نصیحت مهم آبرامز به جاستین لین برای کارگردانی قسمت بعدی Star Trek چه بود؟

4 October 2016 - 21:00

چند سال قبل که سری فیلم‌های Star Trek «پیشتازان فضا» ریبوت شد این جی. جی. آبرامز (J.J. Abrams) بود در راس آن قرار داشت و فیلم‌هایی که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ اکران شدند را کارگردانی کرد. بعد از آن که آبرامز کارگردانی فیلم جدید جنگ ستارگان بر عهده گرفت، شخص دیگری باید جای او را برای این فرانچایز باسابقه پر می‌کرد. جاستین لین (Justin Lin) که برای کار بر روی فیلم‌های Fast & Furious «سریع و خشن» مشهور است کسی بود که برای کارگردانی فیلم Star Trek Beyond انتخاب شد. جاستین لین با پذیرفتن کارگردانی Star Trek Beyond نه تنها در جای جی. جی. آبرامز پا گذاشت بلکه بار تمامی فیلم‌های ساخته شده‌ی فراچایز Star Trek نیز بر دوش او سنگینی می‌کرد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با وجود سنگینی سابقه‌ی فراچایز Star Trek بر دوش او، لین همیشه به نصیحتی که جی. جی. آبرامز با او در میان گذاشت توجه کرد. نصیحت مهم آبرامز این بود که فیلمی جسورانه بسازد. جاستین لین با منتشر کردن یک ویدئو درباره‌ی نصیحتی که آبرامز در اولین گفت و گوی آن‌ها داشت؛ صحبت کرد:

من به خوبی صحبت‌های اول خودم را با جی‌جی به یاد دارم. به نظر می‌رسید که او دارد کلید‌هایش را به من تحویل می‌دهد و می‌گوید که جسور باش و فیلم خودت را بساز. من تلاش کردم که برای تهیه تمامی فریم‌های فیلم به گفته‌ی او توجه داشته باشم. چه مربوط به یک صحنه‌ی بزرگ اکشن بود یا یک تصمیم کوچک، من همیشه به مکالمه‌ی اولی که داشتیم و به من گفت جسور باش فکر می‌کردم.

به عنوان سیزدهمین فیلم از فرانچایز Star Trek، فیلم Star Trek Beyond باید انتظارات زیادی را برآورده ‌می‌کرد. فیلم Star Trek Into Darkness «پیشتازان فضا به سوی تاریکی» که در سال ۲۰۱۳ جی. جی. آبرامز آن را کاگردانی کرد در میان منتقدان با بازخورد مثبتی همراه شد. با جدا شدن جی. جی. آبرامز و پیوستن به تیم توسعه‌ی جنگ ستارگان، فرصت مناسبی به وجود آمد که به آرامی یک جنبه‌ی جدید به سومین فیلم داده شود. جاستین لین می‌توانست به آسانی دنباله‌روی کارگردانان قبلی خود باشد، ولی او به نصیحت آبرامز گوش داد و یک فیلم جسورانه و خاص ساخت. جاستین لین عناصر جدیدی را وارد فیلم کرد و یک شخصیت منفی جدید نیز خلق کرد، ولی این بدان معنی نبود که تمام ویژگی فیلم‌های قبلی کنار گذاشته شد.

Star Trek Beyond بازخوردهای خوبی از منتقدان دریافت کرد، ولی از جنبه‌ی تجاری خوب عمل نکرده و تنها به فروش ۳۳۶ میلیون دلار در سراسر جهان دست پیدا کرده است. در هر صورت فرانچایز با ساخته شدن Star Trek 4 رو به جلو حرکت خواهد کرد.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    مشکلش این بود که فیلم ذره اى از کیفیت فیلم قبلى رو نداشت. نه از نظر حسى، نه کیفیت کارگردانى و نه بازى ها.