نظر منتقدین در مورد فیلم Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw چیست؟

2 August 2019 - 14:04

سال ۲۰۰۱ بود که کارگردان راب کوهن به همکاری استودیو یونیورسال، فیلمی ساخت که آن روزها توجه خیلی‌ از دوست داران ژانر اکشن را به خود جلب کرد و با فروش ۲۰۸ میلیون دلاری‌اش، استودیو را بر آن داشت تا فیلم دوم را دو سال بعد به کارگردانی جان سینگلتون بسازد و این روند آنقدر ادامه داشت که بازیگران مشهور بیشتری از جمله دواین جانسون و جیسون استاتهام به آن اضافه شدند و فرانچایز «سریع و خشن» تبدیل به یکی از قوی‌ترین و هزینه‌برترین آثار هالیوود تا به امروز شود. اما در این بین، زمانی که فیلم هشتم یعنی The Fate Of The Furious «سرنوشت خشمگین» اکران شد، خبری مبنی بر اینکه این فرانچایز ممکن است بعد از فیلم نهم در سال ۲۰۲۰، کار خود را به اتمام برساند، منتشر گشت و سایه‌ای از اندوه بین عاشقان واقعی این فرانچایز انداخته شد. اما طولی نکشید که صحبت از ساخت اسپین آفی برای آن شد؛ با این ایده که دو تن از مشهورترین بازیگران فرانچایز یعنی مامور امنیتی و دیپلماتیک بین‌الملل: “هابز” و عضو سابق ارتش بریتانیا: “دکارد شاو”، سری اختصاصی خودشان را داشته باشند. این اتفاق افتاد و امروز پس از اکران این اسپین آف با نام Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw «سریع و خشن تقدیم می‌کند: هابز و شاو » در مورد نظر منتقدین نسبت به آن با شما همراه خواهیم بود. در سینما فارس بخوانید.

 پس از اینکه هشت فیلم تقریبا در سراسر دنیا، ۵ میلیارد دلار فروختند، اکنون فرانچایز  Fast & Furious اولین ماشین مستقل خود را سوار شده است! در خلاصه‌ی رسمی برای فیلم آمده است که:

زمانی که در فیلم Furious 7 در سال ۲۰۱۷، هالکِ قانون‌، هابز (Hobbs) با بازی دواین جانسون، مامور وفادار سرویس امنیتی و دیپلماتیک آمریکا و مرد بی قانون، شاو (Shaw)، با بازی جیسون استاتهام، افسر سابق ارتش بریتانیا، همدیگر را دیدند، با ضربه به صورت و بدن هم، از یکدیگر استقبال کردند! و تمام سعی‌شان این بود دیگری را از میدان به در کنند. اما وقتی بریکستون (Brixton) با بازی ادریس البا، کنترل یک تهدید زیستی عجیب و غریب را که برای بشریت یک خطر جدی به حساب می‌آید به دست می‌گیرد و دستیار او که اتفاقا خواهر شاو است ، یک مامور شجاع MI6 با بازی ونسا کربی است، این دو نفر تیم شده تا افرادی که از خودشان بدتر به حساب می‌آیند! را زمین بزنند.

بازیگران این فیلم شامل آدام گانه (Adam Ganne)، آمار آداتیا (Amar Adatia)، آنتونیو مانیکو (Antonio Mancino)، اکسل نو (Axel Nu)، برناردو سانتوس (Bernardo Santos)، کلیف کورتیس (Cliff Curtis)، کونالان کاسال (Conlan Casal)، دنیل ایگان (Daniel Eghan)، دیوید مومنی (David Mumeni)، دواین جانسون (Dwayne Johnson)، ادی مارسان (Eddie Marsan)، ایزا گونزالز (Eiza González)، ایلیانیا سوآ (Eliana Sua)، هلن میرن (Helen Mirren)، هلنا هولمز (Helena Holmes)، ادریس البا (Idris Elba)، جیمز مریل (James Merrill)، جیسون استاتهام (Jason Statham)، جو آنوای (Joe Anoa’i)، جان توی (John Tui)، جولیان فرو (Julian Ferro)، لامپروس کلفانتزوس (Lampros Kalfuntzos)، لوری پلنیس تایسانو (Lori Pelenise Tuisano)، راث هوراکس (Ruth Horrocks)، سونیا گوسامی (Sonia Goswami)، استفانی ووت (Stephanie Vogt)، ترسا ماهونی (Teresa Mahoney)، ونسا کربی (Vanessa Kirby)، ویکتوریا فیث (Viktorija Faith) و ژویانگ سان (Zuyang Sun) می‌شوند.

