Westworld رکورد اولین روز پخش True Detective را شکست

5 October 2016 - 09:00

اگر بخواهیم بگوییم درام علمی تخیلی Westworld برای رسیدن به پخش تلویزیونی راه دشواری را پیموده است، کاملا کم‌گویی کرده‌ایم. اولین بار دستور پخش قسمت اول این سریال در سال ۲۰۱۳ صادر شد ولی Westworld در راه رسیدن به خط پایان، دچار وقفه‌ها و تاخیرهای بسیاری شد و زمان پخش آن به سال گذشته موکول شد، به دنبال آن دوباره سریال با مشکلات و وقفه‌های بسیار مواجه شد تا شاهد پخش آن در سال جاری باشیم. تاریخ این موضوع را ثابت کرده‌است که تاخیرهای این چنینی معمولا به محصولی بی‌کیفیت می‌انجامد، ولی Westworld گویا از این نظر مشکلی نداشته‌ و توانسته‌است بسیاری از منتقدان و طرفداران را خوشحال کند. با سینماگیمفا همراه باشید.

از نظر منتقدان، این سریال در حال حاضر رتبه ۸۷ درصد را در وبسایت راتن تومیتوز دارد. از نظر ببینده نیز، آمار اولیه منتشر شده‌است و قسمت اول Westworld از نظر تعداد بیننده رکورد شبکه HBO را از زمان شروع پخش فصل اول سریال برنده جایزه امی، True Detective شکسته است. همچنین این نکته لازم به ذکر است که Westworld موفق نشد رکورد بینندگان قسمت اول سریال Game of Thrones در سال ۲۰۱۱ را بشکند. این دو سریال مکرراً با یکدیگر مقایسه شده‌اند، چرا که از بسیاری جهات مانند محتوای قوی، بودجه بالا و درامی عالی با یکدیگر تشابه دارند.

به گزارش ددلاین، قسمت اول Westworld، چیزی حدود ۳٫۳ میلیون بیننده را به پای جعبه جادویی کشاند. همچنین لازم به ذکر است قسمت اول True Detective نیز نزدیک به ۳٫۳ میلیون ببینده داشت، در حالی که این عدد در مورد Game of Thrones به ۴٫۲ میلیون بیننده می‌رسد.

anthony-hopkins-in-westworld-season-1

موفقیت زودهنگام Westworld خبر خوبی برای شبکه HBO است، چرا که درام مربوط به صنعت موسیقی پر سر و صدای آنها  Vinyl از نظر بیننده به اقبالی دست نیافت و ساخت آن پس از همان فصل اول متوقف شد. Westworld و Vinyl در واقع از بسیاری جهات مانند حضور نام‌های بزرگ در جلو و پشت دوربین و همچنین بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری برای ساخت فصل اول ۱۰ قسمتی آنها، با یکدیگر تشابه دارند. در مقایسه، می‌بینیم که فصل اول Vinyl کار را با چیزی حدود ۱٫۴ میلیون بیننده آغاز کرد و از آن نقطه نیز شیب رو به پایین را طی کرد.

در حالی که هنوز نامشخص است که این تعداد بیننده و نمرات خوب از طرف منتقدان، برای Westworld ادامه داشته باشد ولی حجم زیادی از امیدواری‌ها در این مورد وجود دارد که Westworld بتواند عنوان بعدی پر سر و صدا و موفق شبکه HBO بعد از Game of Thrones باشد. با اینکه Westworld برای رسیدن به پخش سه سال تقلا کرد ولی به نظر این موضوع مانع از این نشد که با غافل‌گیری همه، انتظارات را برآورده کند. برای مشاهده تمامی اخبار و گزارش‌های مربوط به این سریال بهاینجا مراجعه کنید.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.