طی فاز چهارم مارول هیچ فیلمی از دنیای Star Wars اکران نخواهد شد

3 August 2019 - 09:30

طی فاز چهارم مارول شاهد اکران هیچ فیلمی از دنیای Star Wars «جنگ ستارگان» نخواهیم بود. پس از اکران Spider-Man: Far From Home «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، استودیوی مارول پس از سال‌ها یک تقویم اکرانی خالی را برای ادامه سال خواهد داشت، اما سال آینده دوباره شاهد بازگشت ابرقهرمانان محبوب مارول خواهیم بود. در کنار دیگر خبرهای شوکه‌کننده در پنل مارول در کامیک‌کان امسال، کوین فایگی (Kevin Feige) همچنین تایید کرد فاز چهارم دنیای سینمایی مارول با Black Widow «بلک ویدو» در مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۹۹) آغاز و با Thor: Love And Thunder «ثور:‌ عشق و صاعقه» در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) به پایان خواهد رسید. این فاز با مدت زمان ۲ ساله کوتاه‌ مدت‌ترین فاز مارول است. در ادامه خبر با سینمافارس همراه باشید.

پس از خریداری لوکاس‌فیلم توسط دیزنی در سال ۲۰۱۲، این استودیو تلاش کرده به بهترین شکل از سودآوری فرنچایز Star Wars بهره ببرد، که شامل آثار سینمایی و تلویزیونی می‌شود. این کار با اکران فیلم Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و هر ساله شاهد یک فیلم از این دنیای کهکشانی بودیم.

البته پس از اکران Star Wars: The Rise Of Skywalker «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» در اواخر سال ۲۰۱۹، این فرنچایز یک استراحت سینمایی را تجربه خواهد کرد. Star Wars 9 سه‌گانه جی.جی. آبرامز (J. J. Abrams) را به پایان می‌رساند و هیچ اسپین‌آف جدیدی برای تهییج طرفداران در سال آینده ترتیب داده نشده است. اما ۳ سال دیگر شاهد بازگشت این فرنچایز با سه‌گانه نوشته شده توسط دیوید بنیاف (David Benioff) و دی.بی. وایس (D. B. Weiss) سازندگان Game of Thrones «بازی تاج و تخت» خواهیم بود که از دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) آغاز به کار خواهد کرد.

گذشته از پایان داستان اسکای‌واکر، موارد مهمی در این فاصله بین اکران فیلم‌های Star Wars نقش دارند که مهم‌ترین آن‌ها آغاز به کار سرویس استریم دیزنی پلاس است. با اینکه هیچ فیلمی از فرنچایز تا سه سال آینده اکران نخواهد شد، شاهد حضور پررنگ آن در تلویزیون با سریال‌های The Mandalorian «ماندالوریان» و اسپین‌آف Rogue One «روگ‌وان» خواهیم بود. این باعث می‌شود طرفداران Star Wars بدون اینکه از فرنچایز دور باشند به بخش سینمایی آن استراحت کوتاه‌مدتی بدهند.

مورد مهم دوم در وقفه اکران فیلم‌های Star Wars به موفقیت نرسیدن دو فیلم اسپین‌آف Rogue One و Solo «سولو» است که باعث شد دیزنی از تولید اسپین‌آف‌های بیشتر برای این فرنچایز منصرف شود. در حالی که Rogue One با استقبال خوبی از طرف منتقدین و مخاطبان روبرو شد، اما تولید آن با مشکلات زیاد، فیلمبرداری مجدد و بازنویسی فیلمنامه همراه شد. Solo شرایط تولیدی بدتری را تجربه کرد، جایی که ران هاوارد (Ron Howard) حین تولید فیلم جایگزین کارگردانان اصلی یعنی فیل لرد (Phil Lord) و کریستوفر میلر (Christopher Miller) شد. اسپین‌آف هان سولو در مقایسه با Rogue One خیلی کمتر مورد استقبال قرار گرفت، و باعث شد دیزنی از ساخت فیلمی براساس شخصیت بوبا فت منصرف شود.

از نظر سینمایی به نظر نمی‌آید استراحت دنیای Star Wars طی فاز چهارم مارول تاثیری قابل اندازه‌گیری در هر کدام از این فرنچایزها داشته باشد. با وجود اینکه دیزنی صاحب هردو فرنچایز است و تعداد مخاطبان مشترک این دو دنیای سینمایی قابل توجه هستند، به نظر نمی‌آید اکران فیلم‌های دو فرنچایز طی یک سال تاثیر بدی روی دو فرنچایز داشته باشد. دیزنی آن‌قدر شرکت بزرگی هست که بتواند هردو فرنچایز را همزمان تبلیغ کند و استودیوی مارول هرگز فیلمی را در ماه دسامبر اکران نکرده است که فیلم‌های Star Wars معمولا در این ماه اکران می‌شوند. البته از دیدگاه طرفداری، شاید فاز چهارم MCU نه تنها حماسه ابدیت مارول را به پایان برساند، بلکه پایان‌بخش خوبی برای حماسه اسکای‌واکر جنگ ستارگان هم باشد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.