دعوای جدید مارول و دیزنی، اینبار بر سر کارگردان مردعنکبوتی

24 August 2019 - 21:30

هنوز دعوای دیزنی و مارل و کوین فایگی (Kevin Feige) و جدایی‌شان از فرنچایز مرد عنکبوتی کمپانی سونی، به پایان نرسیده، بحث بر سر کارگردان فیلم، جان واتس (Jon Watts) بالا گرفته که از فیلم کم‌ بودجه سان‌دنس، Cop Car به کارگردانی فیلم محبوبی مانند مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه و دور از خانه با ۸۸۰ میلیون دلار فروش، رسید. فیلمی که به تازگی با ۱.۱۱ میلیارد دلار، فیلم Skyfall را پشت سر گذاشته است. در ادامه خبر با سینما فارس همراه باشید.

گفته شده قرار بوده واتس تنها دو سری از فرنچایز اسپایدی را کارگردانی کند و لازم نیست برای سری سوم با بازی تام هالند و قلم کریس مک‌کنا (Chris McKenna) و اریک سامرز (Erik Sommers) بازگردد. این دو نویسنده، فیلم دور از خانه را نیز نوشتند.

گویا مارول خواستار واتس است و این قابل درک است که مارول و فایگی می‌خواهند کارشان را با واتس پیش ببرند: فایگی‌ ید طولایی در زیر و رو کردن آینده فیلم‌سازانی که گزینه‌های مورد نظر فیلم‌های ابر قهرمانی با بودجه بالا نیستند، است؛ از جو و آنتونی روسو (Joe and Anthony Russo) گرفته تا تایکا وایتیتی (Taika Waititi)، جیمز گان (James Gunn) و اسکات دریکسون (Scott Derrickson).

احساسات جریحه‌دار شده‌ی هر دو استودیو اجازه‌ی به توافق رسیدن بر سر این موضوع را نمی‌دهد و حتی نمی‌توانند مجددا فکر کنند و در‌ مورد مرد عنکبوتی به اجماع نظر برسند.

ددلاین روز سه‌شنبه اعلام کرد که منابع موثق خبری گفته‌اند که شلوغی برنامه فایگی بدین معنا نیست که نخواهد فیلم‌های بیشتری از مرد عنکبوتی را بسازد؛ او عاشق این شخصیت و ارتباطش با طرفداران و دنیای مارول است. دیزنی از طرفی خواستار سهم ۲۵ درصدی است تا روی فیلم سرمایه‌گذاری کند و به همان اندازه سود بگیرد. این فقط برای فیلم‌هایی است که مارول و فایگی در آن‌ها نقش دارند.

این قرارداد دائمی مانند آنچه درباره توزیع جیمز باند توسط سونی طی سال‌های متمادی دیدیم، نیست. قبلا، سونی همکاری‌اش با MGM را برای سرمایه‌گذاری روی فیلم‌هایی همچون The Girl with the Dragon Tattoo و ۲۱Jump Street که به MGM حق سرمایه‌گذاری روی سری‌های آتی را می‌داد، قطع کرد. قرارداد مردعنکبوتی تنها برای فیلم‌هایی است که مارول به فایگی وام و برندش را داده است. هنوز، این برای سونی قرارداد خوبی بود که تخفیف ۵ درصدی از فروش اول گرفت. سپس به آفر ۲۵ درصدی دست یافت و سرانجام به سهم ۵۰ درصدی دست یافت و این قبل از این بود که دیزنی قرارداد را به کل فسخ کند.

منبع: ددلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.