نقد و بررسی انیمه Dororo

2 July 2019 - 22:00

Dororo انیمه‌ای است در ژانر فانتزی سیاه که در سال ۲۰۱۹ به کارگردانی کازوهیرو فوروهاشی و نویسندگی یوسوکو کوبایاشی پخش شد. این انیمه اقتباسی از مانگایی به همین نام به نویسندگی اسامو تزوکا که در سال ۱۹۶۹ منتشر شده است، همچنین انیمه‌ای دیگر از این مانگا در سال ۱۹۶۹ به نویسندگی تاتسو شیبایاما و کارگردانی گیسابورو سوگی نیز پخش شده است.

آغاز قراردادی با شیطان

دلیل جذابیت داستان از همان نقطه ابتدایی به این دلیل است که این انیمه در معرفی داستان خود به مخاطب بسیار خوب عمل می‌کند و با حوصله و با برنامه و به آرامی به پرده‌برداری از داستان خود می‌پردازد. به جز داستان جالب و جذاب این انیمه روایت بسیار زیبای آن در نقطه آغازین به افزایش جذابیت این انیمه کمک بسیار بزرگی کرده‌اند. نکته بسیار جالب چگونگی معرفی شخصیت‌های اصلی این انیمه است که بسیار جالب و زیبا کار شده است و چگونگی درگیر کردن داستان دو شخصیت اصلی با یکدیگر و گره خوردن سرنوشت آن‌ها بسیار جالب است.

به دنبال شکستن عهد با شیطان

هیاکیمارو شخصیت اصلی داستان هسته اصلی انیمه به شمار می‌آید، هیاکیمارو بسیار شخصیت جذاب و جالبی دارد و با طراحی‌های خود به زیبایی‌ داستان را چند برابر می‌کند. تلاش هیاکیمارو برای رسیدن به هدف خود بسیار جالب است و جالب‌تر از آن صحنه‌هایی است که این شخصیت در سعی و تلاش است تا خود را با اعضای جدید بدن خود هماهنگ کند، داستان با قرار دادن شخصیتی که فاقد توانایی حرف زدن و دیدن است به عنوان رهبر اصلی خود ریسک بزرگی را انجام می‌دهد اما این شخصیت با خلق صحنه‌های زیبا و جذاب به شخصیت بسیار جذابی در داستان تبدیل می‌شود و به زیبایی مسیر حرکت داستان را هدایت می‌کند. نکته بسیار جالب درمورد این شخصیت این است که با پیشروی در داستان هیاکیمارو نیز هم از نظر فیزیکی . هم ذهنی نیز پیشرفت می‌کند و این اتفاق باعث تغییر برخی از رفتار او نسبت به اوایل انیمه می‌شود که این اتفاقات صحنه‌های بسیار جالبی را به نمایش گذاشته‌اند. نکته عجیب این شخصیت این است که در برخی از نقاط این انیمه این حس به مخاطب القا می‌شود که این شخصیت هیچ احساساتی ندارد و برای رسیدن به هدف خود از هرچیزی می‌گذرد که داستان با پیچیده‌تر کردن رابطه میان این شخصیت و دورورو این حس را برطرف می‌کند.

Dororo wallpapaer

هیاکیمارو قهرمان عروسکی

  دورورو شخصیتی برای زندگی

دورورو شخصیتی شجاع و بسیار پر حرفی است که به ستون اصلی داستان تبدیل می‌شود و درواقع استان بدون حضور شیطنت‌ها و پرحرفی‌های او  توانایی نفس کشیدن را ندارد، داستان با آشنا کردن دو شخصیت تقریبا مخالف دورورو و هیاکیمارو رابطه بسیار جذابی را بین این دو بوجود می‌آورد که تنها دلیل این جذابیت شخصیت دورورو است، داستان پارادوکس بسیار جالبی را میان رفتار دورورو و گذشته آن بوجود آورده است و این شادی و پرانرژی بودن او با گذشته بسیار غمگین و بی‌رحمانه‌ای که او پشت سر گذاشته است تناقض بسیار جالبی را بوجود می‌آورند. دورور شخصیت باهوش و همچنین بسیار احساساتی است و تلفیق این دو خصوصیت با یکدیگر شخصیت بسیار جالبی را بوجود آورده است، همچنین شیطنت‌های کودکانه‌ این شخصیت نیز در برخی از صحنه‌ها بسیار جالب است. نکته بسیار جالب و عجیب این شخصیت این است که دورورو در ابتدای این انیمه نقش چندان زیادی در موضوع اصلی داستان ندارد اما یکی از اصلی‌ترین ارگان پیشروی داستان در مسیر خود به شمار می‌آید، داستان نیز پس از گذشته چندین قسمت به زیبایی دورورو را در برخی از قسمت‌ها درگیر موضوع اصلی خود می‌کند و حتی در برخی از قسمت‌ها او را در مرکز اصلی توجه قرار می‌دهد.

