اکران مجدد Avengers: Endgame: احتمال شکستن رکورد Avatar خیلی پایین است

1 July 2019 - 09:30

حتی با وجود اکران مجدد Avengers: Endgame «انتقام‌جویان: آخر بازی» در سینماها، احتمال اینکه این فیلم ابرقهرمانی بتواند با پشت سر گذاشتن فیلم علمی تخیلی حماسی Avatar «آواتار» ساخته‌ی جیمز کامرون (James Cameron) به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود خیلی پایین است. چند هفته پیش کوین فایگی (Kevin Feige) اعلام کرده بود Avengers: Endgame با اضافه شدن ادای احترامی به استن لی (Stan Lee)، صحنه‌های حذف شده، و یک کلیپ کوتاه از پیش‌نمایش Spider-Man: Far From Home «مرد عنکبوتی: دور از خانه» در انتهای فیلم، دوباره در سینماها اکران خواهد شد. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

قبل از اینکه Endgame حتی در سینماها اکران شود در حال شکستن رکوردهای مختلف بود. این فیلم پیش‌فروشی پنج برابر بیشتر از فیلم قبلی خودش یعنی Avengers: Infinity War «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» را در سایت فاندانگو تجربه کرد. Endgame در اولین هفته اکرانش افتتاحیه جهانی غیرمنتظره‌ی ۱.۲ میلیارد دلاری داشت، و فروش فیلم در هفته‌های بعدی هم افت خیلی کمی داشت. سلطنت Avatar بر باکس آفیس کلی جهانی مورد تحسین فیلمسازان قرار گرفته و بسیاری تلاش کرده‌اند او را از تخت پایین بکشند. آن فیلم در باکس آفیس جهانی به فروش کلی ۲.۷۸۸ میلیارد دلار رسید، که خیلی بهتر از فیلم قبلی خود کامرون یعنی Titanic «تایتانیک» بود. Endgame خیلی زود موفق شد تایتانیک را در باکس آفیس غرق کند، اما برای تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما باید طی اکران مجددش ۳۸ میلیون دلار دیگر فروش کند.

طبق نظر سایت‌های معتبر، Endgame کار خیلی سختی برای موفقیت در این کار خواهد داشت، چون در کشورهای سودآوری به غیر از آمریکا و چین ضعیف‌تر از Avatar ظاهر شده است. ۵۳٪ از فروش کلی Endgame در بازار آمریکا/ کانادا و چین بوده، در حالی که این بازارها فقط ۳۴٪ از فروش کلی Avatar را به خود اختصاص داده بودند. این یعنی فیلم جیمز کامرون در کشورهای خارجی بیشتری با استقبال خوب روبرو شده است. همچنین چین سیاست ۳۰ روزه برای پخش فیلم‌های آمریکایی دارد و Endgame هم موفق نشده زمان بیشتری را در این کشور به خودش اختصاص دهد. رکوردهای Avatar در کشورهای مختلف خیلی قوی بوده‌اند، یعنی مبلغی که Endgame باید در آن کشورها به دست آورد خیلی زیاد است. خیلی بعید است که Endgame بتواند در کشورهایی مثل فرانسه، ژاپن، آلمان، روسیه، اسپانیا و ایتالیا فروش بیشتری داشته باشد، چون مهلت اکران فیلم به پایان رسیده و سینماهای این کشورها برای دیگر فیلم‌های داخلی و هالیوودی رزرو شده‌اند.

عوامل دیگری هم در رقابت Avatar با Endgame در باکس آفیس دخیل هستند، که مهم‌ترین آن‌ها هیجان مردم برای تماشای فیلمی سه‌بُعدی در زمان اکران Avatar در سال ۲۰۰۹ است. اما به جز باکس آفیس جهانی، Endgame هنوز هم در شکستن رکوردهایی داخلی موفق نبوده است. هم‌اکنون جایگاه پرفروش‌ترین فیلم باکس آفیس داخلی هنوز در اختیار Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» است. این فیلم با فروش داخلی ۹۳۶ میلیون دلاری فاصله‌ای تقریبا ۱۰۰ میلیون دلاری با Endgame با فروش داخلی ۸۳۴ میلیون دلاری دارد.

نتیجه‌ی این اکران مجدد برای Endgame هر چه که باشد، این فیلم موفقیت بسیار بزرگی برای مارول و دیزنی بوده است. دیزنی طی همین چند ماهی که از سال ۲۰۱۹ گذشته سال پرباری را سپری کرده، اما هنوز هم فیلم‌های مهمی را در تقویم اکرانی خودش دارد. فیلم‌های موردانتظاری مثل Spider-Man: Far From Home «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، The Lion King «شیر شاه»، Frozen 2 «فروزن ۲» و Star Wars: The Rise of Skywalker «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» نوید سال بسیار پرسودی را برای دیزنی می‌دهند. پس حتی اگر Avengers: Endgame در رسیدن به موفقیت فراموش نشدنی Avatar ناکام بماند، حداقل این اکران مجدد می‌تواند فضاسازی جالبی برای Spider-Man: Far From Home و فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.