کارگردان فیلم: «در جستجوی فریده» با مخاطب خارجی ارتباط عمیق برقرار می‌کند

23 August 2019 - 12:00

کارگردان فیلم «در جستجوی فریده» گفت: در نمایش‌هایی که این فیلم خارج از ایران داشت، متوجه شدیم ارتباط عمیقی بین فیلم و مخاطبان ایجاد می‌شود.

به نقل از روابط عمومی فیلم، ‏‎نمایش ویژه فیلم «در جستجوی فریده» که نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۰ است، شامگاه چهارشنبه ۳۰ مردادماه با حضور تعدادی از هنرمندان در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد.

آزاده موسوی یکی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم در این نمایش گفت:

انتخاب «در جستجوی فریده » شور و شعفی در سینمای مستند ایجادکرده است که برای ما بسیار امیدبخش است و از آنجایی که مستند قلب تپنده جامعه است رشد و بلوغ آن بسیار حائز اهمیت است. این فیلم به جشنواره های خارجی زیادی رفته است و تجربه دیدن فیلم با تماشاگران خارجی به ما نشان داد که فیلمی قابل فهم و تاثیرگذار برای آن‌ها بوده است.

‏‎موسوی که «در جستجوی فریده» را اولین فیلم تاریخ سینمای ایران دانست که از طریق کمک‌های مردمی ساخته شده افزود:

ساخت این فیلم به ما نشان داد که اگر با انرژی مثبت دست به دست هم دهیم اتفاق های بسیار خوبی می افتد.

‏‎‏‎کوروش عطائی دیگر کارگردان و تهیه‌کننده فیلم نیز گفت:

باید مرزبندی را در فیلم‌ها برداریم و به فیلم خوب و سینمای درست بیشتر فکر کنیم. زمانی که با شخصیت فریده آشنا شدیم یکی از جذابیت‌ها لایه‌های دیگری مثل تفاوت فرهنگی بود که قصه با خود به همراه داشت؛ تفاوتی که شاید بین مرزها وجود داشته باشد اما مرزی میان انسان‌ها ایجاد نمی‌کند و ما در این فیلم می‌بینیم که آدم‌هایی با دو فرهنگ کاملاً متفاوت می‌توانند چقدر ارتباط عمیقی با یکدیگر برقرار کنند.

‏‎کارگردان «در جستجوی فریده» بیان کرد:

در نمایش‌های خارج از ایران برای ما این نکته مهم بود که آیا حسی که مخاطب ایرانی داشت آن‌ها هم دارند که متوجه شدیم ارتباط عمیقی بین فیلم و مخاطبان خارجی ایجاد شده است. موضوع مستند «در جستجوی فریده» کاملا انسانی است و ممکن است در همه جای دنیا اتفاق بیافتد و جهان شمول است.

‏‎در ادامه این مراسم رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون نیز معتقد بود که با این مستند، سینمای ایران ارتقا پیدا کرده است.

‏‎همچنین عباس امینی کارگردان سینما گفت:

سینمای مستند مهجور نیست زیرا فیلم‌های مستند چند برابر فیلم های داستانی در جشنواره‌های خارجی جایزه کسب کرده‌اند.

‏‎تینا پاکروان هم که در این مراسم حضور داشت گفت:

این فیلم را پسندیدم و امیدوارم بار دیگر زمانی که جایزه اسکار را گرفتید در همین جا شما را تشویق کنیم.

‏‎سحر عصر آزاد( منتقد) نیز بیان کرد:

انتخاب «در جستجوی فریده» جزء اتفاق‌های خوب برای سینمای مستند است. سینمای ما به طور خاص مظلوم است و با وجود استعدادهای بالقوه نتوانسته ابعاد جهانی شدن را در حوزه مستند پیدا کند.

‏‎در این مراسم هنرمندان و مدیرانی همچون رخشان بنی اعتماد، احترام برومند، همایون اسعدیان، ‏‎ علیرضا شجاع نوری، بهروز افخمی، مونا زندی، عزیز ساعتی، علی اسدزاده، مائده طهماسبی، احسان کرمی، یلدا جبلی، امیر اسفندیاری، مهران عباسی انارکی،  سپیده عبدالوهاب، مرجان شیرمحمدی، ارژنگ امیرفضلی، بهزاد خداویسی، امیر حاج رضایی و … حضور داشتند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.