باکس‌آفیس هفتگی: افتتاحیه طوفانی شیر شاه | Avengers: Endgame پر فروش‌ترین فیلم تاریخ شد

22 July 2019 - 13:00

مجددا فیلم دیگری از کمپانی دیزنی باکس‌آفیس آخر هفته را شارژ کرده، و شش هفته است که فیلم‌های دیزنی صدرنشین جدول هستند و این هفته لایو اکشن The Lion King (شیر شاه) با ۱۸۵ میلیون دلار پیشتاز گیشه شد. موفقیت دیزنی در این هفته به اینجا ختم نشد و Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی) فیلم‌ آواتار را پشت سر گذاشت و پر فروش‌ترین فیلم تاریخ شد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

شیر شاه با فروش ۱۸۵ میلیون دلاری خود صدرنشین باکس‌آفیس این هفته شد و رکورد جدیدی در افتتاحیه آخر هفته ماه ژوئیه زد و بالاتر از Harry Potter و Deathly Hallows – Part 2 قرار گرفت. این دومین افتتاحیه بزرگ سال و هفتمین افتتاحیه بزرگ تاریخ سینما بود. این لایو اکشن در ۴۷۲۵ سینما اکران شد و بزرگترین فیلم رده PG بود.

اگر بخواهیم دقیق‌تر شیر شاه را بررسی کنیم، باید به این پرسش پاسخ دهیم که آیا شیر شاه یک انیمیشن است یا یک لایو اکشن؟ اگر آن را جزو انیمیشن‌ها در نظر بگیریم حتی رکورد Incredibles 2 با ۱۸۲.۶ میلیون دلار را نیز زده است. Mojo این فیلم را یکی از بازسازی‌های لایو اکشن دیزنی می‌داند و این سوال را مطرح کرده که آیا این فیلم، لایو اکشن است یا خیر؟
شیر شاه بنظر لایو اکشن می‌رسد و گویا از همیشه به تعریف مورد جدیدی در فیلم‌سازی نزدیک هستیم.‌

مخاطبین روز افتتاحیه امتیاز A سینما اسکور را به فیلم داده‌اند در حالی که ۵۳ درصد آن‌ها زن و ۵۰ درصد ۲۵ سال و بالاتر داشتند.

صرف نظر از دسته‌بندی‌های ژانری، با نگاهی بر بازسازی‌های لایو اکشن دیزنی، Maleficent‌ محصول سال ۲۰۱۴ را می‌بینیم که فروشش ۳.۱۸ برابر شد و لذا با این‌احتساب، شیر شاه چیزی حدود ۵۹۰ میلیون دلار فروش داخلی خواهد داشت و این با توجه به ۳.۷ برابر شدن فروش Aladdin است که این هفته جزو ۱۰ فیلم برتر جدول بود. اگر‌ شیر شاه را با ضریب فروش علاءالدین در نظر بگیریم، ۶۸۷ میلیون دلار فروش داخلی خواهد داشت. و این نزدیک به فروش Beauty and the Beast (دیو و دلبر) محصول سال ۲۰۱۷ است که ۵۳۵ میلیون دلار فروخت.

در بازار بین‌المللی، شیر شاه ۲۶۹ میلیون دلار این هفته فروش داشته و به مجموع فروش بین‌المللی ۳۴۶ میلیون دلار دست یافته و مجموع فروش داخلی آن ۵۳۱ میلیون دلار است. این دومین هفته اکران بین‌المللی شیر شاه است. این فیلم هفته گذشته در چین اکران شد و موفق شد ۹۷.۵ میلیون دلار بفروشد. دیگر بازارهای پر فروش شیر شاه عبارتند از: بریتانیا با ۱۹.۹ میلیون دلار، فرانسه با ۱۹.۶ میلیون دلار، مکزیک با ۱۸.۷ میلیون دلار، برزیل با ۱۷.۹ میلیون دلار، کره با ۱۷.۷ میلیون دلار، استرالیا با ۱۷.۱ میلیون دلار، روسیه با ۱۶.۷ میلیون دلار، آلمان با ۱۲.۳ میلیون دلار، هند با ۹ میلیون دلار، اسپانیا با ۸.۴ میلیون دلار و هلند با ۶ میلیون دلار. این فیلم هفته آینده در هونگ کونگ و سپس در ۹ اوت در ژاپن و ۲۱ اوت در ایتالیا اکران می‌گردد.

فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) محصول سونی در‌ هفته دوم اکرانش با ۲۱ میلیون دلار در رده دوم جدول قرار گرفته است. مجموع فروش داخلی فیلم ۳۲۰ میلیون دلار است در حالی که وارد هفته سوم اکران می‌شود. فروش بین‌المللی مرد عنکبوتی هنوز اعلام نشده است.

انیمیشن Toy Story 4 محصول دیزنی و پیکسار با توجه به اکران شیر شاه همچنان عملکرد خوب خود را حفظ کرده و ۱۴.۶ میلیون دلار این هفته فروش داشته و در رده سوم جدول قرار گرفته و مجموع فروش داخلی‌اش به ۳۷۵ میلیون دلار رسیده است.

در بازار بین‌المللی، Toy Story 4 توانسته ۲۵.۸ میلیون دلار بفروشد و مجموع فروش بین‌المللی‌اش به ۴۸۳.۹ میلیون دلار رسیده و ۸۶۰ میلیون دلار فروش جهانی داشته است و تبدیل به پنجمین فیلم پر فروش تاریخ پیکسار شده است.‌

در پایان باید بگوییم که پادشاه جدید باکس‌آفیس جهانی فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی محصول مارول و دیزنی است. این فیلم توانست آواتار را پشت سر گذاشته و رکورد ۱۰ ساله این فیلم را بشکند. انتقام‌جویان: پایان بازی ۲.۷۹ میلیارد دلار فروش داشته است.

فیلم‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران جدیدترین فیلم کوانتین تارانتینو، Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) در بیش از ۳۵۰۰ سینما خواهیم‌ بود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش این هفته را در قسمت زیر مشاهده کنید:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.