در نهایت باید گفت کارگردان این فیلم سراسر اکشن و طنز، دیوید لیچ (David Leitch) است و ژانر آن ماجراجویی، اکشن، هیجان انگیز، کمدی و جنایی گزارش شده است که رتبه‌ی PG-13 را گرفته است و ۱۳۵ دقیقه هم طول می‌کشد. از مجموع ۴۹ نظری که تا اکنون از Hobbs & Shaw در سایت متاکریتیکس به ثبت رسیده است، ۲۸ نظر آنرا مثبت، ۱۸ رای آنرا متوسط و ۲ رای آنرا منفی ارزیابی کرده‌اند که نهایتا نمره‌ی خوب ۶۱/۱۰۰ برای Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw منظور شود. در زیر تعدادی از این نظرات را برای شما همراهان سینما فارس آورده‌ایم:

«۱۰۰/۱۰۰ San Francisco Chronicle  |  منتقد: کرونیکل میک لاسیل»

Hobbs & Shaw با مزه و موذی است و پر از سورپرایز و نکات جدید است که در نهایت باید گفت یک بمب به حساب می‌آید.

«۸۰/۱۰۰ Empire  |  منتقد: کامبل کمپل»
استاتهام و جانسون حتی در ناامید کننده‌ترین لحظات هم جذابیت به ارمغان‌ می‌آورند. شیمی آنها هیچ وقت بهتر از زمانی نیست که فیلم به آنها اجازه می‌دهد تا با یکدیگر کار کنند.
«۷۵/۱۰۰ LarsenOnFilm  |  منتقد: جاش لارسن»
هنگامی که Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw پخش می‌شد من به پسر بد داستان خندیدم. من فکر می‌کردم که این اکشن در کنار فیلم‌های دیگر فرانچایز خواهد ایستاد. اما چیزی که من از آن لذت بردم آشوبگری تمسخرناک فیلم است که موازی با آثار درخشان عمل کرد.
«۷۰/۱۰۰ Los Angeles Times  |  منتقد: جاستین چانگ»
این فیلم مانند یک فیلم دیگر از Fast & Furious بود که ازهم جدا شده و دوباره تکه‌هایش را به هم بچسبانی و شبیه یک کارتون لایو-اکشن عمل کرد.
«۷۰/۱۰۰ IGN  |  منتقد: متیو داگرتی»
اگرچه خیلی طولانی است و همه‌ی صحنه‌های اکشن و کمدی‌اش به خوبی کار نمی‌کند، دواین جانسون، جیسون استاتهام و بازی فوق‌العاده‌ی ونسا کربی این اطمینان را ایجاد می‌کند که  این فیلم Fast & the Furious که بر محوریت مسابقه با ماشین نیست، سرگرم کننده باشد
«۷۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter  |  منتقد: تاد مک کارثی»
مبارزه‌ها ضرب و شتم این دو [جانسون و استاتهام] سرگرم کننده‌تر از صحنه‌های پرواز است. کارگردان لیچ تماشاگران را به لحاظ بصری سرگرم کرده است و شخصیت‌هایش بار دیگر قوانین فیزیک را می‌شکنند.
«۶۷/۱۰۰ Entertainment Weekly  |  منتقد: لی گرین بلت»
کارگردان دیوید لیچ (کارگردان آثاری مانند ددپول ۲ و بلوند اتمی) به نظر می‌رسد که می‌داند چگونه قطعات مجموعه‌ی خود را کنار هم بچیند و سپس به اندازه‌ی کافی از راه اصلی خارج شود و به ستاره‌هایش اجازه دهد تا هرکاری نیاز دارند انجام دهند. شوخی، دعوا، سرو صدا و نبرد تا زمانی که هلی‌کوپترها به خانه‌ برسند.
«۶۵/۱۰۰ TheWrap  |  منتقد: کاندایس فردریک»
شما باید از فیلمی که خودش را جدی نمی‌گیرد قدردانی کنید. و باید گفت Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw همانقدر مسخره بود که یک فیلم می‌تواند باشد!
«۶۳/۱۰۰ Washington Post  |  منتقد: مایکل او سالیوان»
این فیلم بی اعتبار قلمداد نمی‌شود، اما در بیشتر مواقع، به عنوان یک فیلم تابستانی که چیزی بین مرزهای مورد قبول بودن و احمقانه بودن است، حساب می‌شود.
«۶۰/۱۰۰ ScreenCrush  |  منتقد: مت سینگر»
Hobbs & Shaw نسخه‌ی قابل تعویض است؛ کافی است اما استثنایی نیست. این فیلم نسخه‌ی اولیه‌ی فیلم‌هایی است که در فرانچایز هستند با این تفاوت که در مورد مسابقات ماشینی و تعقیب و گریز با پلیس‌ها نیست.
«۵۰/۱۰۰ Wall Street Journal  |  منتقد: جو مورگنسترن»
اکشن فیلم تاثیر گذار است و این ستاره‌ها از نظر شخصیتی جذاب هستند. اما فیلمسازان به نظر می‌رسد که روی فیلمنامه تمرکزی نداشته‌اند .
«۳۸/۱۰۰ Chicago Sun-Times  |  منتقد: ریچارد روپر»
به شکل زجرآوری طولانی، بسیار خسته کننده، غیر قابل تصور و گیج کننده!
منبع: متاکریتیکس

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.