیفیت داخلی ترسناک، یک سرگرمی در تعطیلات برای همه‌ی افراد است.
«۵۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter |  منتقد: جاستین لو»
اگرچه که این داستان و فیلمبرداری، یک تجربه‌ی جدید به حساب می‌آید، و شخصیت‌ها جایی برای پنهان شدن یا دویدن ندارند، اما هیجان‌ها و شوک‌هایی که فیلم منتقل می‌کند، تکراری شده است. چرا که این کارگردان و نویسنده همان فرمول خود را بازیافت کرده است و دختر آنها را دوباره در معرض تهدید قرار می‌دهد.
«۴۰/۱۰۰ TheWrap  |  منتقد: الیزابت ویتزمن»
هنگامی که به مرحله‌ی اجرا می‌رسید، بدون داشتن یک ضد قهرمان قدرتمند شما نمی‌توانید یک فیلم ترسناک قوی داشته باشید. با توجه به اینکه چاکی (Chucky) هم اکنون مشغول کار برای عذاب دادن یک جامعه است، اما مطمعنا Annabelle می‌تواند چیزی بیشتر از وحشت‌زده کردن یک زوج در یک روز باشد.
«۳۸/۱۰۰ ReelViews  |  منتقد: جیمز براردینلی»
من نمیتوانم بگویم که فیلم سوم یعنی Annabelle Comes Home، که بر روی دختر وحشت‌زده تمرکز دارد، بدترین است (بخاطر رقبای زیادی که دارد) اما به راحتی در میان آثار ناامید کننده قرار دارد.
منبع: متاکریتیکس
برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.