واکنش نه چندان خوب منتقدان به فیلم The Accountant

14 October 2016 - 21:00

The Accountant «حسابدار» به کارگردانی گوین اوکانر (Gavin O’Connor) و نویسندگی بیل دوبوکه (Bill Dubuque)، جدیدترین فیلم اکشن هیجانی با حضور فیلم‌ساز برنده جایزه اسکار بن افلک (Ben Affleck) است که قصد دارد توجهات کنونی به این بازیگر را به سمت کار او در بانک سوق دهد. کریستین وولف با بازی افلک، حسابدار عمومی در شهری کوچک است که زندگی خود را از طریق کار کردن مخفی برای شرکت‌ها و افراد خلافکار می‌گذراند. او که در علم ریاضی مهارت بالا دارد، اعداد را بیشتر از افراد دوست دارد. با سینماگیمفا همراه باشید.

با نقش آفرینی افلک و کارگردانی اوکانر که در کارنامه خود درام رزمی تحسین شده Warrior «جنگجو» را دارد، به نظر می‌آمد که The Accountant بتواند با اکران در فصل جوایز، توجهات را به سمت خود جلب کند. متاسفانه، طبق آخرین گزارشات، نقدهای اولیه منتشر شده برای فیلم چندان درخشان نبوده‌اند.

یک هفته جلوتر از شروع اکران فیلم، وبسیات تحلیلی راتن تومیتوز، به یک جمع بندی ابتدایی برای رتبه این فیلم رسید و عدد نا امید کننده ۲۴ درصد را در مقابل این فیلم قرار داد. در این نقدها، تعدادی اشاراتی به توانایی‌های اوکانر به عنوان کارگردان داشتند و توانسته‌اند نکات خوبی را در این فیلم مشاهده کنند، ولی اکثریت عمده منتقدان از این فیلم نا امید شده‌اند. و بله، بعضی از آنها حتی به فیلم آخر افلک نیز اشاره داشتند.

لی گرین‌بالت Entertainment Weekly

تا آخرین لحظه، تمام فیلم مزخرف بود، ولی باز هم بهتر و جذاب‌تر از Batman v Superman بود.

تاد مک‌کارتی THR

با نزدیک شدن به انتهای فیلم، نبوغ (شاید هم زیرکی) مفهوم و ایده کلی داستان کاهش یافته و فدای به وجود آمدن صحنه‌ها و المان‌های اکشن می‌شود.

مایکل رافمن Consequence of Sound

این تقلای ۱۲۸ دقیقه‌ای از برادران وارنر نه تنها همانند عنوانش کسل کننده و قابل فراموش کردن است، بلکه  همانند بلاک باسترهای اخیرش، بد ساخت و فاقد هماهنگی است.

آلونسو دورالده The Wrap

داستان پیچیده عامه پسند که یا شما را به خود می‌خنداند یا به عمق خود می‌برد. درگیر شدن و به عمق رفتن برای این فیلم، راحت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

پیتر دبراگ Variety

اوکانر نحوه صحیح استفاده از چنین محتوایی را به ما نشان می‌دهد. او این کار را با بالا بردن سطحی که لزوما بنیاد فیلم‌های درجه دو را شامل می‌شود انجام می‌دهد و به موشکافی دقیق کاراکتر ضد قهرمان مشهور خود می‌پردازد.

ben-affleck-in-the-accountant

اینکه عموم سینما دوستان بعد از انتشار چنین نقدهایی کماکان بخواهند این فیلم را ببینند یا نه، موضوعی است که تنها زمان آن را مشخص می‌کند؛ ولی این امکان کماکان وجود دارد که به لطف موضوع اصلی خود، The Accountant بتواند چند نامزدی اسکار را برای خود به ارمغان بیاورد. فیلم Extremely Loud and Incredibly Close «فوق‌العاده بلند و بیش از حد نزدیک» در سال ۲۰۱۱ درامی در مورد پسری خیال‌پرداز بود که پدر خود را در اتفاقات ۱۱ سپتامبر در برج‌های دوقلوی تجارت جهای از دست داده بود (از همینجا مشخص است که هدف فیلم فصل جوایز است) و فیلم علی‌رغم نقدهای منفی توانست نامزد بهترین فیلم اسکار را از آن خود کند.

اوکانر قبلا توانایی خود را در غافل‌گیر کردن مخاطبان با درام درگیرکننده Warrior در دنیای هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) به نمایش گذاشت و دوبوکه نیز توانست با داستان The Judge «قاضی» در سال ۲۰۱۴ به عنوان اولین فیلم خود، تحسین بسیاری را برانگیزد. اگر سینما دوستان بدون توجه به این نقدهای اولیه بخواهند به تماشای این فیلم بروند، این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای افلک باشد، چرا که او می‌تواند از این طریق توجهات را به فیلم خود Live By Night «زنده در شب» نیز جلب کند، چرا که او نیز با این فیلم فصل جوایز را هدف گرفته‌است.

The Accountant در تاریخ ۲۳ مهر راهی سینماها خواهد شد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.