شخصیت‌های موقت برای پیشروی

در بیشتر قسمت‌ها این انیمه زمینه‌ای را برای به نمایش در آوردن داستان اصلی خود به نمایش در‌ می‌آورد که هرکدام از آن‌ها در قالب داستان‌های تک یا دو قسمتی به نمایش در می‌آیند، شخصیت‌هایی که در این قسمت‌ها وارد این انیمه می‌شوند نقش بسیار بزرگی را در داستان آن قسمت ایفا می‌کنند، اما بیشتر تنها تعداد کمی از این شخصیت‌ها هستند که هم از جذایبیت زیادی برخوردار هستند و هم آن جذابیت را با داستان به اشتراک می‌گذارند، بقیه شخصیت‌ها کمی ساده و خشک طراحی شده‌اند و جذابیت چندان زیادی ندارند که همین موضوع هم باعث شده است که در برخی از قسمت‌های این انیمه روایت داستان آن قسمت جذاب نباشد. هیولا‌های درون این انیمه از طراحی بسیار جالبی برخوردار هستند و برخی از آن‌ها داستان‌های بسیار جالبی را نیز با خود حمل‌ می‌کنند.

Dororo wallpapaer 2

شخصیت مهم و بی‌نام

تلاش برای نجات مردم

کاگمیتسو دایگو با اینکه آغاز کننده موتور این انیمه به حساب می‌آید، اما نقش چندان زیادی در ادامه داستان این انیمه ایفا نمی‌کند و آن طور که به نظر می‌رسد در ادامه انیمه نقش آفرینی نمی‌کند، اما داستان با یک موضوع بسیار جالب و از شخصیت تاهومارو به بهترین شکل ممکن برای پیشروی داستان استفاده می‌کند، البته داستان این انیمه به شکلی پیش می‌رود که در برخی از نقاط انیمه احساس می‌شود که تاهومارو به عنوان شخصییت منفی در انیمه معرفی شده است که این موضوع حتی در اواخر داستان نیز مشهود‌تر است که این موضوع یکی از نکات بسیار جالب این انیمه به شمار می‌آید. با اینکه داستان اهمیت زیادی به دو شخصیت هیوگو و موتسو می‌دهد اما این دو شخصیت جذابیت خاصی را به داستان و حتی به صحنه‌های مبارزه انیمه اضافه نمی‌کنند. داستان می‌توانست استفاده‌ بهتری از پدر و مادر هیاکیمارو کند اما تقریبا این دو شخصیت کم نقش‌ترین شخصیت‌های درون انیمه به حسابی می‌آیند. بیوا هوشی پیرمرد مرموز این انیمه شخصیت بسیار جالبی است، حضور این شخصیت در انیمه برای کمک کردن به بقیه شخصیت‌ها برای پیشروی در داستان است که این انیمه هم به زیبایی این شخصیت را مرموز و عجیب به نمایش در می‌آورد. ایتاچی شخصیتی در گذشته داستان است که داستان در اقدامی جالب خواهان استفاده دوباره از این شخصیت می‌شود، ایتاچی شخصیتی است که تنها به دنبال منافع خود است و همین موضوع هم باعث شده است که قسمت‌های بسیار جالب و جذابی را با حضور این شخصیت شاهد باشیم. شخصیت بینامی که وظیفه بزرگ کردن هیاکیمارو را بر دوش کشید از پتانسیل بسیار زیادی برخوردار است اما به غیر از ابتدا و انتها انیمه استفاده مهم دیگری از این شخصیت نمی‌شود که داستان می‌توانست با توجه به گذشته بسیار جالب این شخصیت استفاده بسیار بهتری از او بکند.

داستان عهد با شیطان‌ها

داستان این انیمه از دو بخش تشکیل شده است که بخش اعظم آن زمینه ساز داستان اصلی این انیمه است. موضوعات داستان‌های فرعی این انیمه بسیار جذاب و جالب هستند ولی تعداد بسیار کمی از آن‌ها به دلایلی که پیش‌تر ذکر شد از روایت چندان جالبی بهره‌مند نیستند، داستان‌های فرعی این انیمه به قدری جذاب و گیرا هستند که حواس مخاطب را از موضوع اصلی انیمه به خود جلب می‌کنند، برخی از این داستان‌ها با وارد کردن شخصیت‌های مهم انیمه به یکی از قسمت‌های اصلی داستان تبدیل می‌شوند که این موضوع بسیار جذاب و جالب است. داستان اصلی این انیمه از نکته بسیار عجیبی تشکیل شده است، پس از شرح داستان اصلی و حرکت به سمت آن شخصیت‌های این انیمه دو قضیه شرطی را به داستان آن اضافه می‌کنند که دیالوگ‌های شخصیت‌ها در مورد این دو قضیه بسیار جالب و جذاب است اما این موضوع که در پایان هیچکدام از این دو اتفاق نمی‌افتد کمی عجیب به نظر می‌رسد. مبارزات مهمی که در داستان اصلی این انیمه وجود دارند بسیار جذاب و جالب هستند و کاملا با فضای خشن و بی‌رحم انیمه همخوانی دارند.

Dororo wallpaper 3

دورورو هسته اصلی صحنه‌های کمدی

پایانی با آغاز یک تولد

هرچند قسمت پایانی این انیمه کمی سردرگم به نظر می‌رسد و به وقت بیشتری برای نمایش پایان خود احتیاج دارد، اما این پایانبندی دقیقا شبیه آن چیزی که به نظر می‌رسید زیبا و جذاب است. البته این پایان به برخی از جنبه‌ها مانند برنده جنگ دو روستا نمی‌پردازد همچنین داستان می‌توانست توضیح بسیار بهتری را درمورد هیاکیمارو دهد. این انیمه با داستان و شخصیت‌های جذاب و صحنه‌های اکشن عالی در قاب خشن و بی‌رحم خود انیمه بسیار زیبایی را به نمایش در آورده است.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.