کلیپ‌های کوتاه جدیدی از Joker منتشر شدند

26 August 2019 - 09:30

کلیپ‌هایی متوالی با فضایی رمزآلود به صورت آنلاین منتشر شده است که اعلام می‌دارد تریلر فیلم Joker روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. در ادامه‌ی خبر با سینما فارس همراه باشید.

دنیای سینمایی گسترده‌ی دی‌سی (DCEU) با فیلم Man of Steel، ساخته‌ی زک اسنایدر (Zack Snyder) آغاز شد. او برای کارگردانی دو دنباله‌ی دیگر یعنی Batman v Superman و Justice League نیز بازگشت. آن فیلم‌ها منجر به ساخت فیلم دیگری به کارگردانی پتی جنکینز (Patty Jenkins) یعنی Wonder Woman شدند و اینگونه بود که Warner Bros سعی کرد تا خط‌های داستانی پیوسته و مرتبط با یکدیگر را به وجود آورد. متاسفانه با وجود ساخت چند فیلم، پس از کناره‌گیری اسنایدر به دلیل حادثه‌ی تراژیک شخصی‌اش (مرگ دخترش)، استودیو تاکتیک خود را عوض کرد. جاس ویدون (Joss Whedon) را برای نظارت بر فیلمبرداری‌های مجدد Justice League آورد، مجدداً بر روی داستان کارکرد و نسخه‌ای بسیار متفاوت از فیلم را در سینماها منتشر کرد.

از آن زمان و پس از عملکرد ضعیف Justice League در گیشه، Warner Bros تلاش کرد تا ماجراهای مستقل‌تری را برای قهرمانان دی‌سی‌اش برگزیند. اگرچه هر فیلم ممکن است اشارات و ارجاعاتی به اینکه در دنیای DCEU رخ می‌دهد داشته باشد، ولی محتوا و داستانی کاملا مربوط به خود را دارد. این تغییر رویه مانند اینکه هر فیلم لحن خاص خودش را دارد تا به الان جواب داده است، Shazam! نقدهای مثبتی دریافت کرد و Aquaman نیز در گیشه عملکرد چشم‌گیری داشت، چیزهایی که از زمان Wonder Woman در این دنیای سینمایی دیده نشده بود. ادامه و تعهد به این روند در ماه‌های آینده قرار است شکل افراطی‌تری به خود بگیرد. آن هم با به نمایش گذاشتن نسخه‌ای از جوکر که بسیار متفاوت‌تر از جوکر DCEU، با بازی جرد لتو (Jared Leto) است. اثری که توسط تاد فیلیپس (Todd Phillips) کارگردانی شده و اینبار خواکین فینیکس (Joaquin Phoenix) زیر آن صورت رنگ‌شده قرار دارد.

این کلیپ‌ها توسط فیلیپس در اینستاگرامش پست شد. بیشتر آن‌ها را صحنه‌هایی از تریلر نخست فیلم تشکیل داده است. چندتا از آن‌ها صحنه‌های مختصر اضافه‌ای دارند. اما یکی از آن‌ها کاملا جدید است و فضایی مبهم و رمزآلود دارد. صحنه‌ای که آرتور فلک در آپارتمان خودش قرار دارد و می‌توانیم ببینیم که به درون یخچال رفته و سعی می‌کند تا درب را به روی خود ببندد.

در این کلیپ‌ها، تصاویر و نمادهایی را می‌بینیم که مانند یک فلاش و تلالو در یک لحظه پدیدار و ناگهان ناپدید می‌شوند. اگر به صورت سطحی به این نمادها نگاه کنیم ممکن است از آن‌ها به عنوان نشانه‌هایی از افکار، جنون و دیوانگی درحال رشد آرتور یاد کنیم (چیزی شبیه به فیلم Fight Club). این نمادها می‌توانند نشانگر اندیشه‌های تاریک و درونی او باشند، با این حال به لطف دقت و تیزبینی طرفداران، معلوم شد این نمادها چیز بیشتری را آشکار می‌کنند. وقتی قطعه‌ها را به درستی کنار یکدیگر قرار دهیم، تصویری به وجود می‌آید که شامل کلمه‌ی “تریلر” و تاریخ انتشار آن است. کاربری در توییتر با نام MAHDi، قطعه‌های این پازل را کنار یکدیگر قرار داد که می‌توانید در پایین آن را مشاهده کنید:

با وجود این که طبق گزارشات منتشرشده، فیلم Joker از کتاب‌های مصور فاصله خواهد گرفت و روایتی بکر را ارائه می‌دهد؛ اما همچنان طرفداران با هرچیزی که از این فیلم منتشر می‌شود بیشتر متعجب و مبهوت می‌شوند. انتخاب سبک زیباشناختی اسکورسیزی (Scorsese) در دهه ۶۰ میلادی، نشان‌دهنده‌ی انتخابی عاقلانه بود و طرفداران را برای دیدن چنین فضایی مشتاق خواهد کرد. دیگر عاملی که اشتیاق طرفداران برای دیدن این فیلم را زیاد می‌کند، سبک مرموز تیزرها است که فقط بخش کوچکی از داستان کلّی را ارائه می‌کنند. همچنین رفتن آرتور به درون یک یخچال، عملی بحث برانگیز است، آیا او از کسی پنهان می‌شود؟ آیا تلاشی برای خودکشی است؟ پاسخ این سوالات برای طرفداران پس از انتشار تریلر مشخص می‌شود و البته پس از اکران فیلم در ماه اکتبر، دلیل و معنی تمام این‌ها مشخص خواهد شد.

شما عزیزان می‌توانید این کلیپ‌ها را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.