وین دیزل: نوشتن فیلمنامه فیلم Riddick 4 به پایان رسیده است

25 July 2019 - 00:00

وین دیزل (Vin Diesel) تایید کرد نوشتن فیلمنامه چهارمین فیلم فرنچایز Riddick «ریدیک» با عنوان Riddick 4: Furya «ریدیک ۴: فیوریا» به پایان رسیده است. این فرنچایز ترکیبی از ژانرهای علمی تخیلی، اکشن و ترسناک است و سال ۲۰۰۰ با اکران فیلم Pitch Black «تاریکی مطلق» آغاز به کار کرد که سکوی پرتابی برای دیزل در هالیوود بود. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

ریدیک با بازی دیزل یک خلافکار بدنام با چشمانی است که قادر به دید در شب هستند که ممکن است نتیجه جراحی غیرقانونی در زندان باشند. او در Pitch Black به عنوان یک زندانی در یک سفینه حمل‌ونقل زندانیان معرفی شد که وارد یک دنیای بیگانه و فضایی می‌شود. سه خورشید این سیاره باعث شده بودند آن‌جا همیشه روز باشد، به جز حین یک خورشیدگرفتگی حتمی که تمام این سیاره را در تاریکی فرو برده و به شکارچیان شرور اجازه می‌دهد به سطح سیاره آمده و موجودات دیگر را شکار کنند، شرایطی که قابلیت دید در شب ریدیک کاملا برای مقابله با آن مناسب است. در سال ۲۰۰۴ فیلم The Chronicles of Riddick «سرگذشت ریدیک» دنیای فرنچایز را گسترش داد و در آن ریدیک را در حال مبارزه با نکرومانگرها دیدیم، نژاد پیشرفته‌ای از متعصبان مذهبی که ماموریت داشتند تا موجودات دنیا را بکشند و تمام سیاره‌ها را نابود کنند که شامل زادگاه ریدیک یعنی فیوریا هم بوده است. در سال ۲۰۱۳ فیلم سوم فرنچایز با نام Riddick «ریدیک» این سری را دوباره به ریشه‌های اکشن ترسناک خودش بازگرداند، جایی که ریدیک در سیاره دشمن گیرافتاده و باید با دو تیم مجزا از مزدوران که به دنبال او هستند مبارزه کند.

مثل بسیاری دیگر از پروژه‌ها که دیزل خودش آن‌ها را افشا می‌کند، خبر تکمیل فیلمنامه Riddick 4 از طریق پستی در اینستاگرام دیزل اعلام شد. او حین تمرین تیراندازی با دخترش به منظور آمادگی برای بازی در فیلم‌هایی درباره هانیبال بارکا که سال‌هاست قصد ساختن آن‌ها را دارد، صفحه اول فیلمنامه دیوید تویی (David Twohy) و عنوان فیلم را به نمایش گذاشت. در نقل قولی در صفحه ابتدایی نوشته شده آمده: «همه می‌خواهند هیولا باشند، تا اینکه زمان آن می‌رسد تا کاری که باید هیولاها انجام می‌دهند را انجام دهند» که احتمالا چیزی است که از زبان خود ریدیک خواهیم شنید.

در اوایل دهه ۲۰۰۰ شاهد صعود دیزل در هالیوود بودیم و پس از اینکه او با سری The Fast and the Furious «سریع و خشن» نشان داد ستاره‌ای سودآور است، همزمان بازی در سه فرنچایز به او پیشنهاد شد. اگرچه او خیلی زود به آن دو فرنچایز برگشت، اما سری Riddick فرنچایزی بود که تمرکز دیزل روی آن قرار داشت، که در فیلم دوم آن شاهد خصوصیات نقش‌آفرینی بودیم که در تمام سری ادامه یافته است.

عنوان Furya نشان می‌دهد داستان فیلم پیرامون زادگاه ریدیک جریان دارد، که تاکنون آن را ندیده‌ایم اما در رویاهای او شاهد آن بوده‌ایم، و حالا تصور می‌شود پس از هجوم نکرومانگرها، به یک دنیای مرده تبدیل شده باشد. این همچنین نشان می‌دهد چیزهای بیشتری درباره گذشته ریدیک متوجه خواهیم شد. شاید در Riddick 4: Furya بالاخره ببینیم این مجرم کم‌حرف از کجا آمده و چه چیزی باعث شده به این شکل دربیاید.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.