باکس‌آفیس هفتگی: اسپین‌آف سریع و خشن، Hobbs & Shaw، صدرنشین ۱۸۰ میلیون دلاری

5 August 2019 - 00:00

فرنچایز Fast & Furious یکبار دیگر افتتاحیه شماره یک را با اسپین‌آف Hobbs & Shaw از آن خود کرد. روی هم رفته، این هفته پیشرفت بهتری نسبت به هفته دوم مرداد سال ۹۷ شاهد بودیم و هابز و شا توانست گوی رقابت را از The Lion King (شیر شاه) و Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) برباید. اکران فیلم The Farewell استودیو A24 نیز به بهتر شدن اوضاع باکس‌آفیس داخلی کمک کرد. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

هابز و شا محصول استودیو یونیورسال در ۴۲۵۳ سینما اکران شد و توانست ۶۰.۸ میلیون دلار بفروشد. این فیلم با بودجه ۲۰۰ میلیون دلار، امتیاز -A سینمااسکور را روز افتتاحیه از مخاطبینش دریافت کرد در حالی که از راتن تومیتوز امتیاز ۹۰٪ گرفت. ۵۸ درصد مخاطبین مرد بودند.

هرچند Fate of the Furious، افتتاحیه ۹۸ میلیون دلاری داشت و تقریبا ۴۰ میلیون دلار بیشتر از هابز و شا فروخت اما فروش داخلی‌اش ۲۲۶ میلیون دلار بود. آیا فروش هابز و شا هم ضرب در ۲.۲۹ می‌شود و به فروش ۱۴۰ میلیون دلاری دست می‌یابد و هفتمین فیلم پر فروش در میان نُه فیلم فرنچایز سریع و خشن می‌شود. در حقیقت، جدا از اولین فیلم این فرنچایز، متوسط ضریب فروش فیلم‌های سریع و خشن، ۲.۴ است، یعنی فروش ۱۴۶ میلیون دلار. جالب خواهد بود اگر ببینیم این فیلم هفته آینده چه عملکردی با وجود اکران ۵ فیلم خواهد داشت. با اینکه هیچ کدوم از این فیلم‌ها کاری به مخاطبین هابز و شا ندارند، ممکن است مخاطبین علاقه‌ای که به بازیگران فیلم اصلی دارند به اسپین‌آف نداشته باشند.

ارزش هابز و شا تنها براساس فروش داخلی‌اش سنجیده نمی‌شود چون این فیلم این هفته در ۶۳ بازار بین‌المللی اکران شده و ۱۲۰ میلیون دلار فروخته تا فروش جهانی فیلم به ۱۸۰ میلیون دلار برسد. این فیلم پنجمین افتتاحیه بزرگ جهانی را برای یونیورسال به ارمغان آورده، و بالاتر از Godzilla: King of the Monsters با ۱۷۷.۸ میلیون دلار قرار گرفته است.

این فیلم در ۵۲ سینما، فیلم اول بوده و در روسیه ۸.۱ میلیون دلار می‌فروشد. علاوه بر این در بریتانیا ۷.۸ میلیون دلار، اندونزی ۷.۶۹ میلیون دلار، هند ۷.۴ میلیون دلار، مکزیک ۶.۹۷ میلیون دلار، ژاپن ۶.۵۸ میلیون دلار، تایوان ۶.۵۸ میلیون دلار، آلمان ۵.۴۵ میلیون دلار، استرالیا ۴.۸۹ میلیون دلار، مالزی ۴.۶۷ میلیون دلار و برزیل ۳.۹ میلیون دلار فروخته است. هابز و شا هفته آینده در بلژیک، فرانسه و ایتالیا اکران می‌شود و ۱۴ اوت در کره و در آخر ۲۳ اوت در چین روی پرده می‌رود.

فیلم لایو اکشن شیر شاه محصول دیزنی، افت ۵۰ درصدی این هفته داشت و با ۳۸.۲ میلیون دلار و مجموع فروش ۴۳۰ میلیون دلار در رده دوم جدول فروش قرار گرفت. این فیلم در بازار بین‌المللی ۷۲ میلیون دلار فروخت تا فروش بین‌المللی‌اش به ۷۶۵ میلیون دلار برسد و به فروش جهانی ۱ میلیارد و ۱۹۵ میلیون دلار دست یابد. این فیلم هفته آینده در ژاپن و ۲۱ اوت در ایتالیا اکران می‌شود.

فیلم روزی روزگاری در هالیوود، ساخته کوانتین تارانتینو (Quentin Tarantino) پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده و افت ۵۱ درصدی داشته و ۲۰ میلیون فروش داشته است. فروش داخلی فیلم در هفته دوم اکرانش به ۷۸.۸ میلیون دلار رسیده است.

فیلم‌های هفته آینده

هفته آینده شاهد اکران گسترده Dora and the Lost City of Gold محصول پارامونت در ۳۵۰۰ سینما؛ The Art of Racing in Rain محصول فاکس در ۲۸۰۰ سینما؛ The Kitchen محصول برادران وارنر در ۲۷۰۰ سینما و Brian Banks محصول بلیکر در ۱۵۰۰ سینما خواهیم بود.

شما خوانندگان عزیز می‌توانید جدول کامل فروش هفتگی را در قسمت زیر مشاهده کنید:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.