دیوید یتس توضیح می‌دهد که چرا کارگردانی Fantastic Beasts را بر عهده گرفته است

2 October 2016 - 19:00

انتظارات برای اکران فیلم Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» بسیار زیاد است. این فیلم طرفداران قدیمی و مشتاق هری پاتر را به دنیای هیجان‌انگیز جادوگری جی‌. کی. رولینگ بازمی‌گرداند. همانطور که احتمالاً می‌دانید، کارگردان این فیلم یعنی دیوید یتس، سابقه کارگردانی در سری فیلم‌های هری پاتر را هم دارد. اکنون توضیحاتی از سوی کارگردان درباره دلیل بازگشتش به عنوان کارگردان در این فیلم منتشر شده است. برای اطلاعات بیش‌تر، با سایت خبری و تحلیلی سینماگیمفا همراه باشید.   در غیاب قهرمانان و شخصیت‌های دوست داشتنی سری داستان‌های هری پاتر، این بار قرار است داستان شخصی به نام نیوت اسکمندر (Newt Scamander) را با بازی ادی ردماین (Eddie Redmayne) دنبال کنیم. نیوت اسکمندربرای پیدا کردن و جمع‌آوری جانوران شگفت انگیز در جهان سفر کرده است و اکنون در راه سفر به انگلیس در نیویورک توقف می‌کند؛ جایی که ماجراهای داستان در آن اتفاق می‌افتد. او از یافته‌ها و تحقیقات خود کتابی می‌نویسد که بعدها این کتاب در مدرسه جادوگری هاگوارتز تدریس خواهد شد. هرچند در حال حاضر، دغدغه او چیز دیگری است. طی اتفاقی، جعبه‌ جادویی او که پر از جانورانی شگفت‌انگیز است، باز می‌شود و این جانوران عجیب فرار می‌کنند و در سراسر شهر نیویورک ویرانی به بار می‌آورند. حال، نیوت با کمک و همراهی دوستانش ماجرای خود را برای پیدا کردن این جانوران رقم می‌زند. ماجرایی که مشتاق دیدن آن هستیم. با وجودی که ماجرای Fantastic Beasts در دنیایی آشنا رخ خواهد داد، اما بسیاری از چیزهای آن نو به نظر می‌رسند.

دیوید یتس (David Yates) سابقه کارگردانی چهار فیلم از مجموعه فیلم‌های محبوب هری پاتر را در کارنامه خود به جای گذاشته است. حال، او به عنوان کارگردان بار دیگر می‌خواهد در این دنیای جادوگری کار خود را به همه نشان دهد. با توجه به به مصاحبه‌های اخیر یتس که از علاقه خود برای کارگردانی و بازگشت به این سری گفته بود، می‌توان این نتیجه را گرفت که او با اشتیاق تصمیم به بازگشت به این سری گرفته است.

یتس در مصاحبه خود با سایت Collider، توضیح می‌دهد که:

خواندن فیلم‌نامه بیش‌ترین لذت را به من داد. فیلم‌نامه واقعاً جذاب، در حال جنب‌وجوش و لطیف بود. حس تازه و خوبی بود و کار کردن با افرادی که بسیار همکاری با آن‌ها را دوست دارم هم لذت بخش است.

او در ادامه صحبت‌های خود می‌گوید:

آیا می‌دانید [در این مجموعه] چه چیزی برای من دوست‌داشتنی است؟ زمانی که پاتر با قطار در حال ترک ایستگاه بود و من در آن لحظه به داخل قطار می‌پریدم.

برای یک فیلم‌ساز و قصه‌گو، همیشه این هیجان انگیزترین چیز است که با بازیگران همکاری کنی و چیزی را خلق کنی. کار بر روی دنیای فانتزی رولینگ و ساخت چیزی درباره آن به شدت هیجان انگیز است.

ممکن است برای بسیاری از فیلم‌سازان چنین چیزی یک چالش دلهره‌آور باشد که وظیفه ساخت یک قسمت جدید از مجموعه‌ای بسیار محبوب را برعهده بگیرند؛ اما دیوید یتس آن را آزادی در نظر می‌گیرد.

این آزادی است… یک رهایی باورنکردنی. شما می‌دانید که در کتاب‌های معروف هر فردی تصورات خودش را درباره اینکه شخصیت‌های باید چه شکلی باشند یا چگونه داستان باید تکامل پیدا کند، دارد. در واقع، شما همیشه در زمینه انتظارات مردم که خوب و عالی و خارق‌العاده هستند، کار می‌کنید و باید نتیجه کار هم همینگونه باشد. زیرا آن‌ها کتاب‌های فوق‌العاده‌ای هستند.

اما چه چیزی درمورد این دسته از کتاب‌هایی که کسی آن‌ را نخوانده است، عجیب است؟ (می‌خندد) [این کتاب‌ها] احساس بسیار تازه‌‌ای می‌دهند و ما محدودیت‌های کمتری داریم.

دیوید یتس چهار فیلم آخر سری هری پاتر را کارگردانی کرده است. به همین خاطر، می‌توان گفت که انتخاب او بسیار مناسب بوده است. البته زمانی که او کار خود را بر روی سری هری پاتر آغاز کرد، عملاً کتاب‌های آن منتشر شده بود و با استقبال خارق‌العاده‌ای هم همراه شد. این مورد برای Fantastic Beasts صدق نمی‌کند. با وجودی که رولینگ سعی می‌کند دیدگاه خود از این کتاب را برای مخاطبان بیشتری نشان دهد، اما به نظر می‌رسد فیلمی که یتس خواهد ساخت، بتواند این مجموعه را برای اولین بار برای بسیاری از مردم معرفی کند.علاوه بر ادی ردماین، بازیگرانی نظیر کاترین واترستون (Katherine Waterston)، آلیسون سودول (Alison Sudol)، کالین فارل (Colin Farrell)، دن فاگلر (Dan Fogler)، ران پرلمن (Ron Perlman)، ازرا میلر (Ezra Miller) و سامانتا مورتون (Samantha Morton) در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد. مدتی پیش آخرین تریلر و پوستر رسمی این فیلم از سایت سینماگیمفا منتشر شد.

Fantastic Beasts and Where to Find Them «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه‌ آن‌ها» در تاریخ ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ برابر با ۲۸ آبان ۹۵ در سینماهای آمریکا اکران می‌شود. دنباله این فیلم هم که مدتی پیش به صورت رسمی تایید شد، در تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۵ آبان ۹۷) منتشر خواهد شد.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.