Jason Bourne رکورد فروش خارجی خود را شکست

9 October 2016 - 13:00

سینما دوستان چیزی حدود یک دهه را بدون دیدن جیسون بورن در حال تیراندازی و فرار از دست ماموران دولتی سپری کردند ولی امسال، قهرمان دچار فراموشی، بار دیگر با فیلم Jason Bourne به دنیای سینما باز گشته‌است. نقدهای منتشر شده برای فیلم پنجم این سری هم مثبت و هم منفی بوده‌اند ولی از نظر مالی، فیلم عملکرد مناسبی داشته‌است. در واقع این فیلم تبدیل به پر فروش‌ترین عنوان این سری از نظر فروش خارجی شده‌است. با سینماگیمفا همراه باشید.

به گزارش ددلاین، فیلم Jason Bourne به فروش جهانی ۴۰۰ میلیون دلار رسیده‌است که آن را پس از فیلم سال ۲۰۰۷ این سری، با فروش ۴۴۲ میلیون دلار، در رتبه دوم فروش این فرنچایز قرار می‌دهد. با این وجود، چیزی حدود ۲۸۳ میلیون دلار از این رقم حاصل فروش خارجی بوده‌است که در مقایسه با فیلم‌ قبلی The Bourne Ultimatum «اولتیماتوم بورن» با فروش ۲۱۵ میلیون دلار در خارج از آمریکا، آن را در صدر فروش خارجی این فرنچایز قرار می‌دهد. Jason Bourne هنوز هم می‌تواند این رقم را افزایش دهد، چرا که فیلم به تازگی اکران خود را در ژاپن آغاز کرده‌است. در فروش داخلی خود نیز Jason Bourne به رقم ۱۶۱ میلیون دلار دست یافت. گزارشات همچنین حاکی از آن است که Jason Bourne رقیب تابستانی خود Star Trek Beyond «استار ترک ماورا» را با اختلافی ۶۰ میلیون دلاری پشت سر گذاشته‌است.

بر کسی پوشیده نیست که تابستان امسال فصل خوبی از نظر فروش برای فیلم‌ها نبود ولی Jason Bourne توانست با حضور چند ماهه‌اش در سینماها، موفقیتی نسبی را در این زمینه به دست آورد. شاید در مقایسه با بلاک باسترهای پر سر و صدا مانند Captain America: Civil War «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» و Suicide Squad «جوخه انتحار» این فیلم حرفی برای گفتن نداشته باشد، ولی هنوز این موضوع که توانسته‌است در فروش خارجی فیلم‌های قبلی خود را پشت سر بگذارد موضوعی مهم برای این فیلم است. داستان فیلم، قهرمان محبوب سری را چیزی حدود یک دهه بعد از اتفاقات Ultimatum دنبال می‌کند، جایی که او برای پیدا کردند اسراری در رابطه با پدرش، وارد اتفاقاتی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز می‌شود. مانند همیشه او سعی دارد هم از دید ماموران دولت مخفی بماند و هم از دید قاتلین مخوف مستقل. مسلما طرفداران او در خارج از آمریکا، این موضوع را نسبت به طرفدران داخلی جذاب‌تر دیده‌اند.

در حال حاضر هنوز این موضوع قطعی نیست که این فرنچایز به راه خود ادامه دهد یا خیر. در گزارشی که چند ماه پیش منتشر شد، اعلام شد که استودیوی یونیورسال علاقه دارد مت دیمن (Matt Damon) ستاره فیلم و پل گرین‌گرس (Paul Greengrass) تهیه کننده و کارگردان سری، تا جایی که می‌توانند ساخت این فرنچایز را ادامه دهند ولی هنوز به طور رسمی مشخص نشده‌است بورن ۶ در کار خواهد بود یا نه. زمانی نیز این شایعه وجود داشت که جیسون بورن و آرون کراس با بازی جرمی رنر (Jeremy Renner) کراس‌اور داشته‌باشند که این موضوع بسیار دور از ذهن به ذهن می‌رسد. با این وجود، با توجه به موفقیت جهانی Jason Bourne چندان هم بعید نیست که یونیورسال از تمام داشته‌هایش برای ساخت شماره ششم استفاده کند، حتی اگر این موضوع به قیمت اتمام این فرنچایز برای همیشه باشد.

هنوز اخباری مبنی بر اعلام تاریخ انتشار نسخه دیجیتالی و فیزیکی این فیلم وجود ندارد، ولی در صورت انتشار هر گونه به روز رسانی در این مورد و همچنین فیلم آینده این فرنچایز، شما را در جریان خواهیم گذاشت.

منبع: CinemaBlend

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.