گری اولدمن به پروژه جدید دیوید فینچر پیوست

11 July 2019 - 14:30

گری اولدمن (Gary Oldman) و دیوید فینچر (David Fincher) داستان زندگی هرمن منکویچ (Herman Mankiewicz)، روزنامه‌نگاری که فیلم‌نامه نویس شد و که بخاطر همکاری با اُرسون ولز (Orson Welles) در فیلم Citizen Kane مشهور گردید. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

فیلم Mank، اسم مستعار منکویچ، برای نتفلیکس در نظر گرفته شده تا فینچر آن را در پائیز جلوی دوربین ببرد. اولدمن نقش این فیلم‌نامه نویس را ایفا می‌کند که تحت تاثیر عصر طلایی هالیوود است.

این فیلم موج هالیوود کلاسیک را به تصویر می‌کشد و سیاه و سفید خواهد بود. جلوی دوربین بردن مانک، فرایند ۲۰ ساله‌ای برای فینچر است که بعد از فیلم The Game سال ۱۹۹۷، خواهان ساخت این داستان بود.

جک فینچر، پدر دیوید فینچر، نیز روزنامه‌نگار و فیلم‌نامه نویس بود. کان چافین (Cean Chaffin)، داگ یوربانسکی (Doug Urbanski) این فیلم را تولید می‌کنند.

منکویچ گزارشگر و منتقد و همچنین عضو کلوب ادبی نیویورک در دهه ۲۰ بود. اواخر دهه ۲۰، او به استخدام پارامونت درآمد تا وارد هالیوود شود و در صنعت فیلم‌سازی کار کند. او روی فیلم‌های متعددی همچون The Wizard of Oz, Pride of the Yankees و Gentlemen Prefer Blondes کار کرده اما فیلم Citizen Kane او در سال ۱۹۴۱ جنججال به پا کرد. منکویچ و ولز هر دو روی این فیلم کار‌ کردند اما مقصر اصلی این جنجال منکویچ شناخته شد.

وقتی Citizen Kane برنده اسکار بهترین فیلم‌نامه شد طرفداران منکویچ با خوشحالی تمام اسم او را صدا زدند.

فیلم Mank اولین فیلم فینچر بعد از Gone Girl در سال ۲۰۱۴ خواهد بود. این فیلم‌ساز World War Z را کارگردانی کرده است.

منبع: هالیوود ریپورتر

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.