بفتا: بخش جدید بهترین بازیگردان به مراسم امسال اضافه شد

8 August 2019 - 16:30

موسسه British Academy بخش بازیگردان را به جوایز فیلم بفتا در سال ۲۰۲۰ اضافه کرده است. در‌ ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

اولین بخش فیلم بفتا از سال ۱۹۹۹ بوده که این جایزه بعد از کمپین جدید صنعت فیلم‌سازی تا تقدیر از جامعه بازیگردان‌ها اضافه شده است. بفتا اولین مراسم اهدا جوایز فیلم خواهد بود که از جامعه بازیگردان‌ها تقدیر به عمل می‌آورد.

پیپا هریس (Pippa Harris) مدیر بفتا در اینباره اظهار داشته:

مراسم جوایز بفتا بهترین‌ها را در صنعت فیلم‌سازی معرفی می‌کند و بسیار خوشحالیم امسال برای اولین بار از بازیگردانان ماهر قدردانی می‌شود. بازیگردانی در صنعت فیلم‌سازی بسیار مهم است و برای ارتقای تنوع و انحصاری کردن سینما حیاتی است. امیدواریم این مراسم به ارتقای درک کار بازیگردان کمک کرده و بی‌صبرانه منتظریم ببینیم چه کسی اولین برنده فوریه امسال است.

جایزه جدید بهترین بازیگردان به بخش جوایز تلویزیونی بفتا افزوده شده و اولین باری خواهد بود که بفتا چنین بخشی را در تلویزیون و سینما معرفی می‌کند.

لوسی بوان (Lucy Bevan) سرپرست بازیگردانان اظهار داشته:

خیلی خوشحالم که جایزه بهترین بازیگردانی در هر دو بخش تلویزیون و سینما امسال نامزد خواهد داشت و افتخار بزرگی است که توسط بفتا رخ داده و بی‌صبرانه منتظرم بازیگردانان حرفه‌ای و بااستعداد این جایزه را دریافت کنند.
دوست دارم به نمایندگی از تمامی بازیگردانان در سراسر دنیا از بفتا برای این خبر و تصمیم تشکر کنم.

با اینحال، بفتا نام بخش موسیقی اورجینال را به اسکور اورجینال تغییر داده تا به تمرکز روی کار آهنگسازان و اسکورها تاکید کند و از بخشی که در آن می‌نوازند بخاطر روایت، جو و احساس فیلم تشکر کنند.
تغییر دیگر پیرامون فیلم‌های خارجی است که به زبان انگلیسی نیستند. برای اولین بار، توزیع‌کنندگان فیلم‌هایشان را در این بخش چهار هفته بعد از مراسم معرفی می‌کنند تا فرصت بهتری برای دیده شدن داشته باشند.

در‌ بحبوحه بحث درباره نتفلیکس و سینما، بفتا اعلام داشته هیچ تغییری در قوانین مربوط به اکران‌های سینمایی برای فیلم‌ها در بخش جوایز نخواهد داد. فیلم‌های بفتا سال ۲۰۲۰ باید به اکران عمومی درآمده باشند و در حداقل ۱۰ سینما انگلیس به مدت حداقل ۷ روز نمایش داده شده باشند.

گرچه British Academy اظهار داشته که فیلم‌ها وارد مسیری از قوانین شده‌اند و برای جوایز کیفیت کامل را ندارند و باید به گفته کمیته فیلم بفتا، به نُرم‌های صنعت فیلم‌سازی احترام گذاشته شود. این شامل عوامل مانند اکران گسترده فیلم و موقعیت جغرافیایی آن و زمان اکران است.
آماندا بری (Amanda Berry) عضو هئیت مدیره بفتا اعلام کرده:

بفتا مسئول تضمین این مسئله است که جامعه انگلیس شانس دیدن دامنه وسیعی از فیلم‌ها را در سینما داشته باشد.

در سال ۲۰۱۶، بفتا میزان درخواست‌های اکران سینمایی را افزایش داد و قوانین ما امسال پا برجا می‌مانند.

مراسم اهدای جوایز بفتا سال ۲۰۲۰ در تاریخ دوم فوریه، یک هفته زودتر از مراسم اسکار انجام می‌شود که ۹ فوریه است‌. نامزدهای بفتا، ۷ ژانویه اعلام می‌گردند.

منبع: هالیوود ریپورتر

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.