۵ موردی که بازگشت به آینده از بوکارو بانزایی قرض گرفت

9 August 2019 - 17:30

عنوان کلاسیک The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension در ۱۰ اوت ۱۹۸۴ منتشر شد. به افتخار سالگرد انتشار این دو فیلم علمی-تخیلی مورد احترام، Comingsoon.net نگاهی به شباهت‌های انگشت‌شمار بین این دو اثر انداخته است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

در دهه ۱۹۸۰، به نظر می‌رسید که استودیوها مایل به پذیرش ریسک برای پروژه‌هایی هستند که امروز هرگز ساخته نمی‌شوند. این مسئله، مخصوصاً در مورد داستان‌های علمی تخیلی صدق می‌کند که در طی یک دهه دوره‌ای واقعاً مبتکرانه و اصیل را شاهد بودند. بهترین نمونه‌ی این آثار The Adventures of Buckaroo Banzai Across the 8th Dimension و سه‌گانه‌ی Back to the Future بودند.

با ۳۵ ساله شدن Buckaroo Banzai در این ماه اوت و ۳۰ ساله شدن Back to the Future Part II، ارزش این را دارد که به نقطه‌های تلاقی این دو کمدی علمی-تخیلی پرداخته شود. حال چه این شباهت‌ها عمدی باشد یا نه، نمی‌توان آن‌ها انکار کرد. ناگفته نماند که دیدن این موارد شما را مجاب می‌کند تا دوباره بروید و فیلم‌ها را تماشا کنید.

کریستوفر لوید (Christopher Lloyd)

احتمالا واضح‌ترین شباهت، حضور کریستوفر لوید در هردو فیلم است. در Buckaroo Banzai نقش John Bigboote و در Back to the Future نقش دکتر Emmett Brown را ایفا می‌کرد. جالب است بدانید، همبازی او در Buckaroo یعنی جان لیتگو (John Lithgow) نیز یکی از گزینه‌های ایفای نقش دکتر Brown بوده است.

نردبانی از بالا

این مورد مقداری خاص‌تر است. وقتی قهرمانان ما در وضعیتی دشوار قرار می‌گیرند، همیشه به نظر می‌رسد راهی مناسب برای خروج از آن توسط نردبانی آویزان از آسمان برای آن‌ها ساخته می‌شود. این اتفاق برای بانزای با نردبانی آویزان از یک هلیکوپتر و برای مارتی توسط نردبانی آویزان از ماشین زمان، DeLorean، در Back to the Future Part II رخ داد. این مسئله برای بسیاری از فیلم‌های اکشن و ماجراجویی پیش آمده ولی با توجه به شباهت‌های دیگر این دو فیلم، نمی‌توان از آن گذر کرد.

منبع نیرو

هردو فیلم منبع نیرو‌ی مشابهی دارند که با آن می‌توانند به سراسر دنیای علمی-تخیلیشان سفر کنند. هردو منبع به فیلم‌ها این اختیار را می‌دهند تا برخلاف منطق در فضا و زمان سفر کنند. در بوکارو بانزای overthruster و در بازگشت به آینده flux capacitor این کار را انجام می‌داد. همچنین هردوی آن‌ها شمایلی مشابه شامل سه ردیف که از یک مرکز بیرون آمده‌اند، دارند.

ماشین

شباهت بزرگ دیگر، ظاهر و قابلیت‌های وسیله‌ی نقلیه‌ی فیلم‌هاست. مهم نیست که آن وسیله یک DeLorean باشید یا وسیله‌ی دیگری با همان پیچیدگی، هردو فیلم مطمئناً می‌دانند که چطور باید یک وسیله برای سفر در زمان ساخت.

تهیه‌کنندگان

نیل کانتون (Neil Canton) و دنیس جونز (Dennis E. Jones) فیلم بوکارو بانزای را تهیه کردند، اما جالب است بدانید که کانتون یکی از تهیه‌کنندگان بازگشت به آینده نیز هست.

منبع: کامینگ سون

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.