کاترین هاردویک فیلمی فمنیستی وایکینگی را می‌سازد

25 July 2019 - 19:30

کاترین هاردویک (Catherine Hardwicke)، کارگردان فیلم‌های Twilight، Red Riding Hood و Thirteen، فیلم Heathen، اثری فانتزی، ماجراجویانه، حماسی و وایکینگی در مورد زنان، را برای Constantin Film و Prime Universe Film خواهد ساخت. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

این پروژه از مجموعه کتاب‌های مصوری به همین نام که توسط Vault Comics منتشر شد، اقتباس می‌شود. داستان در مورد آیدیس، یک زن جنگجو و خشن وایکینگ است که به دلیل داشتن رابطه‌ای در دهکده‌اش بدنام شده است. او پس از مشاهده‌ی بی عدالتی گسترده در حق زنان، به اودین اعلان جنگ می‌کند.

این سری تحسین شده توسط ناتاشا آلتریچی (Natasha Alterici) خلق شده و فضای آشنای اساطیر اسکاندیناوی را با زمینه‌ی فمینیسم ترکیب می‌کند؛ ترکیبی که نوید فیلمی متفاوت از سایر آثار هالیوودی درباره‌ی وایکینگ‌ها را می‌دهد. کامیک Heathen که در سال ۲۰۱۷ با کمک و تشویق انجمن سرمایه گذاری Kickstarter انتشار یافت، توسط آلتریچی خلق، نوشته و طراحی شد. کامیک‌ها آیدیس را معرفی می‌کنند که در عصر جنگ، ستیز و محدودیت گسترده‌ی زنان به دنیا آمده است و سرانجام ماموریت می‌یابد تا پدرسالار نهایی، یک خدا، فرمانروای ازگارد و پدر ثور خدای رعد یعنی اودین، را سرنگون کند.

کامیک‌های Heathen مجموعه خطرات متوالی (که شامل ربوده شدن آیدیس توسط فریا، الهه‌ی عشق در اساطیر اسکاندیناوی، می‌شود) را شرح می‌دهد و گالری واضحی از شخصیت‌های مونث اساطیری و دوران قدیم است با این تفاوت که ساختاری رونق و بهبود یافته‌ی فمینیستی را ارائه می‌کند. دزدان دریایی زن، پری دریایی‌های خشن و یک والکری نفرین شده در تمام طول راه آیدیس را همراهی می‌کنند تا در ماجراجویی و رسیدن به هدفش به همراه شمشیر در دستش، موفق شود.

داستان بسیار پیچیده تر از داستان‌های آزگاردی که فیلم‌های Marvel Studios به تصویر کشیدند، است. درست است که شخصیت والکری که تسا تامپسن (Tessa Thompson) نقش آن را ایفا می‌کند، اولین شخصیت LGBTQ در دنیای سینمای مارول متعلق به دیزنی است اما برخلاف کامیک‌های Heathen، فیلم‌های ابرقهرمانی با رده‌ی سنی PG-13 فقط به موضوعات سطحی می‌پردازند و از پرداختن به مسائل جنسیتی و تابوها دوری می‌کنند.

رابرت کولزر (Robert Kulzer) و مارگو کلیونز (Margo Klewans) از Constantin Film به همراه آدرین اسکاریه (Adrian Askarieh) از Prime Universe Film و اف.جی. دیسانتو (F.J. DeSanto) تهیه کنندگان این فیلم خواهند بود. مارتین ماسکویچ (Martin Moszkowicz) به همراه دیمین واسل (Damian Wassel)، مدیرعامل Vault و هاردویک تهیه کنندگان اجرایی آن هستند.

وقتی ددلاین اولین اخبار از این پروژه را منتشر کرد، اسکاریه گفت:

ناتاشا کلاسیک ضروری را خلق کرد که در درجه‌ی اول با طرز فکر سیاسی-اجتماعی حال حاضر پیوند خورده است و داستان ماجراجویانه‌ای است که با گذشت زمان کهنه نمی‌شود. آوردن Heathen بر روی پرده‌ی سینما نه تنها کاری است که بسیار زیاد به آن اشتیاق داریم بلکه یک افتخار واقعی است.

هاردویک این فیلم را از روی فیلنامه‌ای نوشته‌ی کری ویلیامسن (Kerry Willamson) که از نویسندگان Alex Cross، با بازی تیلر پری (Tyler Perry) و فیلم ساخته‌ی Netflix با نام What Happened to Monday بود، کارگردانی می‌کند. ویلیامسن همچنین در حال کار بر روی سریال اقتباسی از روی فانتزی پرفروش Sandman Slim با کارگردانی چد استاهلسکی (Chad Stahelski) برای Studio 8 است.

هاردویک در حال حاضر در حال تولید برنامه‌ی جدید Quibi با عنوان Don’t Look Deeper به همراه نقش آفرینی دان چیدل (Don Cheadle)، امیلی مرتیمر (Emily Mortimer) و بازیگر تازه‌کار هلنا هوارد (Helena Howard) است.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.