مایکل بی. جوردن بود که جیمی فاکس را متقاعد کرد تا به Just Mercy بپیوندد

21 August 2019 - 09:00

تا به امروز یکی از پروژه‌های چالش برانگیز، فیلم زندگینامه‌ای درام Just Mercy با بازی، کمک در انتخاب بازیگر و تهیه‌کنندگی مایکل بی. جوردن (Michael B. Jordan) تحت عنوان کمپانی تازه تاسیسش با نام Outlier Society است. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

این فیلم که توسط Warner Bros ساخته می‌شود، داستان واقعی والتر مک‌میلیان (Walter McMillian)، مرد آفریقایی-آمریکایی محکوم به مرگ در آلاباما به جرم ارتکاب قتلی که مرتکب نشده است را روایت می‌کند. او سرانجام تبرئه شد. فیلم بر اساس خاطرات پرفروشی به همین نام نوشته‌ی برایان استیونسون (Bryan Stevenson)، وکیل حقوق مدنی و موسس ابتکار عدالت برابر است. ابتکار عدالت برابر، موسسه‌ای غیردولتی است و عدالت را برای زندانیانی که احتمال می‌رود محاکمه‌ی منصفانه‌ای نداشته باشند به صورت قانونی برقرار می‌کند. پیشتر در این ماه، استیونسون، جوردن، تهیه‌کننده اسکات بادنیک (Scott Budnick) و مشاور اجرایی تولیدات فیلم Warner Bros، نیجا کایکندال (Niija Kuykendall)، کلیپ‌هایی از فیلم را در همایش بنیاد ملی خبرنگاران سیاه‌پوست در میامی به نمایش درآوردند.

پس از پرسش و پاسخی با ون جونز (Van Jones) از سی‌ان‌ان در یک مکالمه‌ی غیررسمی و خصوصی، جوردن به ددلاین گفت که می‌خواهد این داستان خاص را بازگو کند و به دانش مردم درباره‌ی نابرابری‌هایی که در سیستم عدالت کیفری است، اضافه کند.

او گفت:

حس می‌کنم با این پروژه می‌خواهیم چند قلب و ذهن را تغییر دهیم.

داستان در دهه ۸۰ میلادی جریان دارد، زمانی که استیونسون تازه فارغ‌التحصیل شده از دانشکده‌ی حقوق هاروارد، پرونده‌ی مک‌میلیان را گرفت.

استیونسون به ددلاین گفت:

داستانش را شنیدم و این داستان در فیلم به تصویر کشیده خواهد شد، به عقب برگشتم و پرونده را خواندم. آن زمانی بود که من فهمیدم، خدای من، این مرد بی‌گناه است. هیچ راهی وجود ندارد که او این جنایت را مرتکب شده باشد.

جوردن درمقابل جیمی فاکس (Jamie Foxx) در نقش مک‌میلیان، این وکیل جوان را به تصویر خواهد کشید. ستاره‌ی فیلم Black Panther گفت مصمم بوده تا فاکس را برای گرفتن نقش متقاعد کند.

جوردن گفت:

فکر می‌کردم برای این نقش عالی است، بنابراین به او زنگ زدم. به طور کلی فیلم‌سازی کار دشواری است. همه‌چیز باید کاملا مرتب باشد، از لحاظ برنامه‌ی کاری کسی مشکلی نداشته باشد و بعد از آن‌ها، می‌توانستیم جیمی را داشته باشیم.

دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) به عنوان کارگردان و یکی از نویسندگان فیلمنامه فعالیت می‌کند. بازیگران فیلم شامل بری لارسون (Brie Larson)، اوشی جکسون جونیور (O’Shea Jackson Jr)، راب مورگان (Rob Morgan)، ریف اسپال (Rafe Spall) و تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) می‌شوند.

با اینکه جوردن و لارسون هردو بخشی از دنیای سینمایی مارول هستند، جوردن گفت ارتباط لارسون با کرتون موجب شده که او این نقش را قبول کند.

جوردن به شوخی گفت:

نه، آن تماس مارولی را انجام ندادم. او با کارگردانمان دستین کرتون، در فیلم Short Term 12 همکاری داشت، که اولین پروژه‌ی مستقلی بود که او را واقعا بر سر زبان‌ها انداخت.

لارسون و فاکس هردو برنده‌ی اسکار هستند. اگرچه جوردن خاطرنشان کرد که مردم گاهی یادشان می‌رود ستاره‌ی فیلم Ray که آهنگ می‌خواند، برنامه‌های تلویزیونی را مجری‌گری می‌کند و استند-آپ کمدی انجام می‌دهد، بسیار بازیگر با استعدادی است.

جوردن با بیان اینکه فاکس به بالا آوردن فیلم کمک کرده است، گفت:

می‌خواهم به مردم یادآوری کنم که جیمی فاکس کیست. فکر می‌کنم مردم در طول سال‌ها فراموش کرده‌اند که این مرد نقش ری [چارلز] را بازی کرده و کسی است که اسکار را به خانه برده است. این از جمله مواردی است که به مردم نشان می‌دهد او کیست و آن را با جدیت به دست آورده است.

جوردن گفت:

او در صحنه همراه بزرگی است. او در طی فیلمبرداری این فیلم به من کمک‌های بسیاری کرد. اصلا نمی‌توانم کس دیگری را در آن نقش تصور کنم.

Just Mercy، ماه بعد در فستیوال فیلم تورنتو برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد. این اثر درام در ۲۵ دسامبر (۴ دی) به صورت محدود و در ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) به صورت گسترده و جهانی اکران خواهد شد.

منبع: Deadline

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.